duntelco

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

نتایج کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته تجربی

طرح شهاب چیست

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1400

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400

روش صحیح مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری 1400

قوانین نظام وظیفه دانشگاه در زمان ثبت نام

بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی 1400

کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400

کارنامه سبز ارشد 99

ثبت نام ارشد 1400

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز انتقالی دانشگاه آزاد

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

سامانه منادا دانشگاه آزاد

سهمیه تغییر رشته هیئت علمی در کنکور 99 چگونه است

زمان انتقالی دانشگاه سراسری 99

پیوندها

۱۴۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهاجرت به اسپانیا برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. این کشور وضعیت اقتصادی خوبی دارد و از امکانات رفاهی سطح بالا نیز برخوردار است. افراد پس از مهاجرت با داشتن شرایط لازم می‌توانند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند از هریک از آن‌ها استفاده نماید. با توجه به تنوع راه‌های مهاجرتی و اهمیت انتخاب روش صحیح، متقاضیان باید از این روش‌ها اطلاع کافی داشته باشند. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی محسوب می‌شود. اسپانیا از اقتصاد کارآمد و موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی برخوردار است. قوانین مالیاتی مناسب، سیستم آموزشی سطح بالا، کیفیت خدمات درمانی و… منجر به این شده است که بسیاری از افراد در سرتاسر جهان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

علاوه بر این موارد اسپانیا کشوری زیبا با چشم اندازهای رویایی است و زندگی در این کشور می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

مزایا مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از قطب‌های مهاجرتی است و افراد بسیار زیادی به عنوان مهاجر مشغول زندگی در آن هستند. آمار بالای مهاجرت به اسپانیا نشان دهنده مزایای بسیار زیاد آن است. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • پایین بودن هزینه های زندگی
  • امکانات رفاهی بسیار زیاد و با کیفیت
  • سیستم آموزشی عالی
  • کشوری چند فرهنگی و مهاجر پذیر
  • آب و هوای مناسب و نسبتا گرم
  • کشوری عالی برای سرمایه گذاری
  • اقتصاد کارآمد و کسب درآمد به یورو

 شرایط مهاجرت به اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی وجود دارد و با توجه به هر روش شرایط مهاجرت نیز تغییر می‌کند. برخی از روش‌ها به مدرک تحصیلی و برخی به سرمایه و مهارت نیاز دارند. اما شرایط کلی مهاجرت به اسپانیا به صورت زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن ویزا
  • نداشتن سو سابقه
  • آماده کردن مسکن در اسپانیا و اثبات آن
  • مدارک برای اثبات توانایی مالی برای زندگی در اسپانیا
  • فیش واریز هزینه صدور ویزا
  • داشتن مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی

مهاجرت به اسپانیا با ویزای کاری

برای مهاجرت و دریافت ویزای کاری اسپانیا باید یک کار در کشور اسپانیا پیدا کنید و یک دعوت نامه از کارفرمایی اسپانیایی دریافت نمایید که جاب آفر نامیده می‌شود. داشتن مجوز کار در اسپانیا نیز برای دریافت ویزای کاری الزامی است که این مورد باید توسط کارفرما انجام شود.

مجوز کار اسپانیا یک سال اعتبار دارد و پس از پایان این دوره در صورت واجد شرایط بودن و اثبات توانایی خود می‌توانید مجوز خود را تمدید نمایید. پس از مهاجرت به اسپانیا با 5 سال حضور در این کشور و کار کردن امکان دریافت اقامت دائم را به دست می‌آورید.

مهاجرت به اسپانیا با ویزای تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در واقع راحت ترین روش برای مهاجرت محسوب می‌شود. در این روش فرد متقاضی باید برای دانشگاه‌های اسپانیا درخواست بفرستد تا از حداقل یکی از آن‌ها نامه پذیرش دریافت کند. دانشگاه‌های اسپانیا ار رنکینگ بالایی برخوردارند هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار ارزان است. ب

رای تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا باید حتما مدرک زبان اسپانیایی داشته باشید چراکه دروس در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه نمی‌شوند. اما در مقاطع بالاتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

در حین تحصیل در اسپانیا نیز دانشجویان اجاره 20 ساعت کاره پاره وقت در هفته را دارند. پس از پایان تحصیل و فارغ التحصیلی اعتبار ویزا تمام می‌شود و باید سریعا به کشور خود بازگردید.

اما در صورتی که قصد مهاجرت به اسپانیا برای همیشه را دارید، می‌توانید برای مدت 12 ماه به دنبال کار بگردید و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. قبل از پایان مهلت اعتبار ویزای تحصیلی برای دریافت مجوز 12 ماهه اقدام کنید تا پس از فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوید.

در صورت یافتن شغل و کار کردن برای مدت 5 سال در اسپانیا می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم نیز اقدام نمایید.

 

مهاجرت به اسپانیا با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا است. افراد می‌توانند پول خود را در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و از این طریق اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند. ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه، خرید سهام و خرید خانه جز روش‌های سرمایه گذاری هستند. دریافت گلدن ویزا اسپانیا نیز از روش‌های مهاجرت است که در صورت سرمایه گذاری بیش تر از 500 هزار یورو می‌توانید آن را دریافت نمایید.

 

گلدن ویزا آمریکا

گلدن ویزا مخصوص افراد خارج از اتحادیه اروپا است و با سرمایه گذاری در این کشور دریافت می‌شود و جز روش‌های مهاجرت به اسپانیا است. با دریافت این ویزا افراد می‌توانند تنها یکبار در سال به اسپانیا بروند و نیازی به حضور دائم آن‌ها در کشور نیست. گلدن ویزا با انجام سرمایه گذاری‌هایی همچون خرید ملک و سهام و یا سرمایه گذاری در بانک قابل دریافت است.

البته ملبغ سرمایه گذاری بایستی حداقل 500 هزار یورو باشد. این ویزا 2 سال اقامت به فرد متقاضی می‌دهد و پس از آن نیز قابل تمدید است. در نهایت فرد با 5 سال حضور مداوم، می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

 

خرید ملک در اسپانیا

یکی از راحت ترین روش‌ها برای مهاجرت به اسپانیا خرید ملک است. ملکی که در اسپانیا می‌خرید بایستی 500 هزار یورو ارزش داشته باشد و برای تعداد افراد خانواده‌ مناسب باشد. بدین صورت که برای زندگی یک خانواده چهار نفره ملک حداقل دو اتاق خواب داشته باشد و به طور کل برای زندگی مناسب باشد.

پس از خرید ملک ویزایی با یک سال اعتبار دریافت خواهید کرد و پس از پایان این مهلت نیز می‌توانید اعتبار ویزای خود را تمدید نمایید. پس از 5 سال حضور در کشور اسپانیا امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت کانادا را نیز به دست می‌آورید. در صورتی که قصد مهاجرت به اسپانیا با روش خرید ملک را دارید، بهتر است ابتدا با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا از ضررهای مالی جلوگیری کنید.

 

ویزای خود حمایتی

در روش خود حمایتی یا تمکن مالی باید اثبات کنید که حداقل 30 هزار یورو سرمایه دارید و  از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید. علاوه بر این مبلغ، برای همسر و فرزندان خود نیز باید 6500 یورو برای هریک در نظر بگیرید. داشتن درآمد ماهیانه و املاک نیز از دیگر شروط روش خود حمایتی است.

فرد متقاضی و خانواده او باید برای مدت 6 ماه به صورت دائم در اسپانیا حضور داشته باشند. در ابتدا ویزا به صورت یک ساله صادر می‌شود اما امکان تمدید اعتبار وجود دارد. با 5 سال حضور در اسپانیا اقامت دائم را به دست خواهید آورد و پس از 10 سال نیز تابعیت اسپانیا به شما تعلق خواهد گرفت.

 

ویزای خود اشتغالی

در روش خود اشتغالی افراد متقاضی مهاجرت به اسپانیا می‌توانند کسب و کاری برای خود راه اندازی کرده و آن را با صلاح دید خود اداره کنند. هزینه اداره بیزینس‌های خود اشتغالی کمتر از شرکت‌‌های معتبر است. بهترین حوزه‌ها برای فعالیت خود اشتغالی کشاورزی، ساخت و ساز و خدمات می‌باشد.

برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا بایستی حتما به قوانین هر استان توجه کنید چراکه قوانین تامین اجتماعی و پرداخت مالیات در استان‌های مختلف فرق می‌کند.

راه اندازی بیزینس و فریلنسری نیز از نظر پرداخت مالیات، سرمایه اولیه و… با یکدیگر متفاوت هستند. در این روش مهاجرتی نیز ابتدا ویزای 1 ساله برای‌تان صادر می‌شود اما هر سال تمدید شده و پس از 5 سال نیز اقامت دائم به شما تعلق خواهد گرفت.

از شرایط لازم برای دریافت ویزای خود اشتغالی می‌توان به شهروندی خارج از اتحادیه اروپا، سن حداقل 18، داشتن اقامت قانونی در صورت حضور در اسپانیا، سابقه کار در حوزه خود اشتغالی، تمکن مالی و عدم سو سابقه اشاره کرد.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا ازدواج است. در صورتی که فردی خارجی با یک فرد دارای تابعیت اسپانیا ازدواج کند، اقامت این کشور را به دست خواهد آورد. فرد اسپانیایی باید از تمکن مالی و درآمد پایه برخوردار باشد. پس از ازدواج ویزایی با اعتبار یک سال برای فرد صادر می‌شود. در این مدت وضعیت ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورتی که زن و شوهر به صورت واقعی باهم ازدواج کرده باشند و برای یک سال بایکدیگر زندگی کنند، تابعیت اسپانیا به فرد خارجی داده می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت صوری بودن ازدواج و اثبات آن به اداره مهاجرت هر دو فرد جریمه خواهند شد و ویزای شهروند خارجی نیز ریجکت می‌شود.

 

مهاجرت از طریق تولد فرزند

در تمامی کشور های جهان اقامت فرزندان تازه متولد شده به یکی از دو روش اصل خون و سیستم خاک تعیین می‌شود. در برخی کشورها در صورتی که فرزندی در خاک آن کشور به دنیا بیاید، صرف نظر از ملیت والدین تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد. اما در کشور اسپانیا سیستم خود تعیین کننده است و تنها در صورتی تابعیت داده می‌شود که آن فرزند از والدین اسپانیایی متولد شده باشد. پس مهاجرت به اسپانیا با تولد فرزند امکان پذیر نیست.

 

مهاجرت با پناهندگی

پناهندگی نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرت است. طبق تعریف سازمان ملل فردی که به دلیل عقایل مذهبی، سیاسی، جنسیت و… در کشور خود با مشکلات مالی و جانی مواجه شده است، می‌تواند به کشورهای دیگر رفته و با اعلام خطر مرگ خود پناهدگی آن کشور را دریافت کند.

این روش بسیار حطرناک است و فرد برای ورود به کشور اسپانیا باید به صورت غیرقانونی سفر کند که خطرات بسیار زیادی دارد. پس از ورود به اسپانیا فرد باید ادعای خود را ثابت کند و در غیر این صورت به کشور خود دیپورت خواهد شد. این روش مهاجرت به اسپانیا غیرقانونی و خطناک است و توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود.

 

دریافت ویزای اسپانیا

ویزا اسپانیا در دو نوع مهاجرتی و توریستی صادر می‌شود. ویزای توریستی برای گردش در این کشور است که 90 روز اعتبار دارد. ویزای مهاجرتی نیز انواع مختلف دارد که در بالا تمامی آن‌ها را بررسی کردیم. افراد با توجه به نوع روش مهاجرتی خود باید مدارک و شرایط لازم را دارا باشند تا ویزای مهاجرتی به آن‌ها تعلق گیرد.

مبلغ ویزا با توجه به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود و از 100 تا 1000 یورو هزینه خواهد داشت. ویزاهای مهاجرت به اسپانیا معمولا در ابتدا به صورت موقت صادر می‌شوند و اعتبار آن ها یک تا دو سال است. پس از پایان مهلت در صورت واجد شرایط بودن اعتبار ویزا تمدید می‌شود و در صورت حضور 5 ساله نیز اقامت دائم به فرد داده می‌شود.

 

هزینه مهاجرت به اسپانیا

هزینه مهاجرت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است. از ابتدای شروع دریافت ویزا شما باید هزینه‌‌هایی را پرداخت کنید که از آ‌ها می‌توان به هزینه صدور ویزا، هزینه مصاحبه و.. اشاره کرد. علاوه بر این هر فرد با توجه به روش مهاجرتی خود نیز هزینه‌هایی را دارد. افراد مهاجر با ویزای سرمایه گذاری باید حداقل سرمایه مورد نیاز را داشته باشند و افراد مهاجر با ویزای تحصیلی نیز باید شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

پس از دریافت ویزا و مهاجرت به اسپانیا نیز بخش بزرگی از هزینه‌ها شروع می‌شود که هزینه زندگی در این کشور است. بیش ترین سهم هزینه زندگی به اجاره مسکن تعلق دارد. به طور میانگین اجاره یک آپارتمان 860 دلار در ماه هزینه دارد. خوابگاه‌های دانشجویی ارزان قیمت تر هستند و در حدود 600 دلار می‌باشند.

اما به طور کل می‌توان گفت که هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهایی اروپایی ارزان تر است و افراد مهاجر از عهده مخارج زندگی در این کشور برمی‌آیند. به طور کلی هزینه زندگی یک فرد در کشور اسپانیا (بدون هزینه اجاره) 600 یورو در ماه می باشد. هزینه های زندگی در اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • خرید موارد غذایی 70 تا 200 یورو
  • حمل و نقل 20 تا 50 یورو
  • خدمات بهداشتی و درمانی 30 یورو

 

مهاجرت به اسپانیا | هزینه زندگی در در شهر مادرید

هزینه‌های زندگی در شهر های مختلف اسپانیا متفاوت است. مادرید پایتخت اسپانیا جز گران ترین شهرها برای زندگی است. یک خانواده چهار نفره باید برای زندگی در این شهر ماهانه 2390 یورو هزینه کنند. این مبلغ بدون در نظر گرفتن اجاره آپارتمان می‌باشد.

 

هزینه زندگی در شهر والنسیا

شهر والنسیا جز شهرهای ارزان قیمت اسپانیا محسوب می‌شود. به طور کلی یک خانواده چهار نفره باید ماهانه 2000 یورو برای هزینه هایی همچون خورد و خوراک و حمل و نقل پرداخت نمایند. اجاره مسکن نیز در این شهر نسبت به مادرید ارزان تر است.

 

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

قبل از مهاجرت به اسپانیا باید حتما در مورد شهرهای مختلف این کشور تحقیق کنید و بهترین شهر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. انتخاب شهر در کیفیت زندگی پس از مهاجرت بسیار تاثیرگذار است. برخی از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت و زندگی به شرح زیر هستند.

 

بارسلونا

بارسولونا یک شهر ساحلی در کشور اسپانیا است که آب و هوای آن نیز گرم می‌باشد. این شهر برای افرادی که به هوای گرم علاقه زیادی دارند بسیار مناسب است. همچنین توجه داشته باشید که بارسلونا جز شهرهای گران قیمت اسپانیا است و به افرادی توصیه می‌شود که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های بالا را داشته باشند. این شهر بسیار آرام است و زندگی در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

مهاجرت به اسپانیا | مادرید

همانطور که می‌دانید پایتخت اسپانیا شهر مادرید است. در این شهر موقعیت‌های شغلی بهتر و بیش‌تری مهیا است و افراد مهاجر که نیاز به پیدا کردن کار دارند، شانس بیش تری در این شهر خواهند داشت. البته با وجود موقعیت‌های شغلی خوب هزینه‌های زندگی نیز در این شهر بالاست.

 

مالاگا

مالاگا نیز از دیگر شهرهای محبوب اسپانیا است که شرایط خوبی برای کار و زندگی دارد. این شهر بسیار آرام است و اکثر افرادی که بازنشسته می‌شوند برای ادامه زندگی به این شهر نقل مکان می‌کنند. از سایر شهرهای مناسب برای زندگی در اسپانیا می‌توان به آلیکانته، مورسیا، سن سباستین و والنسیا اشاره کرد.

 

بهترین راه مهاجرت به اسپانیا

متقاضیان مهاجرت همگی به دنبال بهترین روش مهاجرت هستند که هزینه کمتری داشته باش و با سهولت بیش‌تری نیز انجام شود. به طور کلی مهاجرت به اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت تر است اما بهترین روش را شرایط هر فرد تعیین می‌کند.

ممکن است یک روش نسبتا سخت تر با توجه به شرایط شما بهترین و سریع‌ترین نتیجه را داشته باشد. برای این منظور توصیه می‌شود با افراد متخصص مشورت نمایید تا شرایط‌تان را بررسی کرده و بهترین روش مهاجرتی را به شما معرفی نمایند. مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه شما را یاری کنند.

 

مشاوره مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا به دلیل اقتصاد خوب و امکانات رفاهی عالی مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت است. برای مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت با ازدواج اشاره کرد. 5 سال پس از اقامت قانونی در کشور اسپانیا می‌توانید اقامت دائم دریافت نمایید.

انتخاب روش مهاجرتی مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روند صدور ویزا و سهولت دریافت آن می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با مشاوران این حوزه مشورتت نمایید. عدم کمک گرفتن از افراد متخصص ممکن است ضررهای مالی و زمانی نیز با خود به دنبال داشته باشد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به اسپانیا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا از طریق ازدواج یا تولد فرزند می‌توان به اسپانیا مهاجرت کرد؟

    ازدواج با یک فرد دارای تابعیت اسپانیا یکی از راه‌های مهاجرت است که البته ازدواج باید واقعی باشد. اما ازدواج از طریق تولد فرزند امکان پذیر نیست چرا که اسپانیا تنها به فرزندانی که از والدین اسپانیایی متولد شده‌اند، تابعیت می‌دهد.

  2. آیا برای مهاجرت به اسپانیا می‌توان از روش خرید ملک اقدام کرد؟

    بله با خرید ملک می‌توانید ویزای این کشور را دریافت نمایید. ملک خریداری شده باید ارزشی حداقل 5000 یورو داشته و مناسب با نیازهای خانواده باشد.

  3. هزینه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

    به طور کل اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی کشور ارزان قیمتی است. هزینه زندگی در هر شهر متفاوت است اما در مجموع می‌توان هزینه ماهانه 600 تا 1000 یورو را برآورد کرد.

    منبع: مهاجرت به اسپانیا

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مهاجرت به آلمان یکی از گزینه‌های مهاجرت برای افرادی است که قصد زندگی در کشورهای خارجی را دارند. با توجه به سیاست مهاجر پذیر کشور آلمان روش های متعددی نیز برای مهاجرت در نظر گرفته شده است به طوری که تقریبا تمامی افراد با شرایط مختلف می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند. کسب اطلاع کامل از جزییات مهاجرت به آلمان بسیار اهمیت دارد چراکه در غیر این صورت ممکن است مورد کلاهبرداری و ضرر مالی قرار گیرید. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته است که از سیستم آموزشی خوب و شرایط شغلی عالی برخوردار می‌باشد. صنعتی بودن آلمان باعث شده است که موقعیت های شغلی بسیار زیادی در این کشور ایجاد شود و آلمان نیز برای پر کردن موقعیت های شغلی خود با افراد متخصص از سرتاسر جهان مهاجر پذیرش می‌کند. کار، تحصیل و زندگی در آلمان مورد توجه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان است.

برای مهاجرت به آلمان روش‌های متعددی وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود از آ‌ها استفاده نمایند. چنانچه قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا از تمامی روش‌های مهاجرت مطلع شوید.

 

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

همانطور که گفته شد آلمان یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت است. این کشور از مزایای بسیار زیادی برخوردار است اما در عین حال معایبی هم دارد که قبل از مهاجرت باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. مزایا و معایب مهاجرت به آلمان به شرح زیر می‌باشد.

 

هزینه زندگی

در کشور آلمان هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورها همچون آمریکا و کانادا ارزان تر است و مخصوصا با سکونت در شهرهای کوچک هزینه ها به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند. اما در عین حال مالیات به طرز عجیبی بالاست به طوری که افراد باید تقریبا ۴۰ درصد حقوق خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. البته این مالیات بالا مزایایی هم دارد و خدماتی همچون تحصیل و درمان به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

 

مهاجرت به آلمان | اشتغال

در کشور آلمان کار تمام زندگی فرد را نمی‌گیرد و افراد می‌توانند در عین کار کردن به زندگی شخصی خود نیز برسند. کشور آلمان به رسیدگی به خانواده توجه بسیار زیادی نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که با کار کردن در آلمان می‌توانید بین زندگی شخصی و شغلی خود تعادل برقرار کنید.

اما با این وجود به دلیل وجود نیروهای متخصص بسیار زیاد در آلمان ترفیع گرفتن در این کشور با سختی‌های بسیار زیادی همراه است و اکثر مهاجران معمولا موفق به دریافت ارتقا شغلی نمی‌شوند.

 

فرهنگ

فرهنگ آلمانی‌ها به این صورت است که به نظم اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و این باعث می‌شود که بهره‌وری کار نیز بسیار افزایش یابد. اما از سوی دیگر مهم ترین مشکل فرهنگ آلمان خونگرم نبودن آن‌ها و رفتار نامهربانانه با مهاجران است که این می‌تواند باعث خستگی و فرسودگی پس از مهاجرت به آلمان شود.

 

سبک زندگی آلمانی‌ها

در کشور آلمان افراد می‌توانند به راحتی به کشورهای دیگر سفر کرده و به گردش و تفریح بپردازند که این یک سبک زندگی عالی محسوب می‌شود. اما یکی از مشکلات طعم غذاها در آلمان می‌باشد. افراد پس از مهاجرت به آلمان معمولا در ابتدای ورود به آلمان طعم غذاها را ناخوشایند می‌بینند اما به مرور به آن عادت خواهند کرد.

 

مهاجرت به آلمان | خدمات درمانی

خدمات درمانی به صورت بسیار مناسبی در کشور آلمان ارائه می‌شود. کادر درمان معمولا مسلط به زبان انگلیسی هستند و رفتار درست با بیماران را در اولویت قرار می‌دهند. اما با این وجود هزینه های درمان در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاست و پرداخت هزینه از سوی بیمه نیز مدت زیادی به طول می‌انجامد.  سایر مزایای مهاجرت به آلمان به شرح زیر است.

  • رایگان بودن تحصیل در مدارس و دانشگاه ها
  • کیفیت زندگی بالا
  • تنوع فرهنگی
  • قرار گیری در مرکز اروپا و دسترسی به سایر کشورها
  • داشتن ثبات سیاسی

 

شرایط مهاجرت به آلمان

در ادامه خواهید خواهند که مهاجرت به آلمان روش‌های متعددی دارد. هر فرد با توجه به روش مهاجرتی خود باید شرایطی را دارا باشد. برای مثال برای مهاجرت تحصیلی باید از دانشگاه مقصد نامه پذیرش دریافت کرده باشید و علاوه بر مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی از توانایی مالی نیز برخوردار باشید.

شرط سنی نیز برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. البته آلمان در زمینه سن بسیار انعطاف پذیر است و مهاجران را از سنین ۱۸ تا ۶۵ سال پذیرش می‌کند. اما به طور کل با توجه به روش مهاجرتی خود شرط سنی تغییر می‌کند. بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی ۱۸ تا ۲۲ سالگی، ۲۳ تا ۳۵ سالگی برای مهاجرت کاری و ۳۵ سال به بالا برای مهاجرت سرمایه گذاری می‌باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ویزای کاری

همانطور که گفته شد کشور آلمان صنعتی است و سیاست این کشور نیز بر این است که با جذب نیروهای متخصص موقعیت‌های کاری را پر کرده و تعادل اقتصادی را حفظ کند. به همین دلیل می‌توان گفت که مهاجرت با ویزای کاری در کشور آلمان تقریبا راحت است. برای مهاجرت کاری می‌توان از انواع ویزا استفاده کرد که به شرح زیر می‌باشند.

ویزای بلوکارت اتحادیه اروپا: افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و در حوزه شغلی خود بسیار ماهر هستند، با دریافت پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

ویزا جستجو کار: افرادی که جاب آفر دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با استفاده از این ویزا وارد آلمان شوند و در بازه زمانی ۶ ماه به جستجوی کار بپردازند.

ویزای کاری: افرادی که جاب آفر دریافت کرده باشند این ویزا را دریافت خواهند کرد و می‌توانند برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایند.

آوسبیلدونگ: با استفاده از این ویزا افراد می‌توانند در دوره‌های یادگیری تخصص شرکت کرده و در این مدت کسب درآمد نیز داشته باشند.

ویزای Au Pair: با دریافت این ویزا افراد جوان می‌توانند به صورت کاری مهاجرت کرده و در کشور آلمان با یک خانواده میزبان زندگی کنند.

 ICT: افرادی که از شرکت‌ها دارای شعبه در ایران و آلمان جاب آفر دریافت می‌کنند، مشمول دریافت این ویزا می‌شوند.

ویزای خود اشتغالی: افرادی که سرمایه و ایده راه اندازی یک کار را داشته باشند این ویزا را دریافت خواهند کرد.

 

شرایط دریافت ویزای کاری

برای دریافت هر یک از ویزاهای فوق باید شرایط اختصاصی را داشته باشید اما به طور کل می‌توان از شرایط دریافت ویزای کاری برای ماجرت به آلمان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سن بین ۱۸ تا ۴۵ سال برای مهاجرت به آلمان
  • داشتن مدرک زبان با سطح حاقل B1
  • داشتن سابقه کار مرتبط به حوزه شغلی خود در آلمان
  • دریافت جاب آفر (برای اکثر ویزا های کاری)
  • داشتن تمکن مالی (با توجه به نوع ویزا متفاوت است)

 

مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

نیروی پرستار در کشور آلمان با کمبود مواجه شده است به همین دلیل پذیرش پرستار با سهولت بسیار زیادی انجام می‌شود. مهاجرت به آلمان با شغل پرستاری نیازمند دریافت ویزای کاری است. ویزای هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید جاب آفر، ویزای جستجوی کار و ویزای اوسبیلدونگ هستند. حقوق پرستاران در آلمان حداقل ۱۳۴۰ یورو و حداکثر ۴۶۲۰ یورو می‌باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ویزای تحصیلی

تحصیل در کشور آلمان در بین دانشجویان سرتاسر جهان بسیار پرطرفدار است چراکه این کشور دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالا دارد و با داشتن سیستم آموزشی قوی جز بهترین مقاصد برای تحصیل محسوب می‌شود. هزینه تحصیل در کشور آلمان بسیار پایین است و حتی بعضا رایگان نیز خواهد بود.

به همین دلیل اکثر افراد می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. برای مهاجرت تحصیلی می‌توانید از سه روش ویزای تحصیلی آلمان، ویزای دوره زبان آلمانی و ویزای متقاضی دانشجویی استفاده نمایید.

 

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی

  • ارائه پاسپورت
  • نامه پذیرش در دانشگاه‌های معتبر آلمان
  • برگه معاینه سلامت
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی (مدرک زبان مورد نیزا با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود)
  • مدارک اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی پس از مهاجرت به آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی بایستی ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود تاییدیه دریافت کنید و سپس با مراجعه به سفارت ویزای خود را دریافت نمایید. اعتبار ویزای تحصیلی تا پایان مدت تحصیل می‌باشد. همچنین دانشجویان بین المللی اجازه دارند که با ویزای تحصیلی خود برای یک سال به ۱۲۰ روز کامل و یا ۲۴۰ نیمه روز  کار در آلمان بپردازند.

پس از پایان تحصیل، ویزا دیگر اعتبار نخواهد داشت و برای اقامت بیشتر بایستی نسبت به دریافت ویزاهای دیگر اقدام کرد. ویزاهایی که پس از فارغ التحصیلی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از: کارت آبی اتحادیه اروپا، ویزای اسکیل ورکر و ویزای جستجو کار.

 

مقاطع تحصیلی در دانشگاه

کارشناسی: رشته کارشناسی اکثرا به زبان آلمانی است و به همین دلیل دانشجویان باید مدرک زبان آلمانی را داشته باشند. همچنین شما باید ۴۰ واحد درسی را از قبل پاس کرده باشید و یا یک سال در کالج های آلمان آموزش ببینید. دوره کارشناسی ۴ سال به طول می‌انجامد و هزینه بسیار کمی نیز دارد.

کارشناسی ارشد: تحصیل در مقطع ارشد ۲ سال طول می‌کشد. در این مقطع دروس به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود و دانشجویان با داشتن آیلتس حداقل ۶.۵ می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. تحصیل در این مقطع و مهاجرت به آلمان با داشتن مدرک B2 آلمانی نیز امکان پذیر است.

دکتری: برای تحصیل در مقطع دکتری که پژوهش محور است، به نامه پذیرش از یک استاد نیاز دارید. در این مقطع داشتن مدرک زبان انگلیسی کفایت می‌کند و نیازی به مردک زبان آلمانی نیست. تحصیل در مقطع دکتری ویزای کاری نیاز دارد و در این شرایط هر ماه مبلغی را نیز دریافت خواهید کرد.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

 

مهاجرت به آلمان با سرمایه گذاری

کشور آلمان شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که روش عالی برای مهاجرت محسوب می‌شود. با سرمایه گذاری در این کشور می‌توانید هم درآمد عالی و سوددهی داشته باشید و هم اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری شما باید منجر به اشتغال زایی و سوددهی شود تا اقامت دائم به شما تعلق گیرد.

سرمایه معمولا به مدت ۳ تا ۵ سال در کشور می‌ماند و پس از آن اقامت دائم داده می‌شود. سرمایه گذاری و مهاجرت به آلمان روش‌هایی دارد که به شرح زیر می‌باشند.

 

دریافت ویزای طلایی

در صورتی که فرد حداقل ۳۶۰۰۰۰ یورو داشته باشد و آن را در خرید اوراق قرضه دولتی و یا سهام شرکت‌ها سرمایه گذاری کند، ویزای طلایی آلمان را دریافت خواهد کرد. سرمایه گذاری به مدت سه سال و داشتن مدرک زبان آلمانی از شروط دریافت این ویزا می‌باشد. همچنین برای صدور ویزا بررسی سوابق نیز توسط دولت آلمان انجام می‌شود.

 

دریافت ویزای کارآفرینی

افرادی که حداقل ۱۰۰۰۰۰ یورو سرمایه دارند و می‌توانند یک کسب و کار در کشور آلمان راه بیندازند، مشمول دریافت ویزای کارآفرینی می‌شوند. برنامه تجاری فرد برای مهاجرت به آلمان باید سودده باشد و ایجاد شغل کند. همچین این طرح باید توسط دولت مورد تایید واقع شود.

 

استارتاپ

ویزای استارتاپ به سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا اختصاص دارد. بدین صورت که با داشتن سرمایه اولیه حداقل ۵۰۰۰۰ یورو و داشتن طرح نو برای ایجاد کسب و کار می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. برای دریاف ویزای استارتاپ فرد باید مدرک زبان آلمانی نیز داشته باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ازدواج

یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به آلمان ازدواج با شهروندان آلمانی می‌باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که پس از ازدواج به راحتی و بلافاصله اقامت دائم خود را دریافت می‌کنند اما اینطور نیست و به دلیل کلاهبرداری‌های بسیار زیاد در این زمینه، اداره مهاجرت آمریکا سخت گیری بسیار زیادی برای صدور ویزا نشان می‌دهد.

پس از ازدواج و ورود به کشور آلمان، زوجین باید برای چند سال با یکدیگر زندگی کنند و واقعی بودن ازدواج خود را نشان دهند. همچنین همسر آلمانی یا همان اسپانسرشیپ باید توانایی مالی برای حمایت همسر خود را داشته باشد. علاوه بر این زوجین باید از قبل باهم آشنا باشند تا هرگونه سوظن در مورد صوری بودن ازدواج از بین برود.

در طول مدت ازدواج چندین بار با زوج مصاحبه می‌شود. فرد غیر آلمانی برای دریافت اقامت بایستی مدرک زبان حداقل B1 داشته باشد.

 

مهاجرت به آلمان با تولد فرزند

یکی دیگر از روش‌های بسیار پرطرفردار برای دریافت اقامت آلمان، تولد فرزند در خاک این کشور است. اما آلمان صرفا به دلیل تولد اقامت دائم صادر نمی‌کند. برای این منظور یکی از والدین باید اقامت دائم را داشته باشد و یا حداقل ۵ سال به طور قانونی در کشور آلمان قعالیت کرده باشد.

با توجه به چالش‌های دریافت اقامت با تولد فرزند توصیه می‌شود که قبل از هر اقدام و هزینه‌ای با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا با توجه به جدیدترین اخبار و اطلاعات شما را راهنمایی کنند.

 

مهاجرت با کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان یک روش مهاجرتی جدید است که هنوز تصویب نشده و تنها در مرحله پیشنهاد قرار دارد. این روش همچون سیستم اکسپرس انترنتی آمریکا عمل می‌کند. افرادی که در یک کار با تعداد نیروی مورد نیاز محدود مهارت بالایی دارند، با توجه به امتیازهای خود ارزیابی شده و اقامت دریافت می‌کنند.

هر فردی که بیش ترین امتیاز را دریافت کند در لیست واجدین شرایط دریافت ویزا قرار می‌گیرد. شرایط و مدرک مورد نیاز برای دریافت کار شانس آمریکا به صورت زیر می‌باشد.

  • مدرک زبان آلمانی‌ (حداقل B1)
  • داشتن تحصیلات دانشگاهی در زمینه شغل و مهارت مورد نظر
  • سابقه کار  (حداقل ۳ سال)
  • سن حداکثر ۳۵ سال برای مهاجرت به آلمان

توجه داشته باشید که کارت شانس برای تمامی مشاغل نیست و فقط شغل‌هایی که توسط دولت آلمان مشخص می‌شود امکان شرکت در این طرح را دارند.

 

مهاجرت با پناهندگی

مهاجرت به آلمان با پناهندگی به این صورت است که افراد پس از ورود غیرقانونی به کشور به اداره مهاجرت آلمان درخواست می‌دهند. دولت وضعیت فرد را بررسی کرده و در صورت تایید، پناهندگی داده می‌شود. اما در غیر این صورت فرد به کشور خود دیپورت خواهد شد. این روش غیرقانونی است و مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می‌آورد. روش پناهندگی توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل آماده کرده و به سفارت تحویل دهید. در بسیاری از موارد پیش آمده است که افراد با ریجکت ویزای خود مواجه شده‌اند که یکی از دلایل آن ناقص بودن مدارک می‌باشد. به همین دلیل بهتر است از تمامی مدارک مورد نیاز اطلاع داشته باشید و آن‌ها را به طور کامل اماده کنید. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان به شرح زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم های مورد نیاز به صورت کامل شده
  • عکس پرسنلی که در سال جدید گرفته شده باشد.
  • مدارک شخصی و هویتی
  • مدرک پایان خدمت آقایان
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • نامه پذیرش از دانشگاه و ترجمه شده مدارک و ریز نمرات برای داوطلبان ویزای تحصیلی
  • جاب آفر و سابقه کار برای داوطلبان ویزای کاری
  • مدارک اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها

 

سطح زبان برای مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان باید مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی را داشته باشید. انگلیسی یا آلمانی بودن زبان و یا سطح و نمره آن با توجه به نوع روش مهاجرتی و همچنین موسسات و مراکز مقصد متفاوت خواهد بود. برای مثال برای دریافت ویزای کاری معمولا به مدرک B1 نیاز است اما با این حال ممکن است کارفرما سطح بالاتر و یا حتی زبان انگلیسی را نیاز داشته باشد.

برای ویزای تحصیلی نیز به مدرک آیلتس حداقل 6.5 و زبان آلمانی سطح B2  نیاز است. لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت دائم و شهروندی آمریکا به تسلط بیشتری بر زبان نیز خواهید داشت. در صورتی که قصد دریافت اقامت دائم آلمان را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

 

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه یکی از مهم ترین بخش‌های مهاجرت به آلمان است. از ابتدای شروع درخواست ویزا تا ورود و زندگی در آلمان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید. در صورت عدم توانایی مالی ویزای شما ریجکت خواهد شد و حتی پس از ورود به آلمان نیز در صورتی که نتوانید هزینه‌ها را پرداخت کنید، دیپورت می‌شوید. به همین دلیل بهتر است از همین ابتدا از تمامی هزینه‌ها اطلاع داشته باشید. هزینه های مهاجرت به آلمان به شرح زیر می‌باشد.

 

هزینه دریافت ویزا

همانطور که گفته شد ویزاهای مهاجرتی انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها نیز هزینه متفاوتی خواهند داشت. برای مثال ویزاهای بلند مدت بسیار گران تر از ویزاهای کوتاه مدت هستد. تعداد افراد خانواده و سن آن‌ها نیز بر هزینه ویزا تاثیر می‌گذارد. هزینه صدور ویزای آلمان به شرح زیر می‌باشد.

  • بلند مدت ۷۵ یورو
  • بلند مدت برای افراد کمتر از ۱۸ سال ۳۷.۵ یورو
  • کوتاه مدت برای بزرگسالان ۸۰ یورو
  • کوتاه مدت برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله ۴۰ یورو
  • کوتاه مدت برای کودکان کوچک تر از ۶ سال رایگان

علاوه بر هزینه صدور ویزا افراد در ابتدا باید با نامه بانکی توانایی خود برای پرداخت هزینه‌های زندگی پس از مهاجرت به آلمان را نشان دهند. هر روش مهاجرتی به میزان تمکن مالی متفاوتی نیاز دارد که به شرح زیر می‌باشند.

  • ویزای کاری ۱۰ هزار یورو
  • ویزای تحیلی ۱۰ هزار و سیصد یورو
  • ویزای سرمایه گذاری ۲۰ هزار یورو
  • ویزای جستجو کار ۷۲۰ یورو

 

مهاجرت به آلمان | هزینه شرکت در دوره های زبان

همانطور که گفته شد برای دریافت ویزا باید مدرک زبان داشته باشید. دریافت مدرک زبان معمولا به شرکت در کلاس‌های آموزشی نیاز دارد. کلاس‌های عمومی معمولا ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ هزینه دارند. رسیدن به سطح B1 که پایه مدرک زبان آلمانی است تقریبا ۴ تا ۶ ترم طول می‌کشد.

 

بیمه درمانی

بیمه درمانی یکی از الزامات زندگی در کشور آلمان است. برخی مواقع باید قبل از ورود به آلمان و برخی مواقع بعد از ورود بیمه خود را دریافت کنید. بیمه درمانی با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود و هزینه آن نیز متغییر است. هزینه مهم‌ترین بیمه‌های درمانی پس از مهاجرت به آلمان به شرح زیر می‌باشد.

بیمه موقت: قبل از ورود به آلمان باید این بیمه را خریداری کنید. بیمه موقت در حدود 1 تا 3 ماه اعتبار دارد. مبلغ بیمه برای افراد در سنین 22 تا 30  117 یورو در ماه می‌باشد.

بیمه دائم: در صورت اقامت طولانی مدت پس از ورود به کشور باید بیمه دائم دریافت کنید. هزینه بیمه دائم در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه می‌باشد.

بیمه خصوصی: بیمه های خصوصی خدمات بیشتری را پوشش می‌دهند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. برای دریافت این بیمه باید ماهیانه مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو پرداخت نمایید.

 

هزینه زندگی در آلمان

پس از دریافت ویزا و ورود به کشور آلمان بزرگ ترین بخش‌ هزینه مهاجرت به آلمان شروع می‌شود که هزینه زندگی است. اجاره مسکن بیش ترین هزینه را به خود اختصاص می‌دهد. مثلا برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید ۹۴۰ دلار پرداخت نمایید. اجاره خوابگاه دانشجویی نیز ماهانه در حدود ۲۷۵ دلار می‌باشد. برای خورد و خوراک و حمل و نقل نیز باید ماهانه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار پرداخت نمایید.

 

پس از ورود به آلمان چه باید کرد؟

پس از ورود به کشور آلمان باید برای شروع زندگی اقداماتی انجام دهید. با توجه به غریب بودن در این کشور و عدم آشنایی با قوانین بسیاری از افراد در پیدا کردن شغل و مسکن با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل سازمان‌های مختلف کشور آلمان در این زمینه مهاجران را یاری می‌کنند. سازمان‌های مهاجرتی آلمان به شرح زیر هستند:

 

اداره ثبت نام اتباع خارجی

این اداره مسئولیت صدور مجور برای مهاجران تازه وارد را بر عهده دارد. مهاجران پس از مهاجرت به آلمان و ورود به کشور باید به این سازمان مراجعه کنند تا مجوز خود را دریافت کرده و در مورد شرایط زندگی در آلمان نیز اطلاعات کافی به دست آورند.

 

سازمان بین المللی مهاجرت

این سازمان به مسائل مربوط به مهاجرت رسیدگی می‌کند و در زمینه هایی همچون کمک در مراحل دریافت پناهندگی، کمک به مهاجران برای سازگاری با فرهنگ آلمانی، کمک به پیدا کردن مسکن و بیمه درمانی، کمک برای بازگشت مهاجران به کشور خود و… خدمات ارائه می‌دهد.

 

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی

این سازمان به مشکلات مهاجران و درخواست‌های پناهندگان رسیدگی می‌کند. مهاجران و پناهندگان در صورت بروز مشکل و یا درخواست های مختلف می‌توانند به این اداره مراجعه نمایند. این سازمان به ارائه خدماتی همچون برگزاری کلاس‌های زبان آلمانی نیز می‌پردازد و به طور کل در جهت رفاه حال مهاجران و پناهندگان عمل می‌کند. پس از مهاجرت به آلمان می‌توانید به این اداره مراجعه نمایید.

 

فرهنگ آلمان و شرایط زندگی برای مهاجران

فرهنگ کشور آلمان به نظم و قانون اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. مردم آلمان در برخورد اول افردای سرد و خشک به نظر می‌رسند اما افرادی به شدت خانواده دوست هستند و همانطور که گفته شد به دلیل اهمیت خانواده شرایط کاری را نیز به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند تا کارمندان زمان رسیدگی به خانواده را داشته باشند.

آلمانی ها به مراسم‌های اجتماعی و تعطیلات اهمیت می‌دهند و به طور کل زمان بسیار با ارزشی را در این رویدادها می‌گذرانند. بومی‌های آلمانی از مهاجران انتظار دارند که متناسب با فرهنگ آن‌ها برخورد کنند. با توجه به افزایش مهاجران در سال‌های گذشته آلمانی‌ها نیز رفتار مسالمت آمیزی را در برخورد با مهاجران در پیش گرفته‌اند.

با این حال آلمانی‌ها آغوش بسیار پذیرایی برای مهاجران ندارند و به همین دلیل افراد مهاجر باید قوانین را رعایت کنند و با تسلط بر زبان آلمانی شرایط زندگی خود را بهبود بخشند. دانستن زبان انگلیسی برای زندگی مهاجرت به آلمان کافی نیست چراکه افراد بومی به این زبان تسلط ندارند و باید با زبان خودشان با آنان ارتباط برقرار کرد.

علاوه بر این سنگین بودن مالیات نیز در سال‌های اول برای مهاجران بسیار سخت خواهد بود اما به مرور زمان و دریافت خدمت عالی به آن عادت خواهید کرد.

 

دریافت اقامت دائم آلمان

دریافت ویزا و ورود به کشور آلمان به معنای اقامت دائم این کشور نیست و پس از پایان اعتبار ویزا بایستی کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردید. اما بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند که پس از پایان تحصیل و یا کار خود در این کشور بمانند و به زندگی در کشوری با امکانات رفاهی عالی ادامه دهند. برای دریافت اقامت دائم باید شرایطی داشته باشید که به شرح زیر هستند:

  • اقامت در کشور آلمان و حضور مداوم ۵ ساله
  • توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و پرداخت مالیات
  • تسلط بر زبان آلمانی با داشتن مدرک A2
  • پرداخت بیمه بازنشستگی برای مدت حداقل ۶۰ ماه
  • داشتن مسکن برای زندگی و مهاجرت به آلمان
  • شرکت در دوره های سازگاری با فرهنگ آلمانی
  • عدم سوسابقه در کشور آلمان

توجه داشته باشید که موارد فوق شرایط عمومی اقامت دائم هستند و افراد با ویزای های مختلف ممکن است شرایط دیگری نیز داشته باشند.

 

تابعیت دوگانه آلمان

ایرانیان پس از مهاجرت به کشور آلمان می‌توانند تابعیت دوگانه دریافت کنند. یعنی علاوه بر شهروندی آلمان، شهروندی ایرانی خود را نیز حفظ نمایند. چراکه حذف شهروندی قبلی مشکلات بسیار زیادی را برای آنان به وجود می‌آورد. همچنین افرادی که یکی از والدین آن‌ها آلمانی است و دگیری تابعیت کشور دیگر را دارد نیز تابعیت دوگانه دریافت خواهند کرد.

 

بهترین راه مهاجرت به آلمان

در نهایت ممکن است این سوال برای تان به وجود بیاید که بهترین راه مهاجرت به آلمان کدام روش است. در پاسخ به این سوال باید گفت روش‌های مهاجرتی به آلمان بسیار متنوع هستند و در نتیجه افراد با شرایط مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. بهترین روش مهاجرتی برای هر فرد به شرایط او بستگی دارد.

برای انتخاب بهترین روش ضروری است که با افراد متخصص مشورت نمایید تا با بررسی شرایط شما بهترین راه را معرفی نمایند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

مشاوره مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان راه های متعددی وجود دارد و افراد می‌توانند با استفاده از ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… اقدام به مهاجرت نمایند. پس از ورود به کشور آلمان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانید اقامت دائم نیز دریافت نمایید.

مهاجرت به آلمان فرایند طولانی و پیچیده‌ای دارد و عدم اطلاع کافی افراد را متحمل ضرر مالی و زمانی زیادی خواهد کرد. چه بسیار افرادی که هزینه زیادی در این مسیر کرده‌اند و در نهایت با ریجکت ویزا مواجه شده‌اند. به همین دلیل ضروری است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا در فرایند مهاجرت همراه شما باشند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به آلمان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان از طریق ازدواج به آلمان مهاجرت کرد؟

    بله ازدواج با افراد آلمانی یا دارای تابعیت آلمان یکی از روش‌‌های مهاجرت است اما نباید صوری باشد چرا که سخت گیری زیادی در این زمینه نشان داده می‌شود.

  2. مهاجرت به آلمان چقدر هزینه دارد؟

    از ابتدای شروع مراحل دریافت ویزا تا سکونت و زندگی در آلمان باید هزینه هایی را پرداخت کنید که در طول مقاله به طور کامل به آن اشاره شده است.

  3. آیا آلمان کشور خوبی برای مهاجرت است؟

    کشور آلمان مزایای بسیار زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به سیستم آموزشی قوی و هزینه‌های کم اشاره کرد. اما در عین حال سازگاری با فرهنگ آلمان و مالیات سنگین نیز از مشکلات این کشور می‌باشد.

    منبع: مهاجرت به آلمان

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مهاجرت به فرانسه رویای بسیاری از افرادی است که قصد زندگی در کشورهای خارجی را دارند. با توجه به صنعتی بودن فرانسه موقعیت‌های شغلی متعددی در این کشور فراهم است. افراد متقاضی می‌توانند با روش‌های متعدد و با توجه به شرایط خود اقدام به مهاجرت نمایند. پس از دریافت ویزا در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید اقامت دائم فرانسه را به دست آورید. با توجه به تنوع روش‌های مهاجرتی لازم است که آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به درستی اقدام کنید. برای کسب اطلاع این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری با امکانات بسیار بالاست و به دلیل سیستم آموزشی قوی، امکانات رفاهی و موقعیت‌های شغلی متعدد به یکی از قطب‌های مهاجرتی تبدیل شده است. فرانسه یک کشور صنعتی و توسعه یافته است و شهروندان آن از امکانات عالی برای زندگی برخوردارند.

افراد می‌توانند با روش‌های متعدد همچون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… به این کشور مهاجرت کنند و پس از مدتی اقامت دائم خود را نیز دریافت نمایند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است و اکثر افراد به این زبان صحبت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای مهاجرت به فرانسه زبان فرانسوی بلد باشید.

 

مزایای مهاجرت به فرانسه

دلیل مهاجرت بسیار زیاد به کشور فرانسه مزایای بسیار زیاد آن است. شرایط اقتصادی مناسب و امکانات رفاهی عالی از دلایل اصلی مهاجرت به فرانسه است. برخی دیگر از مهم٬ترین مزایای مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • بیمه درمانی این کشور اکثر خدمات درمانی را شامل می‌شود و به تمامی ساکنان تعلق می‎‌گیرد. هزینه‌ خدمات درمانی با استفاده از بیمه فرانسه تا حد بسیار زیادی پوشش داده می‌‎شود.
  • هزینه زندگی نسبت به کشورهای دیگر همچون آمریکا و انگلیس ارزان‌تر است.
  • ساعات کاری در فرانسه زیاد نیست و افراد می‌توانند در کنار کار و کسب درآمد برای خود و خانواده‌شان نیز زمان بگذارند.
  • کشور فرانسه از آب و هوای بسیار خوب و متعادلی برخوردار است.
  • ویزای فرانسه بسیار با ارزش است و با استفاده از آن و مهاجرت به فرانسه افراد می‌توانند به کشورهای دیگر (سوئیس، سوئد، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال) نیز سفر کنند.
  • امنیتی شغلی در فرانسه حرف اول را می‌زند و کارفرمایان برای اخراج باید دلایل بسیار محکمی داشته باشند.
  • غذاها و خوراکی‌های کشور فرانسه بسیار معروف است و مهاجران می‌توانند با خوردن این غذاها تجربه بی نظیری را به دست آورند.
  • با توجه به ثبات قیمت، خرید ملک در این کشور بسیار سودده است و گزینه‌ای عالی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
  • کارآفرینان با حمایت دولت می‌توانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و ایجاد اشتغال نمایند.

 

معایب مهاجرت به فرانسه

در کنار تمامی مزایا، مهاجرت به فرانسه معایبی هم دارد که بعضا می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد. به همین دلیل ضروری است که متقاضایان مهاجرت به فرانسه از معایب آن نیز اطلاع داشته باشند تا با آگاهی بیش تری تصمیم بگیرند. معایب مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • فرایند تمدید ویزا برای مهاجران بسیار سخت و زمان بر است.
  • قانون مالیات در فرانسه بسیار سخت و سنگین است.
  • مهاجران برای برقراری ارتباط بایستی حتما زبان فرانسوی بلد باشند و یادگیری این زبان نیز یک چالش محسوب می‌شود.
  • اعتصابات سراسری و اعتراضات در فرانسه بسیار زیاد و گسترده است و می‌تواند در اشتغال و کسب درآمد ایجاد مشکل کند.
  • خانه‌ها در فرانسه بافت قدیمی دارند و معمولا نوسازی نشده‌اند. همین خانه‌های قدیمی اجاره زیادی نیز دارند.
  • هزینه‌های زندگی در پاریس نسبت به کشورهای دیگری همچون آمریکا ارزان قیمت‌تر است اما با این حال جز کشورهای گران قیمت قرار می‌گیرد و ممکن است مهاجران (مخصوصا ایرانیان) در این زمینه با مشکل مواجه شوند.

 

شرایط مهاجرت به فرانسه

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به فرانسه روش‌های متعددی وجود دارد و هر فرد با توجه به روش مهاجرتی خود باید شرایط مختلفی را داشته باشد. به طور کلی برای مهاجرت به این کشور (مخصوصا روش تحصیلی) باید زبان فرانسوی بلد باشید و حداقل مدرک B2 را ارائه دهید.

همچنین با توجه به گران بودن کشور فرانسه، داشتن تمکن مالی نیز از دیگر شروط عمومی مهاجرت به فرانسه است. میزان تمکن مالی با توجه به روش مهاجرت متفاوت است.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت نیز با توجه به راه مهاجرتی شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برخی مدارک مهم برای مهاجرت وجود دارد که به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک شخصی و هویتی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمراه به صورت ترجمه شده
  • داشتن سابقه کار
  • نامه گردش حساب برای اثبات تمکن مالی
  • فیش واریز پرداخت هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

 

مهاجرت با ویزای تحصیلی فرانسه

دانشگاه‌های فرانسه از رنکینگ بسیار خوبی برخوردارند و با تحصیل در سیستم آموزشی این کشور فارغ التحصیلان می‌توانند به خوبی برای بازار کار آماده شوند و شغلی مناسب و زندگی عالی برای خود مهیا کنند. اعتبار مدارک دانشگاه‌های فرانسه بسیار بالاست به طوری که در اکثر کشورهای جهان مورد قبول واقع می‌شود.

در دانشگاه‌های فرانسه امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. کشورهای خارج از اتحادیه اروپا همچون ایران برای تحصیل در این کشور باید حتما ویزای تحصیلی دریافت نمایند. مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ سال، در مقطع ارشد ۲ سال و در مقطع دکتری ۴ سال به طول می‌انجامد.

 

زبان تحصیل در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است. اما نکته بسیار مهم این است که دانشگاه‌های دولتی تنها به زبان فرانسوی دروس را ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار ارزان قیمت است. ارائه دروس به زبان انگلیسی مختص دانشگاه‌های خصوصی است که شهریه بسیار گران قیمت تری دارند.

 

مهاجرت به فرانسه | هزینه تحصیل در فرانسه

همانطور که اشاره شد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فرانسه بسیار متفاوت است. هزینه تحصیل در هر دانشگاه (حتی بین دانشگاه‌های دولتی) فرق می‌کند اما به طور کلی می‌توان هزینه‌ای در حدود ۲۷۸۰ یورو برای دانشگاه‌های دولتی و۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو برای دانشگاه‌های خصوصی برآورد کرد. رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل نیز در میزان شهریه بسیار تاثیرگذار هستند.

 

مزایای تحصیل در فرانسه

علاوه بر سیستم آموزشی عالی و اعتبار مدرک دانشگاه‌های فرانسه، مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور مزایای دیگری نیز دارد. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل به ۲۰ ساعت کار در هفته بپردازند. کار پاره وقت و کسب درآمد به یورو به کاهش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند.

همچنین پس از فارغ التحصیلی نیز می‌توانید با درخواست برای ویزای جستجو کار یک سال در این کشور بمانید تا کاری برای خود پیدا کنید. استخدام و مشغول شدن به کار در فرانسه، دریافت ویزای کاری را با خود به همراه دارد.

 

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی

برای تحصیل در کشور فرانسه باید پذیرش از یک دانشگاه معتبر و ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. در مرحله اول باید مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال نمایید تا پذیرش دریافت کنید. پس از آن بایستی مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید تا ویزای تحصیلی برای‌تان صادر شود. مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی به صورت ترجمه شده
  • مدرک توانایی مالی برای پرداخت هزینه های مهاجرت به فرانسه
  • مدرک زبان
  • برگه سلامت
  • مدرک عدم سو سابقه
  • فیش پرداخت هزینه ویزا (تقریبا ۱۰۰ یورو)

 

مهاجرت با ویزای کاری فرانسه

افراد دارای مهارت و استعداد در حوزه‌های شغلی مختلف می‌توانند ویزای کاری دریافت کرده و به فرانسه مهاجرت کنند. البته دریافت ویزای کاری معمولا کار راحتی نیست چراکه مراحل سختی دارد. مهم‌ترین شرط مهاجرت به فرانسه با ویزای کاری دریافت جاب آفر از کارفرمایان است.

اما کارفرماها برای استخدام نیرو باید ابتدا برای افراد فرانسوی آگهی استخدام منتشر کنند. در صورت پیدا نشدن نیروی کاری متخصص در فرانسه به مدت سه ماه، کارفرما باید برای جذب نیرو از متخصصان اتحادیه اروپا آگهی منتشر کند.

تنها در صورت پیدا نشدن نیروی کار مناسب مجاز به جذب نیرو از متخصصان خارج از اتحادیه اروپا هستند. پس از دریافت جاب آفر افراد می‌توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای کاری بایستی مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. داشتن سابقه کار، مدرک تحصیلی بالا و شرایط سنی نیز شانس دریافت جاب آفر و ویزای کاری را افزایش می‌دهد.

 

روش‌های دریافت ویزای کاری فرانسه

افرادی که متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق دریافت ویزای کاری هستند، دو راه پیش رو دارند. روش‌های دریافت ویزای کاری فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

 

دریافت جاب آفر

همانطور که در بالا گفته شد دریافت جاب آفر اولین راه مهاجرت به فرانسه با ویزای کاری است. برای این منظور یک کارفرمای فرانسوی بایستی برای شما دعوت نامه بفرستد تا از این طریق بتوانید ویزای خود را از سفارت دریافت کنید. ویزای کاری با جاب آفر یک سال اعتبار دارد.

 

ویزای کاری مهارت

افراد با استعداد و ماهر در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌توانند اقدام به دریافت این ویزا کنند. این ویزا ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد برای خانواده او نیز (همسر و فرزندان) ویزای همراه صادر می‌شود.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

 

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور فرانسه یکی دیگر از روش‌های مهاجرت است. کشور فرانسه از سیستم اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است و نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است. ثبات قیمت در فرانسه باعث شده است که بسیاری از افراد پول خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند تا هم به سود برسند و هم اقامت این کشور را به دست آورند.

در واقع می‌توان گفت که در صورت داشتن سرمایه این روش راحت ترین راه برای مهاجرت به فرانسه است. برای سرمایه گذاری روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در کشور فرانسه باید یک طرح تجاری قوی داشته باشید. طرح تجری یا بیزینس پلن نشان می‌دهد که شما چه برنامه‌ تجاری و اقتصادی دارید و آیا این روش منجر به سوددهی و رشد اقتصادی فرانسه می‌شود یا خیر. میزان سرمایه برای ثبت شرکت به طرح تجاری شما بستگی دارد.

اما به طور کلی باید در حدود ۳۳ تا ۳۷ هزار یورو سرمایه داشته باشید. در صورت قبول شدن طرح تجاری ویزای ۱ ساله برای شما صادر می‌شود. این ویزا تا ۵ سال پس از مهاجرت به فرانسه قابل تمدید است. پس از پایان اعتبار ویزا نیز در صورت دارا بودن شرایط می‌توانید اقامت دائم و تابعیت فرانسه را دریافت کنید.

 

تمکن مالی یا خود حمایتی

روش تمکن مالی یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری است. برای دریافت ویزا از این طریق باید سرمایه زیادی در حدود ۴۰ هزار یورو داشته باشید. با این پول هیچ تجارت و کسب و کاری در فرانسه ایجاد نمی‌شود و سرمایه شما تنها در حساب بانکی‌تان باقی می‌ماند. در صورتی که با خانواده خود به فرانسه مهاجرت کرده‌اید، باید علاوه بر ۴۰ هزار یورو، برای همسر خود نیز ۲۰ هزار و فرزندان نیز هر یک ۱۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید.

با دریافت ویزای تمکن مالی ویزای ۱ ساله برای‌تان صادر می‌شود و تا ۵ سال نیز قابل تمدید است. پس از ۵ سال نیز می‌توانید در صورت دارا بودن شرایط اقامت دائم دریافت کنید. در این مدت شما و فرزندان‌تان از امکان تحصیل رایگان برخوردار هستید.

مدرک زبان و شرط سنی برای دریافت ویزای تمکن مالی مطرح نیستند و افراد تنها با سرمایه کافی می‌توانند اقدام به مهاجرت به فرانسه نمایند. با داشتن این ویزا می‌توانید به راحتی به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. بزرگ‌ترین عیب این روش مهاجرتی نداشتن مجوز برای کار در فرانسه است.

 

ایجاد کسب و کار در فرانسه

در صورت ارائه یک بیزنس پلن قوی و راه اندازی کسب و کار در کشور فرانسه می‌توانید ویزای کاری دریافت نمایید. برای دریافت این ویزا سرمایه اولیه کسب و کار شما بایستی حداقل ۳۰۰ هزار یورو باشد. این ویزا اعتبار ۴ ساله دارد و علاوه بر خود فرد برای همسر و فرزندان او نیز صادر می‌شود.

در صورت سودده بودن کسب و کار فرد می‌تواند ویزای مهاجرت به فرانسه را تمدید کرده و پس از ۵ سال نیز اقامت دائم دریافت کند.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی خرید ملک در فرانسه است. در ابتدا باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که تنها با خرید ملک نمی‌توان اقامت کشور اسپانیا را به دست آورد. برای این مظنور بایستی ابتدا ویزای تمکن مالی دریافت کرده و سپس اقدام به خرید ملک کنید.

برای خرید ملک در فرانسه باید علاوه بر سرمایه کافی، ۱۸ سال سن داشته و آدرس مشخص در فرانسه (خانه یا هتل) داشته باشید. خرید ملک در فرانسه تقریبا ۱۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه ازدواج با یک فرد فرانسوی یا دارای تابعیت فرانسه است. فرد فرانسوی باید تمکن مالی کافی داشته باشد تا از همسر خود حمایت کرده و هزینه‌های زندگی او را پرداخت کند. با توجه به کلاهبرداری و سواستفاده از این روش، اداره مهاجرت فرانسه سخت گیری بسیار زیادی در این زمینه نشان می‌دهد.

پس از ازدواج زوجین برای همسر خارجی ویزای موقت یک ساله صادر می‌شود و پس از آن بررسی‌ها و مصاحبه‌هایی صورت می‌گیرد تا دولت از صوری نبودن ازدواج مطمئن شود. در صورت اثبات واقعی بودن رابطه زوج و زندگی مداوم آن‌ها با یکدیگر برای ۴ سال، همسر خارجی می‌تواند اقامت دائم خود را دریافت نماید.

 

مهاجرت با تولد فرزند به فرانسه

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که برای دریافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از روش تولد فرزند استفاده کنند. برخی از کشورها در صورت تولد فرزندی در خاک آن کشور بدون هیچ قید و شرطی تابعیت را به نوزاد متولد شده اعطا می‌کنند.

اما این قانون در کشور فرانسه وجود ندارد و تابعیت تنها به فرزندانی داده می‌شود که والدین آن‌ها فرانسوی باشند یا به اصطلاح خون فرانسوی داشته باشند. پس می‌توان گفت که دریافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از این طریق امکان پذیر نیست.

 

مهاجرت به فرانسه با دریافت ویزای همراه

در صورتی که فردی ویزای کشور فرانسه را داشته باشند، یکی از اعضای خانواده او نیز می‌تواند ویزای همراه دریافت کرده و به فرانسه مهاجرت کند. مهاجرت به فرانسه از این طریق معایبی دارد که از آن‌ها می‌توان به عدم مجوز برای کار و عدم امکان استفاده از خدمات شهروندی همچون بیمه و… اشاره کرد.

البته پس از ورود به کشور فرانسه می‌توانید ویزای خود را به ویزاهای دیگر همچون ویزای تحصیلی تغییر دهید. ویزای همراه در ابتدا به صورت یک ساله صادر می‌شود اما پس از آن می‌توانید تا ۵ سال ویزای خود را تمدید کنید. در صورتی که قصد تبدیل ویزای همراه خود را دارید، بهتر است با متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهند.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق هنر

افراد هنرمند که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، می‌توانند با دریافت پاسپورت تلنت به کشور فرانسه مهاجرت کنند. این پاسپورت ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد برای خانواده او نیز صادر می‌شود. با دریافت این ویزا فرد می‌تواند در فرانسه کسب و کار هنری راه اندازی کند و همسر و فرزندان او نیز اجازه کار و تحصیل خواهند داشت.

هنرمندان معروف می‌توانند برای مهاجرت به فرانسه از ویزای هنرمندان جهانی و مشهور استفاده نمایند. مدارک لازم برای برای دریافت پاسپورت تلنت به شرح زیر هستند.

  • مدرک اثبات توانایی مالی
  • عدم سوسابقه
  • داشتن بیمه با ارزش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • فرم درخواست ویزا

 

مهاجرت به فرانسه با پناهندگی

یکی دیگراز روش‌ها مهاجرت به فرانسه پناهده شدن است. افرادی که در کشور خود به دلایل عقیدتی، مذهبی، جنسیت و… با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و امنیت جانی ندارند، می‌توانند به کشور فرانسه رفته و پناهنده شوند. فرانسه جز کشورهای پناهده پذیر است اما با این حال افراد پس از پناهندگی شرایط خوبی در این کشور نخواهند داشت.

از سوی دیگر برای ورود به فرانسه بایستی به صورت غیرقانونی سفر کنید که بسیار خطرناک است. این روش مهاجرتی توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود. بهتر است برای مهاجرت به فرانسه با مشورت گرفتن از متخصصان مجموعه دانتل کو روش‌های قانونی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

 

مهاجرت به فرانسه با شرکت در دوره‌های زبان

با شرکت در دوره‌های آموزش زبان فرانسوی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. دوره‌های اموزش زبان از ۶ ماه تا ۲ ساله برگزار می‌شوند. پس از یادگیری زان فرانسوی و ردیافت مدرک دو راه پیش رو دارید. یا می‌توانید برای تحصیل در فرانسه اقدام کره و یا به استان کبک کانادا مهاجرت کنید. امکان پیدا کردن شغل در فرانسه نیز از این طریق وجود دارد.

برای مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره‌های زبان تنها کافیست دانشی نسبی در زبان فرانسوی داشته باشید و همچنین از توانایی مالی نیز برخوردار باشید. افراد با سابقه کاری شانس بیشتری برای دریافت ویزا و شرکت در دوره‌های زبان دارند. هزینه شرکت در دوره‌های زبان فرانسه ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی می‌باشد.

 

مهاجرت با شرایط خاص به فرانسه

ویزای های کارآفرینی و هنر جز شرایط خاص قرار می‌گیرند. در ویزای کارآفرینی نیزای به داشتن مدرک زبان فرانسوی و همچین حضور مداوم در فرانسه نیست. تنها با داشتن بیزنس پلن قوی و سوددهی کسب و کار اقامت به شما داده می‌شود. افراد متقاضی دریافت ویزای هنر نیز باید بتوانند با هنر خود در فرانسه کسب و کار راه اندازه و به رشد اقتصادی کمک کنند.

 

هزینه مهاجرت به فرانسه

یکی از مهم ترین مسائل در هنگام مهاجرت به فرانسه هزینه‌های دریافت ویزا و به طور کل هزینه مهاجرت است. از همان شروع درخواست ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که با توجه به نوع ویزا متفاوت است. به طور کل باید گفت که داشتن تمکن مالی برای مهاجرت به اسپانیا شرط اصلی است.

علاوه بر هزینه ویزا شما باید شهریه دانشگاه را نیز بپردازید و یا سرمایه کافی برای ایجاد کسب و کار یا سرمایه گذاری را در اختیار داشته باشید. هزینه هر یک از ویزاهای مختلف به شرح زیر می‌باشد.

  • ویزای کوتاه مدت شنگن ۸۰ یورو
  • ویزای بلند مدت ۹۹ یورو
  • ویزای تحصیلی ۵۰ یورو
  • ویزای ترانزیت ۸۰ یورو

 

هزینه زندگی در فرانسه

علاوه بر هزینه مهاجرت و هزینه‌های دریافت ویزا پس از مهاجرت به فرانسه باید هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز بپردازید. هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه متفاوت است اما به طور کل می‌توان گفت که فرانسه جز کشورهای گران قیمت است. بیش‌ترین سهم هزینه زندگی به اجاره مسکن اختصاص دارد.

هزینه اجاره خوابگاه یا اقامتگاه دولتی در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو و اجاره آپارتمان ۵۰۰ تا ۹۰۰ یورو می‌باشد. به طور کل پس از مهاجرت به فرانسه برای اجاره مسکن باید در حدود ۳۶۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه کنید. سایر هزینه‌های زندگی در فرانسه به شرح زیر هستند.

  • خرید مواد غذایی ۵۷۰ یورو ماهانه
  • حمل و نقل ۵۵ یورو ماهانه
  • بیمه ۳۰ یورو ماهانه
  • آب و برق و گاز ۱۵۰ یورو ماهانه
  • اینترنت ۲۸ یورو
  • بلیت سینما ۱۰ یورو

 

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

همانطور که گفته شد هزینه زندگی در شهرها مختلف فرانسه متفاوت است. برخی از شهرها همون پاریس گران‌قیمت تر هستند اما به دلیل مرکز شهر بودن دستسی و امکانات بهتری خواهید داشت. هزینه‌های زندگی در دو شهر مهم فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

پاریس

پاریس پایتخت فرانسه است که علاوه بر آب و هوای مطلوب و مکان‌های تفریحی و دیدنی، از موقعیت‌های شغلی متعددی نیز برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران پاریس را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب می‌کنند.

اما هزینه زندگی در این شهر گران قیمت‌تر از سایر شهرهاست. اجاره آپارتمان یک خوابه در پاریس در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است. همچنین برای حمل و نقل نیز باید در سال ۳۴۰ یورو پرداخت نمایید.

مارسی

مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه است که جز شهرهای بسیار قدیمی و توریستی نیز محسوب می‌شود. مارسی نسبت به پاریس ارزان قیمت تر است به طوری که اجاره آپارتمان در این شهر تقریبا ۵۵۰ یورو می‌باشد. به طور کلی هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره را می‌توان در حدود ۳۵۰۰ یورو برآورد کرد. هزینه تقریبی زندگی در سایر شهرها پس از مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • لیون ۱۵۲۰ یورو
  • نیس ۱۶۵۰ یورو
  • تولوز ۱۵۰۰ یورو
  • نانت ۱۴۰۰ یورو
  • استراسبورگ ۱۴۸۰ یورو
  • بوردکس ۱۵۰۵ یورو
  • مون پلیه ۱۴۱۵ یورو

 

ارزان ترین شهرهای فرانسه

  • لیل
  • متز
  • لیموژ
  • گرنوبل
  • سنت کوئنتین
  • برست از شهرهای ارزان برای مهاجرت به فرانسه
  • کان
  • پواتیه

 

دریافت اقامت دائم فرانسه

پس از مهاجرت به کشور فرانسه از طریق روش‌هایی همچون تحصیلی و کاری بسیاری از مهاجران به دنبال اینند که اقامت دائم دریافت کرده و زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. مهاجران با پیدا کردن کار در کشور فرانسه و حضور مداوم ۵ ساله می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که در صورت ترک کردن کشور فرانسه به صورت پی در پی اقامت دائم به شما داده نمی‌شود و یا حتی در صورت دریافت نیز باطل خواهد شد. پس از دریافت اقامت دائم و مهاجرت به فرانسه می‌توانید از خدمات متعدد این کشور استفاده کنید اما در اموری همچون انتخابات اجازه شرکت ندارید.

چند سال پس از دریافت اقامت دائم و دارا بودن شرایط می‌توانید شهروندی فرانسه را نیز کسب کنید. توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم و شهروندی چندان راحت نیست و پیچیدگی‌های خود را دارد. پس بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

بهترین راه مهاجرت به فرانسه

دغدغه اصلی متقاضیان مهاجرت آگاهی از بهترین روش برای مهاجرت به فرانسه است. در این مورد باید گفت که بهترین روش وجود ندارد و این شرایط هر فرد است که بهترین و راحت ترین راه را تعیین می‌کند. ممکن است یک روش به ظاهر سخت و پیچیده برای فردی بهترین راه باشد و در سریع‌ترین زمان جواب دهد.

برای این منظور باید شرایط شما توسط متخصصان این حوزه بررسی شود تا بهترین روش را انتخاب کرد. متخصصان مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

مشاوره مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری صنعتی و توسعه یافته است که شرایط عالی برای زندگی دارد و افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های متعدد برای مهاجرت به فرانسه اقدام نمایند. فرانسه کشوری گران قیمت است اما با انتخاب شهرهای کوچک و حومه‌ای می‌توانید هزینه‌های زندگی در این کشور را به صورت چشم گیری کاهش دهید.

مهاجرت یک فرایند طولانی است که جزییات بسیار مهم و پیچیدگی‌هایی دارد. در صورت عدم اطلاع کامل از شرایط و ضوابط مهاجرت به فرانسه ممکن است متحمل ضررهای مالی و زمانی شوید و به دلیل بهم خوردن برنامه‌هایتان با مشکلات جدی مواجه شوید. به همین دلیل بسیار مهم است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا شما را آگاه کنند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کرده و در این مسیر همراه شما باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به فرانسه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه مهاجرت به فرانسه چقدر است؟

    هزینه مهاجرت با توجه به روش مهاجرتی شما متفاوت است. برای مثال برای مهاجرت با سرمایه گذاری باید 30 تا 40 هزار یورو سرمایه داشته باشید اما در روش تحصیلی تنها باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. هزینه مهاجرت به فرانسه در روش‌های مختلف در طول مقاله گفته شده است.

  2. آیا می‌توان با تولد فرزند اقامت فرانسه را به دست آورد؟

    خیر فرانسه از قانون اصل خون پیروی می‌کند و تنها به دلیل تولد در خاک فرانسه تابعیت نمی‌دهد.

  3. آیا با ازدواج می‌توان به فرانسه مهاجرت کرد؟

    بله پس از ازدواج ویزای یک ساله به شما تعلق می‌گیرد و پس از آن نیز در صورت واقعی بودن ازدواج و زندگی مشترک برای چهار سال اقامت دائم به شما داده می‌شود.

    منبع: مهاجرت به فرانسه

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان برای بسیاری از دانشجویان رویایی دست نیافتنی است چراکه فکر می‌کنند به دلیل هزینه زیاد و سخت بودن مراحل دریافت ویزا نمی‌توانند به هدف خود برسند. این در حالیست که با انتخاب درست دانشگاه می‌توانید به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید. مراحل پذیرش در دانشگاه‌های آلمان و دریافت ویزا پیچیدگی‌های خود را دارد اما با کمک گرفتن از افراد متخصص می‌توانید به سرعت این مراحل را طی کرده و وارد دانشگاه‌های برتر آلمان شوید. در صورتی که قصد مهاجرت و تحصیل در آلمان را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده درپایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

آلمان کشوری با اقتصاد قوی و موقعیت‌های شغلی فراوان است و به همین دلیل یکی از مقاصد پرطرفددار برای مهاجرت محسوب می‌شود. در این بین سیستم آموزشی با کیفیت آلمان باعث شده تا بسیاری از مهاجران روش تحصیلی را برای مهاجرت در پیش بگیرند تا علاوه بر کسب اقامت از آموزش عالی نیز بهره مند شوند.

تحصیل در آلمان نسبت به تحصیل در کشورهای اروپایی دیگر شرایط بهتری دارد و امکان دریافت اقامت پس از پایان تحصیل نیز مزیت دیگری است که باعث علاقه مهاجران به این کشور می‌شود. در کشور آلمان موقعیت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد و دانشجویان در حین تحصیل و پس از آن می‌توانند به راحتی برای خود کار پیدا کنند. 

مزایا تحصیل در آلمان

همانطور که گفته شد کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت است و علت این محبوییت مزایای بسیار زیادی این کشور است. تحصیل در آلمان چندین مزیت دارد که اطلاع از آن‌ها برای متقاضیان مهاجرت خالی از لطف نیست.

  • هرینه تحصیل در کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و حتی بسیاری از دانشگاه‌ها شهریه پرداز نیستند و امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد. اعطای بروسیه تحصیلی نیز باعث کاهش بیشتر هزینه ها می‌شود.
  • در آلمان به دلیل ارائه برنامه های درسی و آموزشی مختلف حق انتخاب زیادی دارید و می‌توانید با توجه به شرایط خود در رشته محبوب‌تان به تحصیل در آلمان بپردازید.
  • دانشگاه‌ها آلمان از رنکینگ بسیار خوبی برخوردارند و در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند.
  • دانشجویان بین المللی امکان کار پاره وقت در حین تحصیل را دارند و همچنین با کارآموزی در شرکت‌های معتبر می‌توانند کسب درآمد کرده و هزینه‌های خود را پرداخت نمایند.
  • پس از فارغ التحصیلی می‌توانید در حوزه تحصیلی خود کاری مناسب پیدا کرده و مشغول به فعالیت شوید. نرخ بیکاری در کشور آلمان ۵.۴ درصد است که نرخی بسیار پایین محسوب می‌شود.

 معایب تحصیل در آلمان

علاوه بر مزایا، تحصیل در کشور آلمان معایبی هم دارد که باید حتما از آن‌ها اطلاع داشته باشید و با مقایسه مزایا و معایب برای ادامه تحصیل در آلمان تصمیم بگیرید. معایب و مشکلات تحصیل در آلمان به شرح زیر هستند.

  • چالش‌های فرهنگی با افراد آلمانی
  • احساس غربت به دلیل مهمان نواز نبودن آلمانیان
  • پیدا کردن مسکن
  • آموزش زبان آلمانی
  • مالیات بالا در کشور آلمان

 

سیستم آموزشی آلمان

در کشور آلمان سیستم آموزشی پیش دبستان، مدرسه و دانشگاه را در برمی‌گیرد. کودکان از سن ۶ سالگی باید شروع به تحصیل کرده و تا ۱۵ سالگی نیز ادامه دهند. تحصیل در این دوره در آلمان اجباری است. مسئولیت سیستم آموزشی بر عهده وزارت آموزش و پرورش فدرال می‌باشد. مدارس آلمان به صورت دولتی، خصوصی و بین المللی فعالیت می‌کنند. به طور کلی هر استان بر فعالیت مدارس نظارت می‌کند.

مدارس دولتی نیز رایگان هستند اما برای تحصیل در آلمان در مدارس خصوصی و بین المللی هم دانش آموزان مهاجر و هم دانش آموزان بومی باید شهریه پرداخت کنند. در دانشگاه‌ها نیز سیستم به همین صورت است و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان و در دانشگاه‌های خصوصی شهریه پرداز است.

 

شرایط و مدارک تحصیل در آلمان

مهاجرت و تحصیل در هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را دارد. برخی از کشورها شرایط و قوانین و سخت گیرانه‌ای دارد اما کشور آلمان در این زمینه چندان سخت گیر نیست. اما یکی از مهم ترین شروط تحصیل در آلمان داشتن مدرک زبان است. در آلمان دروس به صورت آلمانی و انگلیسی ارائه می‌شود اما اکثر دانشگاه‌ها آلمانی زبان هستند و به همین دلیل با داشتن مدرک زبان آلمانی راحت تر در داشگاه‌های آلمان پذیرفته می‌شوید.

البته با داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توانید در آلمان ادامه تحصیل دهید. برای این منظور باید قبل از درخواست به دانشگاه از انگلیسی زبان بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای کسب اطلاع بیش‌تر از شرایط دقیق تحصیل در دانشگاه‌های مختلف آلمان می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

تحصیل کارشناسی در آلمان

مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان معمولا به صورت رایگان ارائه می‌شود. در این مقطع رشته‌ها بسیار متنوع هستند و در واقع تمامی رشته‌های تحصیلی در این مقطع ارائه می‌گردد. دوره کارشناسی در کشور آلمان ۴ ساله است. زبان دروس در مقطع کارشناسی آلمانی است و تنها رشته های محدودی به زبان انگلیسی هستند. بهترین رشته‌های تحصیلی برای ادامه تحصیل در این مقطع مهندسی، کامپیوتر، زیست و اقتصاد هستند.

ایرانیانی که قصد تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند دو را پیش رو دارند؛ در صورتی که آخرین مدرک دیپلم یا پیش دانشگاه باشد، فرد باید ابتدا در دوره‌های یک ساله کالج شرکت کند تا در علوم اولیه آموزش ببینند و سپس وارد کارشناسی در دانشگاه شود. اما در صورت تحصیل حداقل یک ساله در دانشگاه‌های ایران و گذراندن ۳۸ واحد درسی می‌توان به صورت مستقیم وارد دوره کارشناسی آلمان شد.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

مقطع کارشناسی ارشد نیز همچون مقطع قبلی به صورت رایگان ارائه می‌شود. در این مقطع حتی امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد و دانشجویان با دریافت بورسیه شرایط و امکانات بسیار خوبی را به دست می‌آورند. در این مقطع تنها مجاز به انتخاب رشته‌های هستید که با رشته کارشناسی‌تان متجانس باشد.

دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی در مورد زبان انگلیسی منعطف تر هستند و رشته‌های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اما با این حال باید قبل از درخواست برای دانشگاه از انگلیسی زبان بودن آن مطمئن شوید. کارشناسی ارشد در آلمان ۲ سال به طول می‌انجامد. البته این دوره با توجه به تعداد واحدها و دانشگاه می‌توانند تغییر کند.

معدل حداقل 15 مدرک کارشناسی برای تحصیل در آلمان  الزامی است (برخی از دانشگاه‌ها معدل 13 را نیز قبول می‌کنند). مدرک ارشد شامل رشته‌هایی همچون حقوق، هنر، مهندسی و طبیعی می‌شود.

 

تحصیل دکتری در آلمان

مقطع دکتری در کشور آلمان یک دوره سه تا 4 ساله دارد. تحصیل در این مقطع در آلمان به دو صورت دکتری ساختار یافته و سنتی می‌باشد. دکتری سنتی بیشتر به زبان آلمانی است و دانشجویان بایستی به این زبان تسلط کافی داشته باشند. پایان نامه در این مقطع با کمک یک استاد راهنما انجام می‌شود.

دکتری سنتی معمولا ۴ ساله است. دکتری ساختار یافته بیش تر به زبان انگلیسی است و یک دوره سه ساله می‌باشد. در این دوره افراد باید علاوه بر پایان نامه به همکاری با موسسات خارجی نیز بپردازند.  حداقل نمره مدرک زبان آیلتس برای تحصیل در آلمان در دکتری ساختار یافته ۶.۵ می‌باشد.

 

تحصیل پست دکتری در آلمان

آخرین مقطع تحصیلی در کشور آلمان پست دکتری می‌باشد که یک دوره ۳ تا ۵ ساله است. در این مقطع آموزش تئوری وجود ندارد و تنها کار و تحقیقات عملی است. در این مقطع دانشجویان موظف به آموزش و تدریس نیز هستند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع پست دکتری در دانشگاه‌های آلمان به شرح زیر هستند.

  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • فرم درخواست
  • ارائه مدارک درسی مقطع قبل
  • لیست مقالات برای تحصیل در آلمان
  • توصیه نامه از اساتید برجسته و مراکز معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی

نکته: تحصیل در فوق دکتری آلمان نیازمند مصاحبه حضوری است و در صورتی که در مرحله اول پذیرفته شوید باید به آلمان سفر کرده و در جلسه مصاحبه شرکت کنید. البته ممکن است مصاحبه به صورت تلفنی یا اینترنتی نیز انجام شود.

 

تحصیل پزشکی در آلمان

رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته‌های درسی در بین تمامی دانشجویان سرتا سر جهان است. کشور آلمان با داشتن دانشگاهای برتر در سطح جهان و همچنین امکان تحصیل رایگان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود.

پس از فارغ التحصیلی نیز شرایط و امکانات خوبی برای دانشجویان مهیا می‌شود و می‌توانند به راحتی در مشاغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند. رشته‌های پزشکی اکثرا به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. البته امکان تحصیلی پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی وجود دارد اما باید توجه داشت که این دانشگاه‌ها شهریه پرداز هستند.

تحصیل پزشکی در کشور آلمان ۶ سال به طول می‌انجامد. توجه داشته باشید با تحصیل در آلمان در رشته پزشکی بورسیه به شما تعلق نخواهد گرفت. مدرک پزشکی دانشگاه‌های آلمان اعتبار زیادی دارد و پس از فارغ التحصیلی می‌توانید در دیگر کشورهای جهان به کار مشغول شوید.

 

تحصیل دندان پزشکی در آلمان

دندان پزشکی یکی دیگر از رشته های پرطرفدار است که به دلیل در آمد بالا و بازار کار خوب بسیار مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد. برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور آلمان می‌توانید به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم اقدام کنید. در روش مستقیم باید مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 داشته باشید و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید.

در روش غیر مستقیم تحصیل در آلمان باید در دوره آموشی کالج شرکت نمایید که یکساله است و به صورت رایگان ارائه می‌شود. چنانچه سن شما بیشتر از ۲۶ باشد برای پذیرش با مشکل مواجه خواهید شد. دانشگاه‌های آلمان تنها در ماه سپتامبر اقدام به پذیرش دانشجو در رشته دندان پزشکی می‌کنند.

از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دندن پزشکی می‌توان به مونستر، مینه سوتا فرانکفورت، هایدلبرگ، لودویگ ماکسیملیانس مونیخ، اولم، هامبورگ، دانشگاه پزشکی هانور، دانشگاه آزاد برلین و… اشاره کرد.

 

تحصیل داروسازی در آلمان

کشور آلمان قطب تحقیق و تولید در زمینه دارو است و در واقع می‌توان آن را بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی دانست. شرکت‌های دارویی بزرگی همچون بوهرینگر اینگلهایم و بایر در این کشور قرار دارند. رشته دارو سازی در آلمان یک دوره تقریبا ۴ ساله دارد.

در این مدت دانشجویان باید در دو دوره آموزشی که هریک چهار هفته هستند شرکت نمایند. پس از پایان تحصیل نیز باید به مدت یک سال تحت نظر یک متخصص داورساز به کارآموزی بپردازید.

در نهایت برای دریافت مدرک داورسازی بایستی در آزمون دولتی داروسازی نیز شرکت کرده و قبول شده باشید. شهریه پایین، محیط آموزشی غنی، امکانات تحقیقاتی پیشرفته، حضور اساتید بزرگ و… از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان در رشته داروسازی محسوب می‌شود.

از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته داروسازی می‌توان به فرانکفورت، ماربورگ، وورزبورگ، گریفسوالد، کیل، فرای برلین، وورزبورگ و… اشاره کرد.

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

همانطور که گفته شد کشور آلمان رشته‌های بسیار زیادی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. سیستم آموزشی عالی و امکانات بسیار زیاد آلمان باعث شده است تا در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد و رشته‌های تحصیلی مختلف را به بهترین نحو به دانشجویان ارائه دهد.

اما با این حال برخی از رشته ها در کشور آلمان در سطح مجزایی قرار می‌گیرند و جز بهترین رشته‌ها برای تحصیل در این کشور محسوب می‌شوند. لیست بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان به صورت زیر می‌باشد.

  • فیزیک
  • شیمی
  • مهندسی
  • داروسازی
  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • حقوق
  • مهندسی
  • کامپیوتر
  • ریاضی
  • اقتصاد
  • معماری
  • روانشناسی
  • فلسفه
  • طراحی

 

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

همان طور که در طول مقاله گفته شده، دانشگاه‌های آلمان هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی دانشجو پذیرش می‌کنند. اما نکته مهم این است که اکثر دانشگاه‌ها آلمانی زبان هستند و دانشجویان نیز برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید مدرک آلمانی داشته باشند. حداقل سطح مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان B2 می‌باشد.

البته زبان دانشگاه به مقطع تحصیلی نیز بستگی دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی برای اکثر رشته‌ها آلمانی است اما در مقاطع ارشد و دکتری رشته‌های انگلیسی بیشتری ارائه می‌شوند.

توجه داشته باشید که تنها ارائه مدرک زبان کفایت نمی‌کند و دانشگاه‌ها در آزمون ورودی سطح زبان شما را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورتی که هنوز نتواسته‌اید مدرک زبان خود را به سطح لازم برسانید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه های آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید از یکی از داشنگاه‌های معتبر نامه پذیرش دریافت کنید. برای پذیرش در دانشگاه نیز باید شرایطی را داشته باشید و مراحلی را طی کنید. شرایط پذیرش بسته به هر دانشگاه متفاوت است اما برخی از شرایط و مدارک کلی به شرح زیر هستند.

  • دانشگاه‌های آلمان آزمون ورودی دارند و برای پذیرش بایستی در این آزمون‌ها شرکت کرده و قبول شوید.
  • برخی از دانشگاه‌های آلمان شرط ارائه مدرک استعداد تحصیلی را دارند. برای این منظور بایستی در آزمون TestAS شرکت کرده و استعداد خود را ارزیابی کنید. آزمون TestAS به زبان انگلیسی و آلمانی می‌باشد. توجه داشته باشید که تمام دانشگاه‌ها به این مدرک نیاز ندارند پس قبل شرکت حتما در این مورد تحقیق کنید تا هزینه و زمان بیهوده صرف نکنید.
  • دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی و دندان پزشکی برای تحصیل در آلمان باید حتما در آزمون TMS شرکت کنند. در این آزمون استعداد و دانش پزشکی فرد برسی می‌شود. افرادی در دانشگاه پذیرفته می‌شوند که در این آزمون قبول شوند.
  • تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی است. اما اکثر دانشگاه‌ها تنها آلمانی زبان هستند و دانشجو باید مدرک زبان آلمانی را ارائه دهد. حداقل سطح زبان آلمانی B2  می‌باشد اما در صورت داشتن مدرک B1 نیز می‌توانید شانس خود را امتحان کرده و برای قبولی مشروط درخواست بدهید. در صورت قبولی پس از ورود به آلمان باید سطح زبان خود را بالا ببرید.
  • بیمه درمانی جز مدارک اجباری است که باید آن‌ را تهیه کنید.
  • باید به دانشگاه ثابت کنید که از توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی برخوردارید. حداقل مبلغ اثبات تمکن مالی ۱۰ هزار یورو سالانه است.

 

دریافت ویزای تحصیلی آلمان

پس از دریافت نامه پذیرش می‌توانید برای دریافت ویزا تحصیلی اقدام نمایید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر می‌باشند.

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدرک آخرین مقطع تحصیلی به صورت ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • عکس پرسنلی که در سال جدید گرفته شده باشد.
  • مدارک هویتی
  • رزومه برای تحصیل در آلمان
  • انگیزه نامه
  • مدارک اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها
  • فیش واریزی هزینه پرداخت صدور ویزا (۷۵ یورو)

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی با توجه به نوع پذیرش و مقطع تحصیلی متفاوت است. صدور ویزا در مقطع کارشناسی ۱۲ ماه و در مقطع ارشد ۱۱ ماه طول می‌کشد. اما اگر فرد نامه پذیرش مستقیم داشته باشد این مدت به ۲ ماه کاهش پیدا می‌کند.

 

ریجکت شدن ویزای تحصیلی

برخی مواقع ممکن است ویزای تحصیلی ریجکت شود که اتفاق بسیار ناخوشایندی است. برای جلوگیری از ریجکت ویزای تحصیلی بهتر است از دلایل آن اطلاع داشته باشید. مهم ترین دلایل ریجکت ویزا تحصیل در آلمان به شرح زیر می‌باشد.

  • پذیرش از دانشگاه نامعتبر
  • عدم مطابقت معدل با رشته تحصیلی یا دانشگاه
  • داشتن گپ تحصیلی و یا سن زیاد
  • ترجمه نادرست مدارک
  • ناقص بودن مدارک
  • عدم ارائه مدرک زبان
  • پاسخ اشتباه به آفیسر در طول مصاحبه

 

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور آلمان در اکثر دانشگاه‌ها رایگان است و حتی دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی به تحصیل بپردازند. دانشگاه‌های خصوصی شهریه پرداز هستند و تمامی دانشجویان برای تحصیل در آلمان در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنند.

اما تحصیل در دانشگاه‌های دولتی هیچ محدودیتی برای دانشجویان بین المللی ندارد و با داشتن شرایط لازم می‌توانند به راحتی در این دانشگاه‌ها پذیرش شوند. در دانشگاه‌های دولتی تنها هزینه خدمات دانشجویی گرفته می‌شود که ماهانه در حدود ۲۰۰ یورو می‌باشد.

 

هزینه زندگی در آلمان

با وجود تحصیل رایگان دانشجویان باید هزینه‌های زندگی را پرداخت کنند. بیش‌ترین سهم هزینه‌های زندگی به اجاره مسکن اختصاص می‌یابد. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود ۸۹۰ یورو و در حومه شهر ۶۲۰ یورو ماهانه پرداخت کنید. هزینه خورد خوراک در آلمان تقریبا ۴۰۵ یورو، حمل و نقل ۱۲۰ یورو، آب و برق ۱۴۵ یورو و اینرتنت و بنزین نیز ۳۸ یورو می‌باشد.

 

تحصیل رایگان و بروسیه تحصیلی آلمان

کشور آلمان این امکان را فراهم کرده است که دانشجویان برتر و دانشجویانی که توانایی مالی خوبی ندارند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهند. بورسیه‌های تحصیل در آلمان انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

 

بورسیه دولتی

برخی از بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌های دولتی به دانشجویان ارائه می‌شوند. این بورسیه ها به شرح زیر هستند.

خدمات اتحادیه اروپا برای حمایت از آموزش، کارورزی، جوانان و ورزش: این بورسیه بزرگترین برنامه حمایت از دانشجویان را فراهم کرده است و سالانه هزینه‌های آموزش و تحصیل بیش از ۴ ملیون دانشجو را پرداخت می‌کند.

خدمات تبادل علمی آلمان: این بورسیه به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل در آلمان تعلق می‌گیرد.

 

بورسیه غیر دولتی

بورسیه Humboldt: این کمک هزینه به دانشجویان مقاطع فوق دکتری تعلق می‌گیرد تا از این طریق بتوانند هزینه تحقیقات و پژوهش‌های خود را پوشش دهند.

کمک هزینه Heinrich Böll: تمامی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های معتبر آلمان به مشغول درس خواندن هستند،  شانس دریافت این بورسیه را خواهند داشت.

کمک هزینه بنیاد کنراد آدناور: این بورسیه ماهیانه مبلغی را به دانشجویان ارشد و دکتری پرداخت می‌کند. دانشجویان باید سطح علمی بالایی داشته باشند و سن آن‌ها حداکثر ۳۰ باشد. برای دریافت این بروسیه دانشجویان بایستی مدرک خود را از کشورشان گرفته باشند. از سوی دیگر شرکت در فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه و علاقه به مسائل سیاسی نیز شرط دریافت این بورسیه می‌باشد.

بورسیه Kurt Hansen: این بورسیه از سوی موسسه بایر به دانشجویان در حال تحصیل در آلمان در رشته‌های علمی برای تدریس داده می‌شود.

کمک هزینه فوق دکترای انیشتین: دانشجویان مقطع دکتری به منظور پرداخت هزینه پژوهش های خود می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه Mawista: افراد خارجی که قصد تحصیل در آلمان را دارند و در حال حاضر مشغول نگهداری از کودک هستند، مشمول دریافت این بورسیه می‌شوند.

بورسیه مبتنی بر شایستگی: دانشجویان با استعداد که شایستگی آن‌ها ثابت شده باشد، می‌توانند از این بورسیه استفاده کرده و ماهیانه ۳۰۰ یورو دریافت کنند.

کمک هزینه ماری کوری: دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه در مقطع دکتری مشمول دریافت این بورسیه می‌شوند.

کمک هزینه انجمن هلمهولتز: دانشجویان دکتری و فوق دکتری می‌توانند با دریافت این بورسیه هزنیه‌های تحقیقات خود را پوشش دهند.

 

بورسیه دانشگاه‌های آلمان

بورسیه دانشگاه فرانکفورت: دانشجویان بین المللی مقطع دکتری رشته‌های حسابداری، مدیریت، امورمالی و ریاضی دوره هایی انگلیسی می‌توانند از این بروسیه استفاده کرده و از پرداخت شهریه معاف شوند.

کمک هزینه FRIAS Cofund: دانشجویان که می‌خواهند در دانشگاه فرایبورگ به انجام کارپژوهشی بپردازند.

ماکس پلانک برای شیمی جامدات: برای دانشجویان مقطع دکتری که قصد مطالعه شیمی حالت جامد را دارند.

کمک هزینه دانشگاه اولم: این بورسیه هزینه های تحصیل دانشجویان سال‌های آخر را پرداخت می‌کند.

بورسیه شایستگی دانشگاه هامبورگ: دانشجویان مشغول به تحصیل در سال دوم که سطح علمی و استعداد بالایی دارند.

کمک هزینه دانشگاه RWTH آخن: هزینه تحصیل دانشجویان واجد شرایط همین دانشگاه را پرداخت می‌کند.

بورسیه هایدلبرگ: به این بورسیه به دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی کشورهای درحال توسعه تعلق می‌گیرد.

بورسیه دانشگاه هومبولت: دانشجویانی که در حوزه‌های حقوق، تاریخ، مردم شناسی و جامعه شناسی مشغول تحقیق و پژوهش هستند تعلق می‌گیرد.

بورسیه HHL: دانشجویان مقطع ارشد و دکتری برای تحصیل در آلمان در رشته مدیریت دانشگاه لایپزینگ می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

کمک هزینه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ: دانشجویان مقطع ارشد در این دانشگاه می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. رشته های مدیریت عمومی، بهداشت عمومی و طراحی مشمول دریافت این بورسیه نمی‌شوند.

بورسیه KAAD: دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری از کشورهای درحال توسعه که به زبان آلمانی مسلط بوده و کاتولیک باشند، می‌توانند از این بورسیه استفده نمایند. 

بورسیه DRD: دانشجویان جنوب آفریقا که مشغول تحصیل در ارشد رشته‌های مدیریت توسعه و مدیریت دولتی دانشگاه روهر بوخوم هستند، مشمول دریافت این بورسیه می‌شوند.

 

دانشگاه های برتر آلمان

  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه صنعتی مونیخ
  • هایدلبرگ
  • هامبولت برلین
  • فرایبورگ
  • آخن از دانشگاه‌های برتر تحصیل در آلمان
  • توبینگن
  • دانشگاه آزاد برلین
  • موسسه فناوری برلین
  • ابرهارد کارلز توبینگن

 

کار حین تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان رایگان است اما به هرحال هزینه‌های دیگری همچون اجاره مسکن، خورد و خوراک و حمل و نقل وجود دارد که افراد باید آن‌ها را پرداخت کنند. پرداخت هزینه زندگی در آلمان در صورت عدم داشتن درآمد می‌تواند بسیار سخت باشد. اما دانشجویان می‌توانند در مدت تحصیل خود به کار نیمه وقت بپردازند.

دانشجویان در آلمان اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. البته دانشجویان دکتری می‌توانند به ۳۰ ساعت کار بپردازند. انجام کار حین تحصیل علاوه بر پرداخت هزینه‌های زندگی به دانشجویان کمک می‌کند تا در جامعه آلمانی نیز فعالیت کرده و با محیط و فرهنگ آن‌ها آشنا شوند. از کارهای دانشجویی می‌توان به دستیار آموزشی، دستیار تولید، کار در رستوران و.. اشاره کرد.

 

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

دولت آلمان به تحصیلات اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و با وجود هزینه رایگان تحصیل، مزایایی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته است که با آن‌ها می‌توانند از تخفیفات ویژه برخوردار شده و هزینه‌های زندگی را پیش از پیش کاهش دهند.

تخفیف های کارت دانشجویی مواردی همچون خرید مواد غذایی، رستوران، سینما، حمل و نقل و… را پوشش می‌دهد. به طور کل می‌توان گفت که دانشجویان در حال تحصیل در آلمان از امکانات رفاهی زیادی برخوردار هستند.

 

اقامت دائم پس از تحصیل در آلمان

کشور آلمان امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد و به دلیل داشتن موقعیت‌های شغلی خوب و اقتصاد کارآمد بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل در آلمان تصمیم می‌گیرند که در این کشور بمانند و زندگی خود را ادامه دهند. پس از پایان تحصیلات افراد دیگر اجازه ماندن در آلمان را نخواهند داشت و باید به کشور خود بازگردند.

بهترین راه برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل این است که شغلی برای خود پیدا کنید تا با ویزای کاری به اقامت در آلمان ادامه دهید. مدتی پس از حضور در آلمان و پرداخت مالیات می‌توانید برای دریافت تابعیت آلمان اقدام کنید. چنانچه قصد دریافت شهروندی آلمان را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

مشاوره تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان شرایط بسیار خوبی دارد و افراد می‌توانند با هزینه رایگان به تحصیل در این کشور بپردازند. تحصیل در کشور آ‌لمان به دو صورت آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است اما با داشتن مدرک زبان آلمانی شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه دارید. در طول دروان تحصیل در آلمان اجازه کار پاره وقت نیز دارید و از این طریق می‌توانید هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنید.

برای درس خواندن در کشور آلمان باید شرایطی را دارا باشید و مراحل مشخصی را نیز طی کنید. عدم اطلاع از شرایط و ضوابط مهاجرت و تحصیل در آلمان ممکن است دچار مشکل شده و ضرر مالی و زمانی زیادی را متحمل شوید. برای جلوگیری از این مشکلات بهترین راه این است که با افراد متخصص مشورت کرده و از آن‌ها کمک بگیرید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کنند و در این مسیر همراه شما باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در آلمان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل رایگان در آلمان امکان پذیر است؟

    بله دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان هستند و دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند به صورت رایگان به تحصیل در این کشور بپردازند.

  2. آیا پس از تحصیل در آلمان می‌توان اقامت دائم دریافت کرد؟

    بله در صورت پیدا کردن کار می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید و پس از مدتی فعالیت در آلمان و پرداخت مالیات، شهروندی خود را نیز دریافت نمایید. برای درخوسات شهروندی باید ۵ سال در کشور آلمان کار کرده باشید.

  3. در طول تحصیل امکان کار در آ‌لمان وجود دارد؟

    بله دانشجویان بین المللی می‌توانند به ۲۰ ساعت کار پاره وقت در هفته بپردازند. این مدت برای دانشجویان مقطع دکتری 3۰ ساعت می‌باشد.

    منبع: تحصیل در آلمان

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

زمان ثبت نام علمی کاربردی بندرعباس 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند.

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی بندرعباس 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است.

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ایلام 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

 

زمان ثبت نام علمی کاربردی ایلام 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است 

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ایلام 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند. 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ایلام 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است.

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ایلام 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایلام

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یزد 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

 منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

زمان ثبت نام علمی کاربردی یزد 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یزد 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشن 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی یزد 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده اس 

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یزد 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یزد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

 منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

زمان ثبت نام علمی کاربردی اردبیل 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

 شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند.

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی اردبیل 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است.

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اردبیل

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارومیه 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

 منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

زمان ثبت نام علمی کاربردی ارومیه 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید. 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

 

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارومیه 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند.

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ارومیه 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است 

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارومیه 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربرد ارومیه ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارومیه

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اصفهان 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

 منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

زمان ثبت نام علمی کاربردی اصفهان 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

 

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند 

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اصفهان 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند.

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی اصفهان 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است.

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اصفهان 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

    منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان

  • dun tel