duntelco

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

نتایج کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته تجربی

طرح شهاب چیست

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1400

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400

روش صحیح مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری 1400

قوانین نظام وظیفه دانشگاه در زمان ثبت نام

بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی 1400

کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400

کارنامه سبز ارشد 99

ثبت نام ارشد 1400

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز انتقالی دانشگاه آزاد

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

سامانه منادا دانشگاه آزاد

سهمیه تغییر رشته هیئت علمی در کنکور 99 چگونه است

زمان انتقالی دانشگاه سراسری 99

پیوندها

۱۵۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در واقع فرصت مجددی است که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری 1402 قرار می دهد تا چنانچه نتوانسته اند در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید این زمان ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

منبع:  مهلت ثبت نام کنکور

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده کنکور سراسری در دو نوبت بهمن م تیر ماه انجام میگیرد. مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در آبان و فروردین ماه می باشد داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را انجام دهند.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد نام نویسی در کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تاکنون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 اعلام نشده است.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1402 معمولا هر ساله در اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری ۱۴۰۲ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

بخوانید: ثبت نام جاماندگان کنکور

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1402

در زمان فرصت مجدد نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۲ داوطلبان که در مهلت مقرر گذشته ثبت نام خود را انجام داده اند، در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت اشتباه وارد کرده اند می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبان که در این فرصت مجدد نیز از ثبت نام جامانده اند و موفق به نام نویسی نشده اند، سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز راهکاری قرار داده است. این دسته از متقاضیان باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری ثبت کرده و پس از پاسخگویی از طریق همین سیستم موفق به نام نویسی در آزمون سراسری سال شوند. باید این نکته را متذکر شویم هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری مقدار بیشتری از هزینه عادی ثبت نام می باشد.

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۲

اشاره کردیم زمان هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات کسانی است که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند این است که اطلاعات درج شده در فرم نام نویسی کنکور سراسری بایستی دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد، چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

بنابراین بهتر است پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، در این زمان های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

27 بهمن 1401: کنکور سراسری در دو مرجله بهمن و تیر ماه برگزار خواهد شد. زمان نام نویسی در آبان و فروردین ماه می باشد که در متن مقاله زمان دقیق آ» اشاره شده است. 

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

فرصت مجدد ثبت‌نام کنکور چه زمانی می باشد؟

معمولا در اسفند ماه، سازمان سنجش فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون را از طربق سایت “sanjesh.org ” فراهم می نماید.

تمدید زمان ثبت‌نام کنکور چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

منبع:  مهلت ثبت نام کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال داوطلبان برای شرکت در هر آزمون به صورت جداگانه در تاریخ تعییین شده باید به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. علاقه مندان برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور 1402 مراجعه کنند.  

منبع: سایت ثبت نام کنکور

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج داوطلبان از طریق سایت سایت ثبت نام کنکور سراسری سنجش sanjesh.org ۱۴۰۲ انجام می گیرد. داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند و از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1402 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

سایت سنجش ثبت نام کنکور sanjesh.org

در دفترچه راهنما ثبت نام تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان با مراحعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام ابتدا باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را نام برده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

نحوه ثبت نام در سایت کنکور 1402

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرابط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور اقدام کنند.

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

لینک مستقیم ورود به صفحه ثبت‌نام آزمون  سراسری 1401 در سایت سازمان سنجش

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

3️⃣ از منوی سمت چپ وبسایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله گزینه « خرید سریال ثبت نام » از منوی سمت راست سایت ثبت نان کنکور انتخاب می‌شود

5️⃣ انتخاب نوع سریال ثبت نام: داوطلبان مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنند.

6️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

7️⃣ نهایی کردن خرید کارت اعتباری: در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود.

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

 مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور 1402 و پس از انتخاب گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را وارد کنید.

8️⃣ انتخاب نظام آموزشی بین سه گزینه موجود

9️⃣ ابتدا نظلام آموزشی خود را انتخاب کنید و در ادامه با وارد کردن سریال ثبت نام 12 رقمی خریداری شده بر روی ” تایید ” کلیک کنید.

🔟 بارگزاری عکس داوطلبی با استانداردهای لازم اسکن شده 

1️⃣1️⃣ تکمیل فرم ثبت نام: در ادامه نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری را شرح داده ایم.

1️⃣2️⃣ با دریافت شماره پرونده و کد پیگیری به منزله پایان فرایند ثبت نام کنکور در سایت سنجش (حفظ و نگهداری برای هر داوطلبی ضروری است)

تکمیل فرم ثبت نام 

فرم ثبت نام کنکور که داوطلبان در طول ثبت نام پیش روی خود دارند، شامل بخش‌های مختلفی است. در اولین قسمت از فرم، درج کد سوابق تحصیلی دیپلم (برای دارندگان مدرک دیپلم) و درج کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی) اجباری است. در ادامه جزئیاتی از نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ارائه شده است.

بخوانید: ویرایش ثبت نام کنکور

مشاوره سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

اگر می خواهید برای نام نویسی در کنکور سراسری در سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402 اقدام کنید، بهتر است قبل از مراجعه، مطابق فرم پیش نویس موجود در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را آماده کنید تا در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ سرعت بیشتری داشته و اطلاعات را به درستی وارد کنید.

برای تکمیل فرم ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402 شما به اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت، برخی کد های تحصیلی و وضعیت نظام وظیفه آقایان، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، اطلاعات مربوط به سهیمه و … نیاز دارید، که بهتر است از قبل آماده کنید.

در نظر داشته باشید، در صورتی که در هر مرحله از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ به مشکل بخورید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل مشکل خود را حل کنید و ثبت نام خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام سایت است؟

ثبت نام کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام میگیرد

نحوه نام نویسی در سایت سازمان سنجش به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به نحوه نام نویسی کنکور در سایت اشاره کرده ایم.

متقاضیان چه زمانی می توانند ثبت نام کنکور مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند؟

زمان ثبت نام کنکور تاکنون مشخص نیست، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در بهمن ماه باشد.

منبع: سایت ثبت نام کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور که مجری این آزمون می باشد، منتشر و برای دانلود قرار داده می شود. هدف از انتشار این دفترچه‌ی اطلاع رسانی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری و تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به آن می باشد. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد در رشته های با آزمون را دارند، بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه به زمان دریافت دفترچه و مندرجات آن اشاره کرده ایم و لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 را برایتان قرار داده ایم.

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده و برگزاری آزمون سراسری در نوبت پیش بینی می شود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ نیز برای هر نوبت آزمون به صورت جداگانه منتشر شود. تا کنون اطلاعات دقیق از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است. در صورت انتشار اخبار جدید در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

کلیه متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای ورود به رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد، موظف به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و مطالعه مندرجات آن می باشند. دفترچه‌ی راهنما شامل اطلاعات مهمی برای دانش آموزان است و جزئیات آزمون را در اختیار آن ها قرار می دهد، تا به کمک آن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند. برای مطالعه راهنما جامع ثبت‌نام با توجه به تغییرات جدید مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است. این دفترچه در آبان ماه سال جاری منتشر خواهد شد. لینک دانلود دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام به محض انتشار فعال شده و شما می توانید آن را دانلود کنید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

دانلود دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری 1402 (تاکنون منتشر نشده)

با توجه به منتشر نشدن دفترچه‌ی راهنما سال جاری در بالا دفترچه راهنما سال گذشته را قرار داده ایم. باید متذکر شویم با احتمالا پس از تغییرات اعمالی در نحوه برگزاری کنکور سراسری دفترچه‌ی راهنما نیز دو بار برای هر نوبت جداگانه منتشر شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در آزمون نوبت اول بهمن ماه ۱۴۰۱ از تاریخ ۸ تا ۱۴ آبان ماه می شود و دفترچه ثبت کنکور سراسری بهمن ماه نیز در همین تاریخ منتشر خواهد و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. با این حال نیز چنانچه اخباری از زمان دقیق انتشار دفترچه‌ی راهنما دریافت کنیم، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان انتشار دفترچه
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 7 آلبان 1401
‌ٰماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 13 فروردین 1402

متقاضیان بایستی که پیش از هر گونه اقدامی در جهت نام نویسی در این آزمون، ابتدا تمانی مندرجات دفترچه‌ی راهنما را به دقت بررسی کند، تا در صورتی که واجد شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ باشد، برای مراحل بعدی اقدام نماید. طبق 

با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تمامی مندرجات دفترچه‌ی راهنما برای تمامی شرکت کنندگان در دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک می باشد و شرایط ورود به این دانشگاه ها یکسان است.

مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل دو بخش می باشد. که بخش اول این دفترچه‌ی راهنمای عملی ثبت نام در کنکور سراسری است و بخش دوم نیز شرایط و مقررات شرکت در این آزمون را شرح داده است. در ادامه به صورت موردی به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام اشاره کرده ایم.

شرایط ثبت نام آزمون

از مهم ترین مندرجاتی که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری می باشد. متقاضیانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور سراسری باشند، مجاز به نام نویسی در این آزمون می باشند :

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

✅ اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها 

✅ نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم سابقه شرکت در حذب های سیاسی 

✅ عدم سابقه فساد اخلاقی و زیر پا گذاشتن شئونات اسلامی

✅ داشتن سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان کنکور سراسری باید دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که در حال تحصیل در مقطع دوازدهم می باشند، طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 ماه فارغ التحصیل شده و مدرک خود را اخذ کنند. در صورتی که داوطلبان حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402 فارغ التحصیل شوند، فقط مجاز به انتخاب کد رشته محل های ورودی نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه می باشند.

✅ داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور می باشند، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی نیز مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه کنکور سراسری 1402 نیستند. البته امکان دریافت مجوز و رفع محرومیت از سازمان سنجش برای این دسته از متقاضیان وجود دارد.

✅ طبق مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و ورودی سال 1399 به قبل، می توانند برای ثبت نام در کنکور سراسری تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند تا در زمان ثبت نام، گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 در دوره غیر روزانه پذیرفته شده اند، برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی خود ندارند و می توانند پس از کسب قبولی جهت شرکت در کد رشته محل قبولی جدید، از محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی

سایر شرایط ثبت نام

✅ دسته ای از دانشجویان که در سال های قبل ازدانشگاه محل تحصیل خود انصراف داده اند و به تحصیل بازنگشته اند، برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید بند 32 تقاضانامه کنکور سراسری را علامت بزنند.

✅ اتباع خارجی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری 1402 را دارند، باید با ورود به سامانه اتباع غیر ایرانی، کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را دریافت کرده و در فرم تقاضانامه وارد کنند.

✅ در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری شرایط و ضوابط مربوط به پذیرش در برخی رشته های نیمه متمرکز در دانشگاه‌های دانشگاه فرهنگیان، امام صادق (ع)، اطلاعات و امنیت ملی و … نیز ارائه شده است.

✅ در دفترچه ثبت نام کنکور دو فرم موجود می باشد. فرم شماره 1 برای تعیین منطقه تحصیلی می باشد که باید از سمت آموزش و پرورش تایید شود. فرم شماره 2 مخصوص متقاضیانی است که دانشجوی دوره روزانه بوده اند.

شرایط نظام وظیفه ثبت نام کنکور 1402

داوطلبان آقا باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده، دارای شرایط و مقررات نظام وظیفه طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

❌ داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم از خدمت و یا کارت معافیت موقت از خدمت باشند.

❌ افرادی که دارای سن 46 و یا بیشتر هستند و موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

❌ داوطلبانی که مشغول به خدمت سربازی هستند، اما موفق به کسب قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می شوند، می توانند با دریافت ایست خدمت سربازی، ادامه تحصیل دهند.

❌ دانشجویان انصرافی که از انصراف آن ها بیش از یک سال نگذشته است، بدون مشکل نظام وظیفه مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند.

❌ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و حتی اگر در کنکور سراسری نام نویسی و شرکت کنند و موفق به کسب عنوان قبولی شوند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه نخواهند بود.

❌ طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 دانشجویان اخراجی دانشگاه ها، تا زمان پایان خدمت سربازی و یا دریافت کارت معافیت، نمی توانند جهت ادامه تحصیل در کنکور سراسری ثبت نام کنند. ( البته این شرط شامل افرادی که قبل از سن مشمولیت اخراج می شوند، نمی گردد.)

❌ دسته از داوطلبان که مشمول خدمت سربازی نیز هستند، در صورت داشتن مدرک کاردانی، فقط می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند و مجاز به ثبت نام کنکور سراسری نیستند.

❌ در یک مصوبه استثنا، در صورتی که فردی در آزمون کنکور سراسری در یکی از رشته های دکتری عمومی یا مقطع کارشناسی ارشد، پذیرفته شود، بدون هیچ محدودیتی از نظر نظام وظیفه می تواند در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کند.

بخوانید: دریافت کد نظام وظیفه کنکور

سهمیه ها

🟢 سهمیه مناطق: استان های مختلف در سراسر کشور با توجه به میزان دسترسی به امکانات آموزشی و … در یکی از سه سهمیه منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه قرار می گیرند. در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری این مناطق از یکدیگر جدا شده اند.

🟢 سهمیه رزمندگان: داوطلبانی دارای سهمیه رزمندگان می باشند که جزو رزمندگان با سابقه فعالیت حداقل 6 ماه متوالی و یا متناوب از تاریخ 31 شهریور 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 در مناطق عملیاتی باشند. این دسته از داوطلبان باید موفق به کسب 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی در آزمون شوند.

🟢 سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت: افرادی که جزو اسامی جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثرهستند، دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت می باشند. 25 از درصد ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از متقاضیان اختصاص دارد، ولی باید 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی را کسب کنند.

🟢 سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت: افرادی که جزو اسامی جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، دارای سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت می باشند. 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از متقاضیان اختصاص دارد، ولی باید 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی را کسب کنند.

داوطلبان ایثارگر باید در زمان ثبت نام یک کد ۱۲ رقمی را وارد کنند. برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری کلیک کنید.

🟢 سهمیه خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید مجاز به استفاده از سهمیه خانواده شهدا هستند. 

🟢 سهمیه بهیاران: این سهمیه از سال گذشته در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری درج گردیده است. 5 درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به متقاضیان با این سهمیه تعلق می گیرد.

🟢 سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد در دانشگاه های استان آسیب دیده، برای داوطلبان با این سهمیه در نظر گرفته شده است.

فرم پیش نویس ثبت نام آزمون

در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور فرم پیش نویس ثبت نام قرار دارد. این فرم دقیقا همان فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری می باشد که در انتهای این دفترچه قرار گرفته است. برای اطلاع از نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ کلیک کنید. 

متقاضیان می توانند قبل از مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری و دریافت فرم اینترنتی ثبت نام، یک بار این فرم پیش نویس ثبت نام را تکمیل کنند. اینکار باعث جلوگیری از بروز خطا در اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کنکور سراسری می شود.

مشاوره دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

یکی از مهم ترین مواردی که دفترچه‌ی ثبت نام کنکور سراسری 1402 بدان پرداخته است، شرایط شرکت در این آزمون می باشد. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون گزینش دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد هستند که واجد الشرایط باشند. 

لازم است توجه داشته باشید که علاوه بر شرکت در کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، داوطلبان می توانتد در کد رشته محل های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی نیز شرکت کنند. در سال های اخیر 85 درصد از رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف به صورت بدون کنکور ارائه می شود. 

 شما عزیزان می توانید در صورتی که پیرامون دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تاریخ انتشار دفترچه‌ی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

با توجه به آغاز نام نویسی در آبان ماه دفترچه راهنما ثبت کنکور ۱۴۰۲ نیز در همان تاریخ منتشر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت دفترچه راهنما بایستی به کدام سایت مراجعه نمایند؟

تمامی متقاضیان می توانند برای دریافت دفترچه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کنند.

دفترچه ثبت‌نام شامل چه مندرجاتی می باشد؟

در این دفترچه‌ی اطلاعات مهمی شامل شرایط عمومی و اختصاصی کنکور، مدارک لازم جهت ثبت نام، هزینه ثبت نام و نحوه پرداخت هزینه، زمان ثبت نام و … درج گردیده است

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

🔵 دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند

🔵 دارا بودن کارت معافیت دائم از خدمت

🔵 دارا بودن کارت معافیت موقت از خدمت

🔵 داشتن سن 46 و یا بیشتر که موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند.

🔵 اتمام دوره تحصیلی به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا سن 20 سالگی

🔵 پذیرفته شدن داوطلب در مقطع کارشناسی یا بالاتر برای متقاضیانی که مشغول به خدمت نظام وظیفه هستند.

🔵 دسته ای از داوطلبان که جزو کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح هستند، می توانند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و دریافت موافقت اداره نیروی انسانی سازمان، ادامه تحصیل دهند. 

🔵 دانشجویان انصرافی به شرطی که بیش از یک سال از انصراف آنان نگذشته باشد.

🔵 دسته از علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که جزو مشمولین غایب هستند، نمی توانند تا قبل از مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه شان، ادامه تحصیل دهند.

🔵 دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان انصرافی و مشمولین خدمت سربازی هستند، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را با دریافت کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت مشخص کنند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ را نداشته و مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

🔵 داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی هستند و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به نام نویسی در کنکور سراسری نیستند و فقط می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند.

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور

شرایط اتباع خارجی

اتباع خارجی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری می باشند، اما مطابق دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام کنکور برای اتباع خارجی با شرایطی همراه می باشد، که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

🔴 تنها دسته ای از اتباع غیر ایرانی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که دارای اقامت قانونی کشور جمهوری اسلامی ایران باشند.

🔴 داوطلبان غیر ایرانی مجاز به انتخاب کد رشته محل هایی نیستند که مجاز به تردد در آن نمی باشند. در صورتی که داوطلب کد رشته محل هایی را در مناطقی انتخاب کند که مجاز به تردد در آن نیست، قبولی او مردود اعلام می شود.

🔴 دسته ای از داوطلبان غیر ایرانی که در صورت بی اطلاعی در مناطق غیر مجاز انتخاب رشته کرده و پذیرفته شوند، می توانند مطابق کارنامه سبز خود، در اولین کد رشته محل در منطقه مجاز خود ادامه تحصیل دهند.

🔴 داوطلبان غیر ایرانی و خارجی، مجاز به انتخاب کد رشته محل هایی که دارای تعهد استخدام است، نمی باشند.

🔴 اتباع غیرایرانی حتی در صورت پذیرفته شدن در دوره روزانه دانشگاه های سراسری، بایستی که به میزان 80 درصد از شهریه دوره نوبت دوم دانشگاه محل قبولی شهریه بپردازند.

اتباع خارجی باید کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را نیز دریافت کرده و در فرم تقاضانامه وارد کنند. برای دریافت این کد کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402 | دانشجوی انصرافی

🟡 دانشجویان اخراجی یا انصرافی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دارند. البته این داوطلبان می‌بایست با محل دانشگاه قبلی خود تسویه حساب کرده و محدودیت خاصی برای ثبت نام نداشته باشند.

🟡 دسته ای از متقاضیان کنکور سراسری که جزو اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور 1401 هستند، حتی اگر در کد  رشته محل قبولی ثبت نام نکرده باشند و یا انصراف قطعی داده باشند، مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه از طریق کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیستند.

🟡 داوطلبانی که جزو دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال 1400 و قبل از آن هستند، برای دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور سراسری باید تا قبل از تاریخ 25 اسفند 1401 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

🟡 دسته ای از داوطلبان که در کنکور سراسری 1401 در دوره غیر روزانه دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند، مجاز هستند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی در کنکور سراسری 1402 شرکت کنند. ثبت نام در کد رشته محل قبولی جدید، نیازمند این است که متقاضیان از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

🟡 دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان انصرافی هستند، می توانند برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بند 32 تقاضانامه کنکور سراسری را علامت بزنند.

🟡 لازم است داوطلبان در نظر داشته باشند که در صورتی که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند، مجاز به برگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود نخواهند بود. 

شرایط تحصیل مجدد

بخشی از دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ، به بررسی شرایط تحصیل مجدد کنکور سراسری 1402 می پردازد. در ادامه این شرایط ثبت نام کنکور 1402 را ارائه کرده ایم:

✅ داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان دوره روزانه در رشته های با آزمون و یا رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در سال 1400 می باشند، چنانچه در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنند فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه هستند.

✅ دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری 1401 که جزو دانشجویان دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی هستند، دارای شرایط ثبت نام کنکور و مجاز هستند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی در کنکور سراسری 1402 شرکت کنند. شرط تحصیل مجدد این دسته از داوطلبان در کد رشته محل قبولی جدید این است که پس از اطمینان از قبولی، از محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی هستند، می توانند بدون محدودیت در انتخاب دوره، از طریق کنکور سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند.

✅ فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته اپتیک، در صورتی که جزو پذیرفته شدگان قبل از سال 89 باشند، می توانند پس از شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب نمره علمی لازم، در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی سنجی، ادامه تحصیل دهند.

شرایط ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 1402

برخی از داوطلبان که سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته ولی مایل به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 1402 هستند باید درنظر داشته باشند که مقررات خاصی پیش روی خود دارند و تنها طبق این شرایط به شرکت مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۲ هستند. 

  • داوطلبانی که سال گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند اما ثبت نام خود را نهایی نکرده‌اند، حق ثبت نام مجدد در دوره‌های روزانه را نخواهند داشت. این دسته از داوطلبان تنها می‌توانند متقاضی ورود به یکی از رشته‌های دوره‌های غیر روزانه و یا دانشگاه آزاد باشند.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی در صورت اتمام کامل تحصیلات خود تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول و تا پایان بهمن ماه برای نیمسال دوم، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری هستند. قابل تأکید است که این دسته از افراد بایستی خدمات قانونی خود را حتماً به اتمام رسانده و گواهی پایان طرح نیروی انسانی را تا تاریخ ذکر شده دریافت کرده باشند.
  • امتیازی نیز برای پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی درنظر گرفته شده است. پذیرفته شدگان این سه رشته در صورت داشتن طرح اجباری می‌توانند ابتدا ادامه تحصیل داده و سپس طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند. قابل ذکر است که این امتیاز تنها برای پذیرفته شدگان همین دسته رشته صدق می‌کند.

شرایط شرکت داوطلبان دارای مدرک کاردانی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش هستند برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته نیازمند مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی هستند. البته تعدادی از داوطلبان رشته های نظری دارای شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲  که دارای مدرک کاردانی هستند نیز می خواهند از طریق مدرک کاردانی خود در آزمون سراسری شرکت کنند.

توجه داشته باشید برای درصورت شرکت در آزمون سراسری مدرک کاردانی دیگر تاثیر سوابق تحصیلی برای شما لحاظ نشده و البته در مزان ثبت‌نام باید اطلاعات ازم مدرک کاردانی را ثبت کنید.

شرکت داوطلبان یازدهمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان کلاس یازدهمی که در سال جاری مدرک دیپلم خود را در سال بعد اخذ می کنند نیز در صورت دارا بود دیگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری مجاز به شرکت در این آزمون هستند. این دسته از داوطلبان بیشتر باید به صورت آزمون آزمایشی در کنکور شرکت کنند. 

با توجه به تغییرات قوانین کنکور در صورت کسب رتبه مورد لازم این رتبه برای ۲ سال برای داوطلب ذخیره شده و در صورت اخد مدرک دیپلم پیش از اتمام ۲ سال می توانند با رتبه‌ی کسب شده انتخاب رشته خود را انجام داده و وارد دانشگاه شوند.

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه کنند و معدل کتبی و نهایی خود را در فرم ثبت نام درج کنند. دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند در زمان انتخاب رشته باید معدل پایانی خود را ثبت و تصحیح کنند. 

داوطلبان اتباع خارجی جهت ثبت نام باید کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را اخد و در فرم ثبت نام درج کنند. چنانچه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ مطلع شوند؟

سازمان سنجش از طریق انتشار دفترچه راهنما شرایط شرکت در این آزمون را به داوطلبان اطلاع رسانی می کند.

آیا شرایط ثبت‌نام کنکور به صورت مجزا از شرایط ثبت‌نام آزمون ورود به دانشگاه آزاد است؟

آزمون سراسری به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود، بنابراین شرایط ثبت‌نامبرای آن ها مشترک است.

شرایط تحصیل مجدد شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله فوق به شرایط تحصیل مجدد به صورت کامل اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدرک ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:

🔵 اطلاعات شناسنامه­ ای: اطلاعات شناسنامه ­ای دربرگیرنده اطلاعات شخصی داوطلب از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، سریال شناسنامه است.

🔵 عکس داوطلبی: داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری نیاز دارند تا عکس داوطلبی خود را اسکن کرده و در محل درخواستی بارگذاری کنند. عکس داوطلبی می‌بایست دارای استانداردهای مشخصی باشد.

🔵 اطلاعات محل سکونت: درج آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی محل زندگی داوطلب در مدارک ثبت نام کنکور سراسری ضروری است.

🔵 اطلاعات سهمیه‌ای: داوطلبانی که دارای سهمیه ­ای خاص از جمله سهمیه ایثارگری و یا رزمندگان هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری ثبت کنند. برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری کلیک کنید.

🔵 اطلاعات نظام وظیفه­‌ای برای داوطلبان آقا: داوطلبان آقا موظف هستند تا اطلاعات مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود را در فرم ثبت نام مشخص کنند.

🔵 تشکیل پرونده برای داوطلبان معلول: داوطلبان معلول و دارای وضعیت جسمانی خاص، برای شرکت در آزمون سراسری ابتدا باید به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند تا اطلاعات جسمانی آنها در این سازمان ثبت شود.

🔵 اطلاعات داوطلبان غیرایرانی: یکی از مدارک ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان شرکت کنندخ در کنکور سراسری که تابعیت غیر ایرانی دارند، درج کد پیگیری 13 رقمی مربوط به خود در فرم ثبت نام می باشد. برای دریافت کد 13 رقمی اتباع خارجی کلیک کنید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

استانداردهای تعریف شده برای عکس داوطلبی

عکس داوطلبی بایستی دارای استانداردهای خاص باشد. در ادامه ویژگی­ هایی عکس داوطلبی که یکی از مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می باشد شرح داده شده است.

✅ عکس باید تمام رخ 4*3 و یا 4*6 باشد.

✅ عکسی که در محل درخواستی بارگذاری می‌شود لازم است دارای ابعاد 400*300 و یا 300*200 باشد.

✅ عکس اسکن شده می‌بایست دارای فرمت JPG باشد.

✅ عکس داوطلبی بایستی فاقد لکه، مهر، جای منگنه باشد.

✅ این عکس باید جدید بوده و در سال جاری تهیه شده باشد.

✅ عکس‌های داوطلبی که از روی کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرک دیگر اسکن شده و بارگذاری می‌شوند، بدون شک مشکلی برای ثبت نام داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ | فرم های ثبت نام 

1️⃣ فرم شماره 1: همه داوطلبان کنکور 1402 (به جز آن دسته از داوطلبانی که در بخش های مرکزی شهرهای تهران، بخش کن شهر تهران، بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد فارغ التحصیل شده اند) باید نسبت به تکمیل فرم شماره یک ثبت نام آزمون سراسری اقدام کنند. برای دانلود این فرم بر روی عبارت دانلود فرم شماره 1 زیر کلیک کنید.

دانلود فرم شماره 1

2️⃣ فرم شماره 2: این فرم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری تحصیل می کنند و قصد انصراف از تحصیل را دارند می باشد. این داوطلبان باید فرم شماره 2 را پر کرده و آن را به آموزش دانشگاه خود تحویل دهند. برای دانلود این فرم بر روی عبارت دانلود فرم شماره 2 زیر کلیک کنید.

دانلود فرم شماره 2

مدارک تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

علاوه بر مدارک فردی، مدارک تحصیلی نیز نقش مهمی در ثبت‌نام دارند. نکته مهم در رابطه با مدارک تحصیلی این است که اطلاعات مربوط به مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ می‌بایست به صورت دقیق و درست در فرم ثبت نام کنکور درج شوند. 

❌ معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

❌ معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

❌ تاریخ اخذ مدرک دیپلم

❌ معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک

❌ معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی

❌ تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی

❌ دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور از طریق سایت دریافت کد سوابق تحصیلی

           🟢 داوطلبان نظام جدید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

           🟢 داوطلبان نظام قدیم: کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

❌ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

❌ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

کدهای تحصیلی، نظام وظیفه و منطقه

در ادامه به شرح موارد دیگر کدهای لازم مدارک ثبت نام کنکور سراسری پرداخته ایم:

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه تحصیلی و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397 موجود در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. 
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور کلیک کنید.)
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان
  • کد بخش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی 
  • کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه 

خرید سریال کارت اعتباری

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر، شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ به شمار می‌رود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به شکل اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. با خرید کارت اعتباری، یک شماره سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از طریق این شماره سریال دسترسی به فرم‌های ثبت نام فراهم می‌شود.

 

داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند.

 

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 1402

در زمان انتشار دفترچه راهنما ثبت نام آزمون سراسری، داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 را دانسته و مراحل ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دهند.

در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور یک فرم پیش نویس قرار داده است. توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام این اطلاعات خود را یادداشت کرده تا احتمال خطا و اشتباده وارد کردن اطلاعات به کمترین میزان برسد. چنانچه به هر صورتی در هنگام نام نویسی اطلاعات و مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت اشتباه وارد کرده اید می توانید در زمان تمدید مهلت ثبت نام و زمان در یافت کارت ورود به جلسه (به صورت اینترنتی یا مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری) نسبت به ویرایش و اصلاح این اطلاعات اقدام کنید.

داوطلبان تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که تحصیلات مقطع جاری خود را تا پایان شهریورماه 1402 به طور کامل به اتمام رسانده و فارغ التحصیل شده باشند. (برای ورودی بهمن داوطلبان باید تا پیش از زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند)

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ چه مدارکی می باشد؟

در متن مقاله تمامی مدارک لازم را شرح داده ایم.

آیا برای ثبت نام آزمون سراسری کارت ملی لازم می باشد؟

داوطلبان برای نام نویسی به شماره ملی درج شده به کارت ملی نیازمندند

️ سریال کارت ثبت‌نام کنکور سراسری را از چه طریقی می توان تهیه کرد؟

داوطلبان در زمان ثبت نام با پرداخت هزینه ثبت‌نام می توانند این کارت را از سایت سنجش خریداری کنند.

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور بناب

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام پیام نور بناب لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان باید حداکثر تا 31 شهریور برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور بناب

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

نحوه ثبت نام 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب را ذکر کرده و در ادامه آ« راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

راهنما تصویری انتخاب رشته

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

باید توجه داشته باشید برای انتخاب کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور باید کارت علاقه مندی پیام‌نور را نیز خریداری کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور بناب اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کر

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون آزمون

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت‌نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید. لینک ورود در آخر مقاله موجود می باشد.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بناب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب در چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام پیام نور شبستر لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان باید حداکثر تا 31 شهریور برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور شبستر

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

نحوه ثبت نام 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر را ذکر کرده و در ادامه آ« راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

راهنما تصویری انتخاب رشته

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

باید توجه داشته باشید برای انتخاب کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور باید کارت علاقه مندی پیام‌نور را نیز خریداری کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور شبستر اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون آزمون

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت‌نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید. لینک ورود در آخر مقاله موجود می باشد.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور شبستر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر در چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام پیام نور مراغه لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان باید حداکثر تا 31 شهریور برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور مراغه

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

نحوه ثبت نام 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه را ذکر کرده و در ادامه آ« راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

راهنما تصویری انتخاب رشته

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

باید توجه داشته باشید برای انتخاب کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور باید کارت علاقه مندی پیام‌نور را نیز خریداری کنید.

 

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور مراغه اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون آزمون

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت‌نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید. لینک ورود در آخر مقاله موجود می باشد.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور مراغه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مرند

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام پیام نور مرند لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان باید حداکثر تا 31 شهریور برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور مرند

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

نحوه ثبت نام 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند را ذکر کرده و در ادامه آ« راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

راهنما تصویری انتخاب رشته

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

باید توجه داشته باشید برای انتخاب کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور باید کارت علاقه مندی پیام‌نور را نیز خریداری کنید.

 

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور مرند اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون آزمون

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت‌نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید. لینک ورود در آخر مقاله موجود می باشد.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور مرند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرنددر چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور میانه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام پیام نور میانه لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان باید حداکثر تا 31 شهریور برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور میانه

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

نحوه ثبت نام 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه را ذکر کرده و در ادامه آ« راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

راهنما تصویری انتخاب رشته

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

باید توجه داشته باشید برای انتخاب کدرشته محل های دانشگاه پیام‌نور باید کارت علاقه مندی پیام‌نور را نیز خریداری کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور میانه اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون آزمون

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت‌نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید. لینک ورود در آخر مقاله موجود می باشد.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور میانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه در چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

  • dun tel