duntelco

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

نتایج کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته تجربی

طرح شهاب چیست

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1400

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400

روش صحیح مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری 1400

قوانین نظام وظیفه دانشگاه در زمان ثبت نام

بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی 1400

کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400

کارنامه سبز ارشد 99

ثبت نام ارشد 1400

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز انتقالی دانشگاه آزاد

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

سامانه منادا دانشگاه آزاد

سهمیه تغییر رشته هیئت علمی در کنکور 99 چگونه است

زمان انتقالی دانشگاه سراسری 99

پیوندها

۱۰۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون MSRT

تاریخ جدید ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ از اعلام شد. تمامی داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی نیاز به یک مدرک زبان انگلیسی دارند. دانشجویان مقطع دکتری که به دنبال دریافت یک مدرک زبان انگلیسی هستند، می‌توانند در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که سطح علمی مناسبی قرار دارد و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است، شرکت کنند اما باید توجه داشته باشند که مدرک این آزمون فقط در دانشگاه های داخل کشور مورد تایید است. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری و نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400 می‌پردازیم.

منبع: ثبت نام آزمون MSRT

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

 آزمون تعیین سطح MSRT به تعداد 10 بار در یک سال توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند با توجه به شرایط و سطح آمادگی خود در هرکدام که بخواهند شرکت کنند. در ادامه تقویم زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ را ارایه کرده ایم. داوطلبان باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است برای ثبت نام به موقع و جلوگیری از تکمیل ظرفیت، ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند، چراکه برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی همچون سیستم صوتی می‌باشد و امکان افزایش ظرفیت در هیچ حوزه ای وجود ندارد.

تقویم زمان بندی آزمون MSRT سال ۱۴۰۰
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
۸ شهریور ماه 9 شهریور ماه 26 شهریور ماه 4 مهر ماه

 

شهر محل برگزاری آزمون 

طبق اطلاعیه وزارت علوم شهرهایی که آزمون تاریخ ۲۶ شهریور ماه 1400 در آن برگزار می شود موارد زیر می باشد:

تهران-دانشگاه علم و صنعت ایران , اهواز-دانشگاه شهید چمران , مشهد-دانشگاه امام رضا ع , بابلسر-دانشگاه مازندران , زاهدان-دانشگاه سیستان و بلوچستان , فارس-دانشگاه علوم پزشکی شیراز , همدان-دانشگاه بوعلی سینا , قم-دانشگاه باقر العلوم , اصفهان-دانشگاه اصفهان , کرمانشاه -دانشگاه رازی , کرمان-موسسه آموزش عالی کرمان-کرمان , اراک-دانشگاه صنعتی اراک , اردبیل-دانشگاه محقق اردبیلی , یزد-موسسه آموزش عالی امام جواد ع , بیرجند-دانشگاه بیرجند , خرم آباد-دانشگاه لرستان , سنندج-دانشگاه کردستان , قزوین-دانشگاه بین المللی امام خمینی ره , ایلام-دانشگاه ایلام , گرگان-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی , کاشان-دانشگاه کاشان , سمنان-دانشگاه سمنان , بندر عباس-دانشگاه هرمزگان , مشهد-دانشگاه فردوسی , رشت-دانشگاه گیلان

 

نحوه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

متقاضیان دریافت مدرک تعیین سطح MSRT ، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند تا روند ثبت نام آزمون MSRT سال ۱۴۰۰ خود را تکمیل کنند.

1️⃣ ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ ازطریق  سامانه آزمون زبان MSRT قابل انجام است، بنابراین متقاضیان بایستی به سایت سامانه آزمون زبان MSRT به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ در این مرحله وارد سامانه امور دانشجویان خواهید شد که با انتخاب گزینه ” جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT  از طریق لینک انتقال به سامانه آزمون زبان MSRT اقدام نمایید ” به سامانه آزمون زبان MSRT دسترسی پیدا خواهید کرد.

3️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از سایت نام نویسی کلیک کنید و چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سایت ” کلیک کنید و پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.

 

نکته: متقاضیان توجه داشته باشند که ساختن پروفایل و ارسال پیام در روزها و ساعات اداری ممکن است.

 

 

ثبت نام در سایت

4️⃣ پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که بایستی  پس از مطالعه مندرجات آن بر روی عبارت “ با قوانین گفته شده موافق هستم ” کلیک کنید و سپس در صفحه جدید اطلاعات و مشخصات فردی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و پست الکترونیک خود را وارد کنید.

همینطور بایستی در کادر مربوط به رمز عبور یک رمز عبور برای خود تعیین کنید تا برای ورود به پرتال از آن استفاده نمایید. مراحل بعدی در قالب جدول زیر شرح داده شده است.

دریافت کد فعالسازی 5️⃣ پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده به شماره تلفنی که وارد کرده اید، یک کد فعالسازی از طریق تماس یا پیامک ارسال می‌شود که پس از وارد کردن آن، بایستی بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.
اطلاعات تکمیلی 6️⃣ دراین مرحله اطلاعات تکمیلی از جمله نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، وضعیت تاهل، جنسیت و وضعیت شاهد و ایثارگری خود را مشخص کنید.
بارگذاری مدارک 7️⃣ در این مرحله باید در کادرهای مربوطه یک قطعه عکس پرسنلی، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر پشت و رو کارت ملی خود را بارگذاری کنید و سپس بر روی گزینه ” بعدی ” کلیک نمایید.
اطلاعات مقاطع تحصیلی 8️⃣ در این مرحله بایستی، اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را وارد کنید و پس از کلیک بر روی ” بعدی “،  سامانه نام کاربری که همان کد ملی شماست و رمز عبور انتخابی خودتان را به آدرس پست الکترونیکی که ورد کرده اید ارسال می‌کند.

 

ورود به سامانه

9️⃣ مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید و به کمک نام کاربری و رمز عبور خود وارد پروفایل شخصی خود شوید.

🔟در این مرحله متقاضیان باید آزمون و حوزه برگزاری آزمون را انتخاب کنند.

1️⃣1️⃣ پس از تعیین حوزه باید در ساعات مشخصی نسبت به پرداخت وجه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ اقدام کنید که برای این امر به شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم، کد cvv2 و تاریخ اعتبار کارت نیاز خواهید داشت.

در انتها چنانچه که پرداخت وجه با موفقیت انجام شود پیام ” ثبت نام شما با موفقیت انجام شد ” و یک کد رهگیری برایتان نمایش داده می‌شود که بایستی تا انتهای برگزاری آزمون از آن نگهداری کنید.

 

هزینه ثبت نام آزمون MSRT در سال 1400 مبلغ 120 هزار تومان می باشد.

 

 

برگزاری آزمون MSRT ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون MSRT ۱۴۰۰ را در جدول بالا اعلام کردیم. این آزمون مشابه آزمون تولیمو است و منابع آن نیز مشابه منابع آزمون تافل است، بنابراین متقاضیان برای کسب آمادگی باید منابع آزمون تافل را مطالعه کنند. اعتبار مدرک زبان انگلیسی MSRT دو سال می باشد.

ساختار آزمون MSRT بخش اول سوالات شنیداری است که شامل 30 سوال است؛ متقاضیان بایستی در مدت 30 تا 35 دقیقه به آنها پاسخ دهند.
بخش دوم پرسش های مربوط به گرامر است که شامل 30 سوال می‌باشد که باید در 20 دقیقه بدان پاسخ دهند.
بخش بعدی سوالات مربوط به درک مطلب است که  بایستی به 40 سوال در 55 دقیقه جواب دهند.
نمرات آزمون MSRT  نمره این آزمون از 100 محاسبه می‌شود.
آخرین حدنصاب نمره داوطلب برای مراکز دانشگاهی و آموزشی نمره 70 است.
نمره منفی در این آزمون لحاظ نمی‌شود.

 

مشاوره ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

چنانچه تصمیم خود را جهت ثبت نام در آزمون MSRT ۱۴۰۰ گرفته اید، بایستی به برخی نکات توجه داشته باشید:

❌ پس از ثبت نام در آزمون MSRT امکان انصراف وجود نخواهد داشت.

🔃 پس از ثبت نام امکان جابه جایی آزمون با آزمونهای همان سال امکان پذیر است.

⛔در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد، توسط مسئول مربوطه در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما این نقص ارسال می‌شود که باید آن را برطرف کنید.

✅ داوطلبان در صورتی می‌توانند در آزمونMSRT ۱۴۰۰ ثبت نام کنند که ظرفیت خالی وجود داشته باشد

✅ متقاضیان برای ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ محدودیتی ندارند و چنانچه در یک آزمون قبول نشوند می‌توانند در آزمونهای بعدی شرکت کنند.

✅ نتایج آزمون MSRT ۱۴۰۰ یک هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر می‌شود.

 

 مدرک آزمون زبان MSRT تنها در دانشگاه های داخل کشور و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر می‌باشد و در دانشگاه های خارج از کشور فاقد هرگونه اعتبار است.

 

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی داشتید، می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل ارتباط بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و از طریق مشاوران این مجموعه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ خود را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا شرکت در آزمون های MSRT محدودیت وجود دارد؟

خیر، داوطلبان در صورت قبول نشده در یک دوره از این آزمون، می توانند اقدام به ثبت نام و شرکت در دوره بعدی آزمون کنند.

آیا داوطلبان پس از شرکت در یکی از آزمون های MSRT، می توانند تاریخآزمون خود را جابه‌جا کنند؟

بله، داوطلبان می توانند تاریخ آزمون MSRT که که ثبت نام کرده اند را با آزمون های MSRT همان سال جابه‌جا کنند.

چه کسانی مجاز به ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی MSRT می باشند؟

تمامی متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری دارند، مجاز به ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی MSRT می باشند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: ثبت نام آزمون MSRT

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱  کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ نامیده می‌شوند. در ادامه رایج‌ترین شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری  ثبت نام و شرکت کنند.

  • ❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.
  • ❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1401 ثبت نام کنند.
  • ❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1401 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.
  • ❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1401 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.
  • ❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه 1401 به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

شرایط ثبت نام مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۱

برخی از داوطلبان که سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته ولی مایل به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 1401 هستند باید درنظر داشته باشند که مقررات خاصی پیش روی خود دارند و تنها طبق این مقررات مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری هستند. 

  • داوطلبانی که سال گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند اما ثبت نام خود را نهایی نکرده‌اند، حق ثبت نام مجدد در دوره‌های روزانه را نخواهند داشت. این دسته از داوطلبان تنها می‌توانند متقاضی ورود به یکی از رشته‌های دوره‌های غیر روزانه و یا دانشگاه آزاد باشند.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی در صورت اتمام کامل تحصیلات خود تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول و تا پایان بهمن ماه برای نیمسال دوم، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری هستند. قابل تأکید است که این دسته از افراد بایستی خدمات قانونی خود را حتماً به اتمام رسانده و گواهی پایان طرح نیروی انسانی را تا تاریخ ذکر شده دریافت کرده باشند.
  • دانشجویان اخراجی یا انصرافی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱  را دارند. البته این داوطلبان می‌بایست با محل دانشگاه قبلی خود تسویه حساب کرده و محدودیت خاصی برای ثبت نام نداشته باشند.
  • امتیازی نیز برای پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی درنظر گرفته شده است. پذیرفته شدگان این سه رشته در صورت داشتن طرح اجباری می‌توانند ابتدا ادامه تحصیل داده و سپس طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند. قابل ذکر است که این امتیاز تنها برای پذیرفته شدگان همین دسته رشته صدق می‌کند.

 

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانطورکه می‌دانیم، داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

  1. سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.
  2. سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.
  3. سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

 

شرایط نظام وظیفه  

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ خود در فرم ثبت نام کنکور را دارند. مقرراتی که داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

  • دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارا بودن کارت معافیت دائم از خدمت
  • دارا بودن کارت معافیت موقت از خدمت
  • داشتن سن 46 و یا بیشتر که موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند.
  • اتمام دوره تحصیلی به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا سن 20 سالگی
  • پذیرفته شدن داوطلب در مقطع کارشناسی یا بالاتر برای متقاضیانی که مشغول به خدمت نظام وظیفه هستند.
  • دانشجویان انصرافی به شرطی که بیش از یک سال از انصراف آنان نگذشته باشد.

 

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ” dipcode.medu ” مراجعه کنند و معدل کتبی و نهایی خود را در فرم ثبت نام درج کنند. دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند در زمان انتخاب رشته باید معدل پایانی خود را ثبت و تصحیح کنند. یرای دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

داوطلبان اتباع خارجی جهت ثبت نام باید کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را اخد و در فرم ثبت نام درج کنند. چنانچه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد را در دانشگاه های سراسری دارند، برای ورود به مقطع دکتری نیازمند مدرک زبان انگلیسی هستند. این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون داخلی تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که هر ساله در چندین دوره برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون تاریخ و نحوه ثبت نام MSRT 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

آزمون MSRT در یک سال در چندین دوره برگزار می گردد، که هر داوطلب و متقاضی شرکت در آزمون زبان MSRT می تواند متناسب با سطح آمادگی خود بدون محدودیت در دوره های مختلف این آزمون ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز لازم مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نماید. برای اطلاع از زمان ثبت نام دوره های بعدی آزمون MSRT بایستی منتظر اطلاعیه های جدید سامانه سجاد باشیم.

تقویم زمان بندی آزمون MSRT سال ۱۴۰۰
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
۸ شهریور ماه 9 شهریور ماه 26 شهریور ماه 4 مهر ماه

لازم است توجه داشته باشید که اطلاع از زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 دارای حائز اهمیت می باشد. چراکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت نام نیز زودتر از موعد اعلام شده به پایان می رسد و اگر داوطلب از این ثبت نام جا بماند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام در دوره های بعدی باشد.

 

نحوه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

پس از اعلام زمان ثبت نام در دوره جدید آزمون MSRT  در سال 1400 داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT هستند و واجد الشرایط نیز می باشند، می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام، نسبت به تکمیل  فرم اینترنتی و نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT  سه مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و شما می توانید مطابق مراحل ارائه شده جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در این آزمون عمل کنید.

 

مرحله اول: ثبت نام عمومی در سامانه سجاد

متقاضیان در مرحله اول بایستی که ثبت نام عمومی خود را در سامانه سجاد انجام دهند. داوطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، درغیراین صورت بایستی که طبق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از منوی بالای صفحه کلیک کنید.

3️⃣ فرم ثبت نام را با اطلاعات خواسته شده شامل تابعیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک، رمز عبور و… تکمیل نمایید.

4️⃣ نام کاربری و رمز عبور به نشانی پست الکترونیکی که وارد کرده اید، ارسال می گردد می توانید پس از گذشت 24 ساعت از این ثبت نام وارد صفحه ثبت نام آزمون شوید.

 

مرحله دوم: ثبت اطلاعات شخصی و تایید اطلاعات 

مرحله دوم ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد می باشد که در این مرحله نیز اگر در آزمون های قبلی شرکت کرده اید و اطلاعات خود را ثبت و تایید کرده اید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. در غیر این صورت برای ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

1️⃣ پس از ثبت نام اولیه در سامانه سجاد، مجدد وارد سامانه شده و به منوی ” آزمون زبان ” بروید.

2️⃣ در منوی سمت راست و در قسمت مشخصات فردی بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخصی ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

3️⃣  در این مرحله بایستی که منتظر تایید اطلاعات خود از سوی مسئول مربوطه در مرکز آزمون بمانید.

 

توجه

✅ تایید اطلاعات در ساعات اداری در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 16 انجام می شود.

✅ چنانچه مدارک شما دارای نواقصی باشد، از طریق همین سامانه اعلام می شود که بایستی آن را اصلاح کرده و مجدد ارسال نمایید. 

✅ در قسمت پیشخوان آزمون زبان  وضعیت ” تایید ” یا ” عدم تایید ” اطلاعات شما قابل مشاهده است.

✅ لیست رشته ها مطابق با لیست رشته سازمان سنجش و وزارت بهداشت است.

✅ در نظر داشته باشید که تا زمانی که اطلاعات شما تایید نگردد، نمی توانید جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT وارد سامانه شوید.

 

مرحله سوم: ورود به سامانه

در نهایت و در مرحله سوم، چنانچه دو مرحله قبلی را پشت سر بگذارید، می توانید برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT در مهلت مقرر، اقدام نمایید. کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید. فقط در نظر داشته باشید که از زمان شروع ثبت نام، شما می توانید طبق جدول تقویم آزمون وارد سامانه مربوطه شوید.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی” msrttest.saorg.ir ” شوید.

2️⃣ هزینه مربوط به ثبت نام را پرداخت نمایید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از برگزاری آزمون شما می توانید از طریق همین سایت از نتیجه و عملکرد خود نیز مطلع گردید.

 

توجه

❌ امکان تغییر حوزه قبل و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام وجود دارد. چنانچه در حوزه مقصد ظرفیت خالی هست، می توانید حوزه را تغییر دهید.

❌ چنانچه ظرفیت حوزه ای تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت نخواهد بود، بنابراین ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی و قبل از تکمیل ظرفیت انجام دهید.

❌ توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت مبلغ توسط دیگر داوطلبان یا تغییر حوزه توسط آنها ظرفیت آزاد می شود. 

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 که از سوی سامانه سجاد اعلام می گردد، تمامی داوطلبانی که می خواهد در مقطع دکتری وارد دانشگاه های سراسری شوند، می توانند مطابق مراحل فوق جهت ثبت نام اقدام نمایند. همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون زبان MSRT دارای هزینه می باشد ک متقاضیان بایستی که مبلغ 1,200,000 ریال را از طریق درگاه اینترنتی با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در تمامی مراحل ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT  وزارت بهداشت می توانند با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات شما را پاسخ دهند.می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 همین حالا تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال 1400 در چه تاریخی می باشد؟

آزمون زبان MSRT در چندین دوره برگزار می گردد که آخرین دوره آن در 18 تیر ماه 1400 بوده است و به محض اعلام زمان ثبت نام دیگر دوره های آزمون MSRT در سال 1400 در این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT باید به سامانه سجاد “portal.saorg.ir” مراجعه کنند.

آیا برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است؟

بله، به دلیل اوج بیماری کرونا در کشورمان، برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است که به محض اعلام زمان جدید برگزاری این آزمون در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال ۹۸ به بعد دیپلم گرفته اند از سامانه dipcode قابل دریافت است. سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورودی دانشگاه ها، از طریق سایت دریافت سوابق تحصیلی به نشانی ” dipcode.medu.ir ” یک کد با عنوان سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان پایه دوازدهم قرار می‌دهد. در ادامه به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور سراسری 1401 می‌پردازیم. 

منبع: دریافت کد تحصیلی پایه دوازدهم

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان درحال تحصیل در پایه دوازدهم، بایستی منتظر اعلام مدرسه خود برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ باشند. در بازه ای نزدیک به ثبت نام کنکور در اواخر‌ دی و یا اوایل بهمن ماه داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ خود اقدام کنند. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور کلیک کنید.

پیش از اقدام نیز بهتر است داوطلبان اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی و کد منطقه تحصیلی محل تحصیل و اخذ مدرک دیپلم خود را آماده کنند، چراکه برای گرفتن کد سوابق تحصیلی مورد نیاز است. برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ داوطلبان بایستی در ابتدا به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه کنند.

 

2️⃣در صفحه ایجاد شده، پس از خواندن متن نمایش داده شده بایستی طبق تصویر زیر بر روی گزینه ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید” کلیک نمایند.

 

3️⃣ در صفحه پیش رو که طبق تصویر زیر می باشد، دانش آموزان باید اطلاعاتی شامل کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را در بخش های تعیین شده وارد کنند و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند.

 

 

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام داوطلبان، بایستی به سوابق تحصیلی آنها، دسترسی داشته باشد. به منظور جلوگیری از وارد کردن دستی ریزنمرات، سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه ها، اقدام به جمع آوری این اطلاعات کرده است و آنها را در قالب یک کد با عنوان سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

بنابراین سوابق تحصیلی در واقع ریز نمرات امتحانات کتبی داوطلبان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی می‌باشد. علاوه بر درصدهای اکتسابی داوطلبان، سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور سراسری نیز با تاثیر مستقیم 30 درصد، در نمره نهایی موثر است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد تحصیلی پایه دوازدهم

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

یکی از شرایط شرکت در آزمون کنکور سراسری، وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 است که لازمه دریافت این کد از سایت سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها، وارد کردن کد دانش آموزی می‌باشد. داوطلبانی که کد دانش آموزی خود را فراموش کرده و بدان دسترسی ندارند، در صورتی که حداقل یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده باشند، می‌توانند نسبت به بازیابی کد دانش آموزشی خود اقدام کنند. در ادامه این مقاله به دریافت کد دانش آموزی با کد ملی می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: دریافت کد دانش آموزی

 

دریافت کد دانش آموزی

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله این کد صورت می‌پذیرد.

 

بخوانید: دریافت کد منطقه تحصیلی

 

 

کاربرد | دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته‌های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی هستند و مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” می‌باشند. کد سوابق تحصیلی اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی می‌توانند، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از طریق همین سایت دریافت کنند. فقط داوطلبان باید توجه داشته باشند که دریافت کد سوابق تحصیلی مشروط به وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره دانش آموزی می‌باشد.

دانش آموزان می‌توانند ازطریق مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به این کد دسترسی پیدا کنند اما چنانچه داوطلبی به کد دانش‌آموزی خود دسترسی نداشته باشند و در صورتی که قبلا نیز در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشد و اطلاعات او در سازمان سنجش موجود باشد می‌تواند از طریق سایت سنجش، نسبت به بازیابی کد دانش آموزی به کمک وارد کردن کد ملی اقدام کند.

 

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور 1400

 

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

داوطلبان برای دریافت کد دانش آموزی خود با کد ملی، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را از منوی رنگی سمت چپ سایت انتخاب کنند.
  • مرحله دوم:  در این مرحله داوطلبان باید بر روی گزینه ” سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنند.
  • مرحله سوم:  در صفحه ایجاد شده، چند کادر پیش روی شماست. از کادر دوم استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعاتس شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد امنیتی، کد دانش اموزی خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: ثبت نام کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد دانش آموزی

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

زمان ثبت نام کنکور  سراسری ۱۴۰۱ معمولا در بهمن ماه می باشد. هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور مجری کنکور سراسری می باشد. ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ” sanjesh.org ” انجام می شود. ثبت نام کنکور سراسری یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد در پنج زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت همزمان انجام می گردد که متقاضیان می توانند در یکی از زیرگروه های اصلی به همراه یکی از زیرگروه های شناور شامل هنر و یا زبان شرکت نمایند. داوطلبان بایستی که از زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1401 مطلع باشند

منبع: زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

معمولا ثبت نام کنکور سراسری در طول سالیان گذشته در بهمن ماه انجام می شود. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را اعلام نکرده است. اگر بخواهیم طبق روال سال های گذشته صحبت کنیم متقاضیان می توانند در زمان های اعلام شده که معموله در اواخر بهمن ماه می باشد، مراحل ثبت نام خود را حداکثر  در ده روز تکمیل کنند.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

 

تمدید مهلت ثبت نام ۱۴۰۱

برخی از متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۱ که علاقه مند به ثبت نام در کنکور سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق ثبت نام از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید مهلت ثبت نام اعلام می نماید، در این مرحله ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبانی هم که در زمان اعلام شده جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت زمان ثبت نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

در سال گذشته زمان مجدد ثبت نام این آزمون در اسفند ماه بوده است که یک بازه زمانی سه روزه در اختیار داوطلبان قرار گرفت. سازمان سنجش تاکنون زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1401 را اعلام نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مراحل ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم ثبت نام آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام آزمون سراسری مطابق مراحل زیر اقدام کنند و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org “

2️⃣ دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1401

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری ثبت نام 

 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت نام کنکور سراسری موفق به ثبت نام  کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

سازمان سنجش آموزش کشور زمان دقیق ثبت نام کنکور 1401 را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود که در اواخر بهمن ماه باشد.

آیا زمان ثبت نام کنکور 1401 تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت نام کنکور 1401 را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت نام کنکور 1401 به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت نام کنکور 1401 اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد را در رشته های با آزمون دارند، بایستی که در کنکور سراسری برگزار شده توسط این سازمان، نام نویسی و شرکت کنند. شرکت در کنکور سراسری نیازمند این است که متقاضیان اطلاعات کاملی از زمان، نحوه، شرایط، مدارک و … ثبت نام کنکور 1401 داشته باشند، که در ادامه پیرامون هر کدام اطلاعات کاملی ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

هرسال ثبت نام کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود طبق روال سال های گذشته در اواسط بهمن ماه انجام شود. در سال گذشته ثبت نام کنکور 1400 از 12 بهمن ماه آغاز و تا 18 بهمن ادامه داشت.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

در سال گذشته علاوه بر تمدید چند روزه ثبت نام پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده در بهمن ماه، سازمان سنجش فرصت مجددی را در اسفند ماه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داد. با توجه به اینکه تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1401 و تمدید مهلت در نظر گرفته شده منتشر نشده است، به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، ثبت نام کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را قرار داده ایم.

 

 

راهنما گام به گام

در ادامه مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق این سامانه را به طور کامل آورده ایم.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزیته ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید.

3️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ نوع سریال ثبت نام خود را متناسب با گروه آزمایشی انتخاب کنید. (در نظر داشته باشید در این مرحله بایستی اگر قصد انتخاب دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید)

5️⃣ برای پرداخت هزینه جهت خرید سریال ثبت نام، اطلاعات شخصی خواسته شده و کارت بانکی عضو شبکه شتاب که رمز پویای آن فعال باشد را وارد نمایید و هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ مربوطه را بپردازید و در نهایت شماره پیگیری پرداخت را دریافت کنید.

6️⃣ مجدد به صفحه اول بازگردید و پس از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را که خریده اید را وارد کنید.

7️⃣ در این مرحله فرم تقاضانامه نمایش داده خواهد شد که لازم است پس از بارگذاری عکس خود،  آن را با اطلاعات شخصی، تحصیلی تکمیل کنید.

8️⃣ در نهایت فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ خود را چندین بار بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک کنید و سپس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت نمایید.

 

به محض فعال شدن لینک ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور  سراسری ۱۴۰۱ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد نام نویسی در کنکور سراسری را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ اشاره کرده ایم.

✅ داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری بایستی که دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 در یکی از کد رشته محل های دوره روزانه پذیرفته شده اند، در آزمون سال جاری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نیستند.

✅ داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅ اگر داوطلبی در کنکور سراسری 1400 در کد رشته غیر روزانه پذیرفته شده باشد، برای شرکت در کنکور سراسری نیازی نیست که از محل تحصیل خود انصراف دهند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

لازم است داوطلبان قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع شوند. گردآوری مدارک لازم پیش از موعد ثبت نام می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. (برای آگاهی کامل از مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید)

❌ شماره سریال کارت اعتباری

❌ کد سوابق تحصیلی (برای دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ دیپلم و پیش دانشگاهی dipcode.medu.ir کلیک کنید)

❌ کارت ملی و شناسنامه

❌ فایل عکس اسکن شده

❌ کد منطقه / کد پستی محل سکونت (برای مشاهده و دریافت کد منطقه تحصیلی کلیک کنید.)\

❌ کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم

❌ کد دانش آموزی مقطع دیپلم (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.)

❌ کد عنوان دیپلم / کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.)

❌ معدل کل دیپلم و معدل کتبی نهایی و تاریخ ز اخذ مدرک دیپلم

❌ کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ برای داوطلبان مرد

❌ کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران (برای دریافت دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و سپاه کلیک کنید.)

❌ کد 13 رقمی اتباع خارجی برای داوطلبان غیرایرانی

❌ شماره تلفن همراه / تلفن ثابت

    1.  

 

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه نمایند.

 

 

اطلاعات معدل و سوابق تحصیلی

✅ معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

✅ معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

✅ معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک 

✅ معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی 

✅ سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم

✅ تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی 

✅ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

✅ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱

شما عزیزانی که قصد دارید در آزمون سراسری ۱۴۰۱ نام نویسی کنید، بایستی در زمان ثبت نام چند نکته را در نظر داشته باشید. 

1️⃣ در زمان ثبت نام در آزمون سراسری شرط تجانس رشته وجود ندارد و شما عزیزان می توانید بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود، درگروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود نام نویسی و شرکت کنید.

2️⃣ هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از  گروه های تجربی، ریاضی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نماید.

3️⃣ داوطلبان برای ثبت نام در دو یا سه گروه آزمایشی اصلی و شناور بایستی که هزینه ثبت نام هر زیرگروه آمایشی را جداگانه بپردازند.

4️⃣ ثبت نام در چند زیرگروه آزمایشی در یک نوبت انجام می شود و برای همگی آن ها یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در چه تاریخی انجام می شود؟

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مشخص نکرده است، اما احتمالا طبق روال هر سال در بهمن ماه انجام شود.

نحوه ثبت نام آزمون سراسری 1401 به چه صورت است؟

ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بصورت یکپارچه برای دانشگاه سراسری و آزاد انجام می شود، مراحل ثبت نام در این سایت، گام به گام در مقاله فوق ارائه گردیده است.

شرایط ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ شامل چه مواردی می باشد؟

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری، متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق درج شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مخصوص داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا که قصد شرکت در کنکور سراسری و البته انتخاب رشته های با آزمون و همینطور ورود به دانشگاه به صورت آزمون را دارند بایستی پیش از ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و علاوه بر مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن، شرایط و ضوابط مربوط به نظام وظیفه را نیز مطالعه کنند که دارای معافیت و کد نظام وظیفه عمومی باشند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها و دریافت کد نظام وظیفه عمومی کنکور سراسری 1401 می‌پردازیم.

منبع: کد نظام وظیفه کنکور

 

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در تمامی زیرگروه ها است، در زمان ثبت نام از داوطلبان آقا می‌خواهد با توجه به شرایط نظام وظیفه خود، کد نظام وظیفه ای را که از پیش تعریف شده است را در فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ وارد کنند. برای دریافت دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

هر داوطلب می‌تواند کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ خود را با توجه به لیستی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، بدست آورد در واقع هر کد در این دفترچه بیان کننده شرایط خاصی از داوطلب می‌باشد که در فرم ثبت نام برای ادامه تحصیل قرار می‌گیرد.

 

لیست کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

در دفترچه کنکور سراسری، برای هر وضیعیت یک داوطلب آقا از نظر نظام وظیفه یک کدی تعریف شده است که بایستی هر داوطلب با توجه به شرایط خود یکی از این کدها را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد نماید.

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که شامل این کدها همراه با تعاریفشان می‌باشد و داوطلبان آقا بایستی به دقت آن ها را مطالعه کنند و کد نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

کد توضیح وضعیت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱
 1 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هوشمند هستند.
2 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت معافیت هوشمند هستند.
3 تمامی داوطلبان آقا که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار در مدت اعتبار آن هستند و بدون غیبت سربازی می‌باشند.
4 تمامی داوطلبان آقا که متولد سال 54 و پیش از آن هستند در صورتی که در کدرشته محلی قبول شوند بایستی در زمان ثبت نام، کارت معافیت دائم هوشمند که طبق معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری می باشد را ارائه کنند.
5 دانش آموزان مقطع دوازدهم که مشغول به تحصیل هستند و تا شهریور همان سال آزمون فارغ التحصیل می‌شوند. برای مشاهده نحوه دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

6

تمامی داوطلبان آقا که دارای مدرک دیپلم و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند در صورتی که دوره تحصیل خود را به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا 20 سال بگذرانند و غیبت سربازی نیز نداشته باشند.
7 کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان آقا که قبل از 18 سالگی وارد دانشگاه شوند.
8 سربازان در حال خدمت که هیچ گونه غیبت اولیه ای نداشته اند و دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته هستند و در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرفته شده اند.
9 سربازانی دوره خدمتشان حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه سالی که آزمون دارند، پایان یابد.
10

کد 10 مختص طلاب علوم دینی دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و دارای معافیت تحصیلی حوزه می‌باشند. ادامه تحصیل این داوطلبان در صورتی مجاز است که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تایید کنند که طلبه می‌تواند هم زمان با تحصیل در حوزه، به تحصیل دانشگاهی نیز مشغول شود.

هر زمان که حوزه علمیه، معافیت تحصیلی طلبه ای را پایان یافته اعلام کند، ادامه تحصیل داوطلب در دانشگاه، در صورتی امکان پذیر است که سازمان نظام وظیفه عمومی برای او صدور گواهی معافیت تحصیلی دانشگاهی صادر کند. این داوطلبان باید در هر ترم موافقت نامه حوزه علمیه مربوطه را به هنگام ثبت نام ارائه دهند.

11 کارمندان پایور که در نیروهای مسلح مشغول به کار هستند و گواهی اشتغال به خدمت آنها، از سوی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل تایید شده است.
12 دانشجویان انصرافی در سقف سنوات تحصیلی اولیه، که از زمان انصراف آنها در رشته و دانشگاه سابق تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید ، بیش از یک سال، سپری نشده باشد.

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱

 

 

نکات نظام‌وظیفه داوطلبان

✅ داوطلبان آقا که دارای کد نظام وظیفه 7 می‌باشند یعنی کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این گروه از داوطلبان که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سن کمتر از حد معمول دریافت کرده اند، در صورتی مجاز به ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند که حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت، یعنی 18 سالگی تمام وارد دانشگاه شوند.

 

چنانچه داوطلبی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرد؛ مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طریق یکی از دفاتر پلیس +10 به وظیفه عمومی معرفی نماید.

 

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و تاریخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه است، باید طبق مقررات زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کند چرا که در غیر این صورت به دلیل غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. این داوطلبان پس از اعلام نتایج و قبولی، می‌توانند معافیت تحصیلی گرفته و وارد دانشگاه شوند.

✅ داوطلبان با کد نظام وظیفه 8 که سربازان در حال خدمت هستند و در موعد مقرر نیز به خدمت اعزام شده اند و بدون غیبت می‌باشند در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصیل می‌توانند ایست خدمت بگیرند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: کد 13 رقمی اتباع خارجی

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: کد نظام وظیفه کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از سامانه آجا امکان پذیر می باشد. طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400، از سهمیه‌های تاثیرگذار در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند، می‌بایست در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور، کدپیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را که از ارگان ذیربط دریافت نموده اند، وارد کنند و در غیراین‌صورت سهمیه برای آنها اعمال نخواهد شد. در ادامه این مطلب، نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 شرح داده ایم. 

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

منبع: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری | ارتش

برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروهای مسلح در سهمیه کنکور ۱۴۰۰ باید به وبسایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست سامانه وارد بخش ” کدرهگیری ایثارگران ” شوید.

از قسمت کد رهگیری ایثارگران باید یکی از گزینه‌های ایثارگران پایور یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

 

در این مرحله کدملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را درج کنید. درصورتی که شماره پرسنلی شما کمتر از نه (9) رقم است در ابتدای آن به تعداد کسری هر رقم یک عدد صفر قرار دهید. برای مثال اگر کد پایوری شما 63013407 باشد به شکل (063013407) باید وارد شود.

 

همچنین جهت دریافت کدرهگیری کارکنان نظام وظیفه نیز باید کدملی خود را وارد کنید. این بخش صرفا برای ایثارگرانی است که دارای کارت ایثار بوده و سابقه 6 ماه حضور در مناطق عملیاتی (بازه زمانی 1359/06/31 تا 1367/05/27) دارند.

 

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری | سپاه

سامانه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه برای ثبت نام در کنکور سراسری به نشانی isaar.ir می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه خود هستند، باید پس از مراجعه به این سامانه مطابق تصویر زیر وارد بخش “خدمات پرکاربرد” شوند.

 

سپس از بخش خدمات الکترونیک عمومی گزینه ” استعلام ایثارگر یا وابسته “ را انتخاب کنید.

 

در مرحله آخر باید کدملی شخص مورد نظر را درج کنید تا کد ایثارگری صادر شود.

 

پس از درج کدملی و کلیک بر روی استعلام یکی از دو پیام زیر را از سامانه دریافت می‌کنید :

  1. شما مجاز به استفاده از این سهمیه می‌باشید که در این صورت باید کد 12 رقمی ارائه شده را یادداشت کنید.
  2. تقاضای شما در حال بررسی می‌باشد که لازم است حداقل 15 روز منتظر بمانید تا کد صادر شود اگر پس از 15 روز کدی دریافت نکردید، باید به بنیاد مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

 

شرایط استفاده کد ۱۲ رقمی ایثارگری

5 درصد ظرفیت کل هر رشته ای در هردانشگاهی مختص به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران می‌باشد.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران شامل جانبازان پایین تر از 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

25 درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در قدم اول باید طبق آنچه شرح داده شد کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند و سپس در جلسه کنکور شرکت نمایند تا برای آنها رتبه جداگانه ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند، حداقل باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر رشته و دانشگاهی را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

نکات مهم پایانی

  • کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری و رزمندگان برای هر آزمون متفاوت است و اگر برای بار دوم در کنکور شرکت می‌کنید، باید کد جدیدی را دریافت کنید.
  • داوطلبانی که با کمک سهمیه رزمندگان و ایثارگری یکبار در دانشگاه روزانه قبول شده اند، برای بار دوم مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سهمیه کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در واقع فرصت مجددی است که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری 1401 قرار می دهد تا چنانچه نتوانسته اند در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید این زمان ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

معمولا هر ساله زمان ثبت نام کنکور سراسری در بهمن ماه می باشد و یک بازه زمانی 7 الی 10 روزه است. بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد نام نویسی در کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود مطابق سال های گذشته در بهمن ماه انجام گیرد. اطلاع به موقع از زمان ثبت نام باعث می شود که نام نویسی خود را در روزهای ابتدایی انجام دهید.

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۱۴۰۱ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری  ۱۴۰۱ نیز در بهمن ماه می باشد و بدین صورت است که در ساعات پایانی ثبت نام این آزمون، 2 الی 3 روز دیگر نیز به عنوان مهلت تمدید ثبت نام کنکور سراسری در نظر گرفته می شود. تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور 1401، منتشر نکرده است اما به محض اعلام کردن، تاریخ جدید را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401 معمولا هر ساله در اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری 1401 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

 

بخوانید: ثبت نام جاماندگان کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کردیم زمان هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات کسانی است که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند این است که اطلاعات درج شده در فرم نام نویسی کنکور سراسری بایستی دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد، چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

بنابراین بهتر است پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، در این زمان های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور 1401، مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401، چه زمانی می باشد؟

معمولا در اسفند ماه، سازمان سنجش فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401 را از طربق سایت “sanjesh.org ” فراهم می نماید.

تمدید زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام کنکور 1401 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

  • dun tel