duntelco

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

نتایج کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته تجربی

طرح شهاب چیست

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1400

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400

روش صحیح مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری 1400

قوانین نظام وظیفه دانشگاه در زمان ثبت نام

بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی 1400

کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400

کارنامه سبز ارشد 99

ثبت نام ارشد 1400

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز انتقالی دانشگاه آزاد

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

سامانه منادا دانشگاه آزاد

سهمیه تغییر رشته هیئت علمی در کنکور 99 چگونه است

زمان انتقالی دانشگاه سراسری 99

پیوندها

۱۳۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه امیرکبیر بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه امیرکبیر را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر 

مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه امیرکبیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه امیرکبیر از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه امیرکبیر منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه امیرکبیر در خرداد ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت pgrad.aut.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر معمولا در خرداد ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت pgrad.aut.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با نمره و درجه

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

✅تصویر کارنامه مرحله اول و دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر 1402

در ادامه با کلیک بر روی متن می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر را دانلود نمایید. 

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر به شرح زیر می‌باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر 80 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه امیرکبیر

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه امیرکبیر در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر در خرداد ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر 

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه صنعتی شریف بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه صنعتی شریف نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه صنعتی شریف از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه صنعتی شریف منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه صنعتی شریف در خرداد ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت sharifgradschool.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف معمولا در خرداد ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه شریف ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت  sharifgradschool.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با نمره و درجه

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1402

در ادامه با کلیک بر روی لینک زیر می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف برای هر دانشکده دانلود نمایید. 

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر می‌باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه شریف ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 195 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه شریف و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریفش رکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه شریف در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه صنعتی شریف در خرداد ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مهم ترین بخش آزمون دکتری است که قبولی یا عدم قبولی داوطلبان آزمون دکتری را تعیین می‌کند. آن دسته از داوطبان که پس دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شده‌اند باید در زمان مقرر در واحد مربوطه حضور یابند. در ادامه مقاله به ببرسی نکات مهم و مدارک و زمان مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد 1402 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به منظور ارزیابی سطح علمی داوطلبان برگزار می‌شود. پس از شرکت در آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبان می‌توانند در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، وارد سایت azmoon.org شده و با استفاده از کد دسترسی 7 رقمی خود اقدام به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایند. پس از انتخاب رشته نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد و داوطلبان واجد شرایط باید با پرداخت هزینه مصاحبه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند.

تغییرات مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شده است؛ سال‌های قبل مصاحبه به دو روش متمرکز و استانی انجام می‌شد. در روش متمرکز مصاحبه تنها در یک دانشگاه تهران انجام می‌گیرد. اما در روش استانی متقاضیان کنکور دکتری باید در مصاحبه واحدهای مختلف دانشگاهی یک استان شرکت کنند. علاوه بر این در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مصاحبه به صورت مجازی انجام می‌شد اما امسال با توجه به بهبود شرایط، مصاحبه طبق روند سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می‌‌شود. داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در زمان مشخص شده وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوند و اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایند. زمان دقیق مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است؛ به محض انتشار این مطلب بروزرسانی می‌شود. برای کسب اطلاع در سریع‌ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

زمان مصاحبه دکتری با آزمون

داوطلبان پس از شرکت در آزمون دکتری و کسب رتبه قابل قبول می‌توانند انتخاب رشته کرده و دعوت به مصاحبه شوند. ثبت نام مصاحبه با آزمون دکترا دانشگاه آزاد در خرداد ماه انجام می‌شود. در این مدت داوطلبان باید مدارک خود را تکمیل کرده و برای شرکت در مصاحبه آماده شوند.

زمان مصاحبه دکتری بدون آزمون

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت نکرده‌اند و یا رتبه قابل قبول به دست نیاورده‌اند، می‌توانند در فراخوان‌ دکتری بدون آزمون شرکت کرده و برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. زمانبندی و سامانه ثبت نام دکترا بدون آزمون متفاوت از با آزمون است و از ماه خرداد تا تیر انجام می‌شود.

مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

برای شرکت در جلسه مصاحبه آماده کردن مدارک ضروری است. قبل از هرچیزی باید از طریق سایت فرم سوابق تحصیلی را دانلود کرده و اطلاعات خود را در آن وارد نمایند. این فرم باید همراه با سایر مدارک تحویل اساتید داده شود.

مدارک مورد نیاز دیگر اصل کارت ملی و شناسنامه، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریزنمرات و پایان نامه کارشناسی ارشد می‌باشند. علاوه بر این مدارک ضروری، مدارک اختیاری دیگری نیز همچون مدرک معتبر زبان انگلیسی و مدارک مرتبط با سوابق پژوهشی را نیز می‌توانید آماده کنید چراکه در امتیازدهی مصاحبه تاثیرگذار خواهند بود.

نحوه مصاحبه دکتری

نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت است. داوطلبان برای واحدهای مختلف در یک استان، فقط یک مصاحبه می‌دهند اما باید برای هر استان به صورت جداگانه مصاحبه بدهند. این امر بدلیل متمرکز بودن مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد است.

داوطلبان علاقه‌مند به دوره دکتری باید بدانند که محور بحث‌های جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شامل؛ سابقه‌ی علمی، آموزشی و پژوهشی است. رزومه تحصیلی و شغلی داوطلب، مقالات چاپ شده و  تسلط به زبان انگلیسی نیز برای اساتید مهم است. از داوطلب انتظار میرود بتواند به سوالات علمی تخصصی هیات مصاحبه‌ کننده به خوبی پاسخ بدهد. انگیزه ادامه تحصیل داوطلبان هم برای اساتید مهم است و در مورد آن از داوطلب پرسیده می‌شود.

داوطلبین برای حضور در جلسه مصاحبه، باید در پورتال دانشگاه آزاد ثبت نام کرده و هزینه پرداخت کنند. علاوه بر هزینه مدارک خواسته شده را در سایت بارگزاری کنند.

در صورتی که برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شدید یا نیاز به راهنمایی داشته باشیدد می‌توانید از مشاوران دکتری مجموعه تحصیلی دانتل راهنمایی بگیرید.

آمادگی برای مصاحبه دکتری

داوطلبان باید بدانند که از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته تا زمان مصاحبه بیش از یک ماه زمان دارند که آماده شوند. اعتماد به نفس گام اول برای موفقیت در جلسه مصاحبه دکتری است. تسلط بالا و اعتماد به توانمندی های خود در این جلسه خیلی مهم است و نظر مثبت هیات داور را جلب می‌کند.

سه محور مهم که داوطلبان باید بتوانند در جلسه مصاحبه در مورد آن صحبت کنندعبارتند از؛

رزومه تحصیلی و شغلی؛ داوطلبان برای تقویت رزومه خود و گرفتن امتیازات این بخش می‌توانند برای چاپ نوشته‌های علمی خود اعم از کتاب و مقالات تلاش کنند.

سوالات کلی تخصصی رشته؛ به داوطلبان توصیه می‌شود، این است که نکات مهم و بحث‌های تخصصی مطرح در رشته خود را مرور کنند و نیز بر متن پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود مسلط باشند.

تسلط بر زبان انگلیسی؛ نکته مهم دیگر مساله زبان است. لازم است داوطلبان در صورت امکان برای گرفتن مدرک زبان انگلیسی خود تلاش کنند. در صورتی که نمی‌توانید مدرک زبان خود را در این زمان بگیرید، واژگان تخصصی رشته خود را مرور کنید تا در جلسه مصاحبه بتوانید به سوالات هیات مصاحبه‌کننده پاسخ دهید.

بخش عمده ی آمادگی برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، آمادگی روحی و روانی برای جلب رضایت و توجه اساتید است؛ بهتر است پیش از برگزاری، جلسه را با خود تمرین و مرور کنید.

مشاورین تخصصی دکتری؛ به داوطلبین کمک می کنند آمادگی خود را بالا ببرند؛ بهتراست پیش از نزدیک شدن به زمان مصاحبه دکتری بفکر آماده سازی خود باشید. برای تماس با این مشاورین با مجموعه تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه اصفهان بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه اصفهان را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان

مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه اصفهان از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه اصفهان منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه اصفهان در خرداد ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت Academics.ui.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان معمولا در خرداد ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت Academics.ui.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با نمره و درجه

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان به شرح زیر می‌باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 100 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه اصفهان

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان بایستی مبلغ 100 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه اصفهان در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه اصفهان در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه اصفهان در خرداد ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه شیراز بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه شیراز را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز

مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه شیراز از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه شیراز منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه شیراز در خرداد ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت ems1.ut.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز معمولا در خرداد ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت ems1.ut.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با نمره و درجه

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز 1402

در ادامه با کلیک بر روی متن می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز را دانلود نمایید.  

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز به شرح زیر می‌باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود. 

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه شیراز ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز 195 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه شیراز

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه شیراز در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه شیراز در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه شیراز در خرداد ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرایط تغییر رشته‌ از عمران به معدن چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ عمران در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ عمران و ورود به رشته‌ معدن نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از عمران به معدن مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: تغییر رشته‌ از عمران به معدن

آیا امکان تغییر رشته‌ از عمران به معدن وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ عمران ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه معدن مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ عمران به معدن برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به معدن باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ معدن شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ عمران برای رشته‌ معدن نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از عمران به معدن

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از عمران به معدن مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ عمران را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ معدن در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ معدن دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از عمران به معدن دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ عمران ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ معدن زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.

نکات مهم تغییر رشته‌ عمران به معدن

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از عمران به معدن باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ معدن انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ عمران علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ معدن اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از عمران به معدن نمایید. 
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ عمران به معدن موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ معدن امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ عمران و متقاضی تغییر رشته‌ به معدن در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از عمران به معدن حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از عمران به معدن معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ عمران و معدن است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ معدن نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ عمران باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ معدن یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ عمران نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از عمران به معدن

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ عمران پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از عمران به معدن با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ معدن را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ عمران و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ معدن در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ عمران به معدن خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ معدن نحصیل نمایید.

مشاوره تغییر رشته از عمران به معدن

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از عمران به معدن سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ عمران به معدن می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از عمران به معدن در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ عمران به معدن دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ عمران را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ عمران برای تغییر رشته‌‌ به معدن باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ عمران را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از عمران به معدن امکان معادل سازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ عمران و معدن را در هنگام تحصیل در رشته‌ عمران پشت سرگذاشته باشد.

منبع: تغییر رشته‌ از عمران به معدن

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی هوافضا و ورود به رشته‌ عمران نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی هوافضا ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه عمران مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی هوافضا به عمران برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به عمران باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ عمران شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی هوافضا برای رشته‌ عمران نیز وجود دارد

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی هوافضا را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ عمران در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ عمران دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی هوافضا ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ عمران زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی هوافضا به عمران

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ عمران انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی هوافضا علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ عمران اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران نمایید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی هوافضا به عمران موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ عمران امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی هوافضا و متقاضی تغییر رشته‌ به عمران در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی هوافضا به عمران معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی هوافضا و عمران است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ عمران نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی هوافضا باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ عمران یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی هوافضا نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی هوافضا به عمران

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی هوافضا به عمران

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی هوافضا به عمران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی هوافضا به عمران دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی هوافضا را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی هوافضا برای تغییر رشته‌‌ به عمران باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی هوافضا را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی هوافضا و عمران را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی هوافضا پشت سرگذاشته باشد.

منبع: تغییر رشته‌ از مهندسی هوافضا به عمران

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه تهران بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه تهران را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه تهران 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه تهران از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه تهران منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه تهران در خرداد ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت ems1.ut.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران معمولا در خرداد ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت ems1.ut.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه تهران به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با نمره و درجه

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

در ادامه با کلیک بر روی متن می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران را دانلود نمایید. 

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه تهران

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران به شرح زیر می‌باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه تهران ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 195 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تهران

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه تهران برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه تهران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه تهران هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه تهران شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه تهران در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه تهران در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه تهران در خرداد ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه تربیت مدرس بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه تربیت مدرس را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس 1402 قرار داده ایم.

 منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس

مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه تربیت مدرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه تربیت مدرس از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه تربیت مدرس منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس در شهریور ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت edu.modares.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس معمولا در شهریور ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت edu.modares.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با ریزنمرات

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

✅تصویر مدرک نظام وظیفه 

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1402

در ادامه با کلیک بر روی متن می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس را دانلود نمایید. 

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر می‌باشد

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 195 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس در شهریور ماه می باشد.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ یکی از سوالات متقاضیان آزمون دکترا است. داوطلبان پس از قبولی در آزمون و کسب رتبه قابل قبول برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی از سوی دانشگاه‌ها دعوت خواهند شد. با توجه به اهمیت مقطع دکتری و تاثیر 50 درصدی مصاحبه در قبولی بسیار مهم است که داوطلبان از زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت اطلاع داشته باشند تا با توجه به زمانی که در اختیار دارند برای این مرحله مهم آماده شوند. در ادامه به توضیح زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۲ برای شما داوطلبان گرامی پرداخته‌ایم.

 منبع: زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، داوطلبان از دانشگاه‌هایی که موفق به کسب حد نصاب نمره آن‌ها شده‌اند، برای مصاحبه دعوت می‌شوند. تاریخ مصاحبه وزارت بهداشت از طریق سایت sanjeshp.ir اطلاع‌رسانی می‌شود. زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت سال گذشته در مرداد انجام شد. پیش بینی می کنیم در سال جاری نیز مصاحبه در این بازه زمانی انجام گیرد.

تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۲ منتشر نشده است اما به محض انتشار این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

اطلاعیه های جدید در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود. داوطلبان باید به صورت مداوم سایت سنجش پزشکی را مرتبا دنبال نمایند تا از آخرین اخبار محل و تاریخ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی اطلاع یابند. البته شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرامی دانتل کو  از آ]رین اخبار و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اطلاع یابید.

نحوه انجام مصاحبه دکترا تخصصی

در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت تخصصی داوطلبان باید در هر یک از ایستگاه‌های طراحی شده برای مدت زمان مشخصی مطالب خود را ارائه دهند. درجه سختی هر ایستگاه برای تمام داوطلبان کاملا یکسان است. داوطلبان اجازه صحبت با دیگران در مورد محتوای آزمون را ندارند و در این کار تخلف محسوب خواهد شد. پس از پایان مراحل مصاحبه، داوطلب می‌تواند مستندات خود را از نماینده مربوطه تحویل بگیرد.

شرایط شرکت دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

داوطلبان واجد شرایطی که حداقل دو مقاله پژوهشی اصیل در رزومه خود دارند، مجاز به شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت هستند. هر داوطلب با توجه به رتبه خود امکان شرکت در حداکثر سه دانشگاه علوم پزشکی را خواهد داشت. پس از بارگزاری و تحویل مقاله‌ها و بررسی آن‌ها، اجازه شرکت در جلسه مصاحبه صادر می‌شود.

برای این منظور داوطلبان باید در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 مدارک مورد نیاز را به صورت یک لوح فشرده تحویل دبیرخانه شورای علوم پزشکی در محل آزمون بدهند. مدارک مورد نیاز شامل مقالات علمی، مقاله‌های پژوهشی خارجی و داخلی، مدرک کارشناسی، مدرک معتبر زبان، مدرک ثبت اختراع، کتاب، خلاصه مقاله در کنگره و چک لیست مستندات می‌شود

سوالات مصاحبه دکترا وزارت بهداشت

سوال‌های مصاحبه دکتری هر سال تغییراتی خواهند داشت و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع در مورد آن‌ها صحبت کرد. اما با توجه به روند سوالات در سال‌های پیشین می‌توان تا حدودی در مورد سوالات مصاحبه آگاه شد. برخی از سوالات احتمالی در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر هستند:

1️⃣ در یکی از از ایستگاه‌های مصاحبه در مورد پایان نامه سوالاتی پرسیده می‌شود. بایست به طور کامل بر پایان نامه خود مسلط باشید تا آمادگی پاسخ دادن به هر سوالی را داشته باشید.

2️⃣ در ایستگاه بعد چند موضوع مختلف ارائه شده و می‌توانید به انتخاب خود مختصرا در مورد یکی از آن‌ها سخنرانی کنید.

3️⃣ در مرحله بعد شما باید مقاله‌هایی در مورد موضوع ارائه شده پیدا کنید و اقدام به تحلیل رفرنس آن‌ها نمایید.

4️⃣ ایستگاه دیگر در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ مربوط به سطح زبان انگلیسی است و باید بر اساس اصطلاحات تخصصی رشته خود، سخنرانی کوتاهی به زبان انگلیسی داشته باشید.

5️⃣ در مرحله آخر داوطلب باید مهارت‌ها و اطلاعات خود در مورد رشته تحصیلی‌اش را به اساتید نشان دهد و خود را ثابت کند.

 پیش بینی می‌شود که محتوای سوالات آزمون به همین صورت باشند اما ترتیب آن‌ها می‌تواند تغییر کند. در هر ایستگاه زمان مشخصی به داوطلب داده می‌شود که معمولا 10 دقیقه است.

راهکارهای موفقیت در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402

رعایت برخی نکات هرچند ساده به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بالا ببرید و تاثیر بهتری بر اساتید بگذارید. با مطالعه راهکارهای زیر و رعایت آن‌ها می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

1. رفت و آمد خود را به نحوی برنامه ریزی کنید که سر ساعت مشخص برای زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در مکان صاحبه حاضر باشید.

2. استرس و اضطراب را از خود دور کنید و با اعتماد به نفس کامل در مصاحبه ظاهر شوید.

3. با پوشش مناسب و ظاهر آراسته در جلسه مصاحبه شرکت کنید.

4. قبل از مصاحبه در مورد سوالات احتمالی مطالعه کنید و تسلط کافی بر روی مطالب داشته باشید.

5. مهارت سخنرانی خود را تقویت کنید.

6. قبل از پاسخگویی چند لحظه فکر کنید تا بتوانید پاسخ خود را کامل و در عین حال مختصر بیان نمایید.

7. مدارک لازم را به طور دقیق و کامل آماده کنید تا قبل از مصاحبه مشکلی به وجود نیاید.

8. در مورد داوران تحقیق کنید تا شناختی نسبی از آن‌ها به دست آورید.

مشاوره زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

مصاحبه اهمیت بسیار زیادی برای متقاضیان آزمون دکتری دارد چرا که 50 درصد از نتیجه آزمون را مشخص خواهد کرد. مصاحبه برای بسیاری از داوطلبان مساله‌ای جدید و در عین حال مبهم و استرس‌آور است. این در حالیست که با کسب اطلاع کافی از سوالات و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت می‌توانید در مدتی که در اختیار دارید، به خوبی برای مصاحبه آماده شوید. مشاوران تحصیلی به شما کمک می‌کنند تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066  تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 در چه تاریخی است؟

هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان مصاحبه منتشر نشده است و به محض انتشار در این مطلب اطلاع‌رسانی می‌شود. پیش بینی می‌شود که مصاحبه مانند سال گذشته در اواخر مرداد ماه انجام شود.

مصاحبه دکترا وزارت بهداشت در کجا برگزار می‌شود؟

متقاضیان کنکور دکتری وزارت بهداشت برای مصاحبه بایست به دانشگاه ایران مراجعه کنند.

آیا مصاحبه وزارت بهداشت 1402 به صورت حضوری است؟

بله با توجه به اهمیت مصاحبه دکتری و کاهش ویروس کرونا در سال 1402 مصاحبه به صورت حضوری انجام می‌شود.

منبع: زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

  • dun tel