duntelco

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

نتایج کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته تجربی

طرح شهاب چیست

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1400

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400

روش صحیح مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری 1400

قوانین نظام وظیفه دانشگاه در زمان ثبت نام

بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی 1400

کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400

کارنامه سبز ارشد 99

ثبت نام ارشد 1400

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز انتقالی دانشگاه آزاد

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

سامانه منادا دانشگاه آزاد

سهمیه تغییر رشته هیئت علمی در کنکور 99 چگونه است

زمان انتقالی دانشگاه سراسری 99

پیوندها

۱۵۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان

لیست رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور اصفهان را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور اصفهان به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور اصفهان ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور اصفهان 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور اصفهان 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور اصفهان

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردبیل 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل

لیست رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردبیل 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردبیل 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور اردبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور اردبیل را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور اردبیل به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردبیل ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور اردبیل ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور اردبیل 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور اردبیل 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور اردبیل

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارومیه 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه

لیست رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارومیه 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارومیه 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور ارومیه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ارومیه را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور ارومیه به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارومیه ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور ارومیه ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور ارومیه 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور ارومیه 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور ارومیه

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رشته های دانشگاه پیام نور تبریز ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور تبریز

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تبریز ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تبریز 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور تبریز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور تبریز را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور تبریز به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور تبریز را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور تبریز ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور تبریز 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور تبریز 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور تبریز 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور تبریز

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رشته های دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور تهران

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تهران 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور تهران را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور تهران به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور تهران را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور تهران 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور تهران 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور تهران 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور تهران

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان کنکور ۱۴۰۰ چقدر می باشد؟ داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور گروه ریاضی را انتخاب کرده اند می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان این رشته تحصیلی، دانشگاه پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل نیز در تعداد محددودی از واحد های دانشگاهی خود رشته مهندسی برق را ارائه کرده است تا از این طریق فرصت تحصیل برای تعداد بیشتری از داوطلبان فراهم شود. تفاوتی که دانشگاه پردیس خودگردان با دانشگاه روزانه دارد در رتبه‌های قبولی است که معمولا داوطلبان پذیرفته شده در این دانشگاه رتبه‌های به نسبت بالاتری را در مقایسه با پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه دارند اما به این معنا نیست که با رتبه‌های نه چندان خوب امکان پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان وجود داشته باشد. در ادامه به بررسی آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی برق پردیس خودگردان کنکور 99 می‌پردازیم. 

 منبع: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۹۹

رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۹۹ 

پس از برگزاری کنکور ریاضی کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه کنکور برای تمامی داوطلبانی که در آزمون حضور داشته اند منتشر می‌شود که در این کارنامه نمره، رتبه و تراز اکتسابی داوطلب مشخص شده است. انتخاب رشته با توجه به رتبه و ترازی که داوطلب در سهمیه کسب کرده است انجام می‌گیرد و مسلما ورود به این رشته نیازمند کسب رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۹۹ می‌باشد. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور ریاضی در سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

رشته مهندسی برق، رشته تاپ کنکور ریاضی است که پذیرش در آن به نسبت سخت است. ورود به رشته مهندسی برق دانشگاه پردیس خودگردان مستلزم کسب رتبه مناسب است و رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان با توجه به دانشگاه مدنظر داوطلب متفاوت می‌باشد. همچنین سهمیه داوطلب نیز باید برای تخمین شانس قبولی بررسی شود.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

سهمیه 25 درصد ایثارگران

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 325

سهمیه 5 درصد ایثارگران

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 146

منطقه یک| رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۹۹

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 2685

منطقه دو

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 3957

منطقه سه | رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۹۹

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1548

داوطلبان عزیز درنظر داشته باشید که رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان فوق مربوط به کنکور 99 است و در کنکور 1401 ممکن است با توجه به ظرفیت پذیرشی که در دانشگاه پردیس خودگردان به رشته مهندسی برق اختصاص داده می‌شود، رتبه‌های پذیرفته شدگان نیز متفاوت باشد زیرا همانطورکه می‌دانید با افزایش ظرفیت، داوطلبان بیشتری شانس قبولی خواهند داشت و برعکس، در صورت کاهش ظرفیت شانس قبولی نیز به همان نسبت کمتر می‌شود.

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید ، ظرفیت پذیرش رشته مهندسی برق در دانشگاه پردیس خودگردان بسیار محدود است و تنها داوطلبانی که انتخاب رشته خود را اصولی و به درستی انجام داده باشند ، شانس قبولی خواهند داشت. در سال های گذشته شاهد بوده ایم که بسیاری از داوطلبان با وجود داشتن رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان، شانس قبولی در رشته های برتر را از دست داده اند و تنها دلیل این موضوع نیز اشتباه بودن انتخاب رشته آنها بوده است.

در واقع برای انتخاب رشته نیاز به اطلاعات زیادی هست و تنها با آگاهی از رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان سال های گذشته نمی توان انتخاب رشته تضمینی و با شانس قبولی بالایی را انجام داد. داوطلب برای انتخاب رشته ریاضی باید بداند که ظرفیت پذیرش رشته ها به چه صورت است، فرم انتخاب رشته چگونه باید چیده شود تا بیشترین احتمال قبولی وجود داشته باشد، برای قبولی در هر رشته و هر دانشگاهی چه رتبه و ترازی لازم است و …. که همه این اطلاعات را تنها یک مشاور مجرب می تواند در اختیار داوطلب قرار دهد.

مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با تجربه چندین ساله درخشان در زمینه مشاوره انتخاب رشته آماده یاری رسانی به شما در امر انتخاب رشته هستند. شما می توانید با خیالی آسوده انتخاب رشته خود را به مشاوران ارشد ما بسپارید و تمام اولویت ها و علایق شما در انتخاب رشته کردن لحاظ می شود تا در بهترین رشته و دانشگاه با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده اید، قبول شوید.

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰

بخوانید:  رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۹۹

بخوانید: رتبه‌های پذیرفته شدگان مهندسی برق پردیس کنکور ۱۴۰۰

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مهندسی برق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا رشته مهندسی برق در دانشگاه پردیس خودگردان ارائه می‎‌شود؟

بله، رشته مهندسی برق علاوه بر دانشگاه روزانه و نوبت دوم، در دانشگاه پردیس خودگردان نیز ارائه می‌گردد.

برای پذیرش در رشته مهندسی برق دانشگاه پردیس خودگردان حداقل چه رتبه‌ای لازم است؟

رتبه‌های پذیرفته شدگان رشته مهندسی برق دانشگاه پردیس خودگردان با توجه به نوع سهمیه متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

آیا برای قبولی در دانشگاه پردیس خودگردان رتبه‌ی در سهمیه مهم است یا رتبه‌ی کشوری؟

در قدم اول برای قبولی در دانشگاه پردیس خودگردان، رتبه در سهمیه بررسی می شود.

منبع: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۹۹

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۹۹ چقدر می باشد؟ داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور گروه ریاضی را انتخاب کرده اند می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. بسیاری از داوطلبان کنکور ریاضی با هدف انتخاب رشته مهندسی برق،  در این گروه آزمایشی شرکت می کنند. داوطلبان برای اطمینان از صحت انتخاب رشته، پس از برگزاری آزمون سراسری بهتر است نسبت به رتبه‌های قبولی در سال های گذشته آگاهی داشته باشند و با دید بهتری انتخاب رشته را انجام دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی برق کنکور 99 را در تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد بررسی کنیم. 

منبع: رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹ 

رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹ | دانشگاه سراسری

هرساله ممکن است تعداد ظرفیت و یا شرایط درج شده در دفترچه انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد اما بهترین مرجع برای تخمین شانس قبولی، رتبه قبولی سال های گذشته می باشد از این رو در این مطلب آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی برق کنکور 99 را آورده ایم. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور ریاضی در سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

منطقه یک

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی شریف  99
دانشگاه تهران 370
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 610
دانشگاه الزهرا 1685
دانشگاه کاشان 4235
دانشگاه فردوسی – مشهد 3745

منطقه دو | رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۹۹

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران 348
دانشگاه علم و صنعت ایران  550
دانشگاه فردوسی مشهد 2658
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 922
دانشگاه شیراز 1545

منطقه سه

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران 146
دانشگاه شهید بهشتی 750
دانشگاه صنعتی اراک 4792
دانشگاه صنعتی همدان 3700
دانشگاه فردوسی – مشهد 1692

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور

 

 

رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۹۹ | دانشگاه آزاد

بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی برای افزایش شانس قبولی، انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز انجام می دهند. جدول زیر تعدادی از آخرین قبولی‌های رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد را در سهمیه ایثارگران و مناطق، نشان می دهد.

دانشگاه  سهمیه رتبه در سهمیه رتبه کشوری
دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی ایثارگران 3960 38252
دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ایثارگران 12517 134575
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات سهمیه مناطق 5941 10348
دانشگاه آزاد واحد تهران غرب سهمیه مناطق 14403 36702
دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی سهمیه مناطق 20940 92655
دانشگاه آزاد واحد تهران شمال سهمیه مناطق 57160 140121
دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب سهمیه مناطق 17533 83586

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

همانطور که می دانید رشته مهندسی‌برق اولین رشته پر متقاضی کنکور ریاضی است و بیشتر داوطلبان این گروه آزمایشی اولویت های اول فرم انتخاب رشته ریاضی خود را با آن تکمیل می کنند. بنابراین با توجه به رقابت سختی که برای قبولی در رشته مهندسی برق وجود دارد و از طرفی ظرفیت پذیرش محدود دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه های برتر روزانه، پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست ، شما باید برای انتخاب این رشته بسیار هوشمندانه عمل کنید تا شانس پذیرش بیشتری داشته باشید. 

در مطلب بالا سعی کردیم تعدادی از آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی برق در دانشگاه های دولتی و آزاد را در سهمیه های مختلف، ارائه دهیم. بی شک تعداد قبولی‌ها بیش از این تعداد ذکر شده در متن فوق می باشد. چنانچه مایل به دریافت تعداد قبولی‌های بیشتری می باشید می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید و با توجه به رتبه خود شانس قبول شدن در رشته مهندسی برق در دانشگاه مدنظرتان را تخمین بزنید.

شما عزیزان می توانید با خیالی راحت انتخاب رشته کنکور خود را با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل بسپارید، مشاوران دانتل از تمام امور مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور آگاهی دارند و انتخاب رشته شما را با توجه به علایق و شرایطی که دارید ، انجام می دهند.

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰

بخوانید: رتبه‌ها پذیرفته شدگان مهندسی برق پردیس ۱۴۰۰

بخوانید: رتبه مهندسی برق پردیس ۹۹

برای دریافت مشاوره در زمینه مهندسی برق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان کنکور ۱۴۰۰ چقدر می باشد؟ داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور گروه ریاضی را انتخاب کرده اند می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. رشته مهندسی برق علاوه بر دانشگاه های روزانه و نوبت دوم در دانشگاه پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل نیز ارائه می‌شود و علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته و دانشگاه به شرط کسب رتبه و تراز لازم پذیرش خواهند شد. در ادامه به بررسی آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی برق پردیس خودگردان بین الملل کنکور 1400 می‌پردازیم تا شما داوطلبان عزیز با اطلاع از حدود رتبه‌ی قبولی، شانس پذیرش خود را تخمین بزنید.

 منبع: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۱۴۰۰

رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۱۴۰۰

دانشگاه پردیس خودگردان همچون سایر دانشگاه های سراسری با توجه به رتبه‌ی سهمیه دانشجو پذیرش می‌کند، در واقع اگر شما می‌خواهید وارد رشته مهندسی برق شوید، باید رتبه قبولی مهندسی برق پردیس خودگردان داوطلبان سال‌های گذشته را بررسی کنید و با مقایسه با رتبه‌ای که خودتان کسب کرده اید، شانس پذیرش‌تان را تخمین بزنید.

سهمیه های کنکور سراسری همانطورکه می‌دانید شامل سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگری 5 درصدی و 25 درصدی است که در جداول زیر برای هر یک از این سهمیه ها، رتبه‌های قبول شدن در رشته مهندسی برق دانشگاه پردیس خودگردان را قرار داده ایم. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور ریاضی در سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

سهمیه 25 درصد ایثارگران

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 381
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 525

سهمیه 5 درصد ایثارگران

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 165

منطقه یک | رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۱۴۰۰

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 2079
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 2320

منطقه دو 

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 3052

منطقه سه | رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۱۴۰۰

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1079
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1835

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

در کنکور ریاضی پر طرفدارترین رشته در میان داوطلبان، رشته مهندسی برق است و اکثر داوطلبان در رقابت برای ورود و تحصیل در این رشته مخصوصا در دانشگاه های روزانه هستند. همانطور که شما نیز می دانید، درصد قابل توجهی از موفقیت داوطلبان در کنکور بستگی به انتخاب رشته ریاضی آنها دارد، چه بسا داوطلبانی که در سال های گذشته با تراز عالی در دانشگاه های خوبی قبول نشدند و برعکس داوطلبانی با رتبه‌های متوسط در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته شده اند.

با وجود آنکه اطلاع از رتبه قبولی مهندسی برق سال های گذشته در انجام انتخاب رشته دقیق تر موثر است اما کافی نیست و داوطلب باید علاوه بر بررسی رتبه و تراز قبولی، از ظرفیت دانشگاه ها اطلاع یابد، شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه را بدانند، با شهریه رشته ها و دانشگاه ها آشنایی کامل داشته باشد و … که تمام این اطلاعات را مشاوری مجرب در اختیار داوطلبان قرار می دهد و یاری رسان شما در انجام و مشاوره انتخاب رشته کنکور هر چه بهتر و با شانس پذیرش بالا است.

شما برای ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و وقت تلفی و همچنین بدون تعیین نوبت قبلی، تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور بهره مند شوید.

بخوانید:  رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس کنکور ۹۹

برای دریافت مشاوره در زمینه قبولی رشته مهندسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته مهندسی برق در کدام دانشگاه پردیس خودگردان ارائه می‌شود؟

در سال گذشته فقط دانشگاه امیرکبیر رشته مهندسی برق را در دوره پردیس خودگردان ارائه داده بود.

با حداکثر چه رتبه‌ای امکان قبولی در رشته مهندسی برق دانشگاه پردیس خودگردان وجود دارد؟

رتبه قبولی دانشگاه پردیس خودگردان در هر یک از سهمیه ها متفاوت است که در این مطلب کامل بررسی شد.

آیا دانشگاه پردیس خودگردان با رتبه کشوری دانشجو پذیرش می‌کند؟

دانشگاه پردیس خودگردان برای پذیرش دانشجو رتبه در سهمیه داوطلبان را بررسی می‌نماید.

منبع: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۱۴۰۰

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ چقدر می باشد؟ داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور گروه ریاضی را انتخاب کرده اند می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. رشته مهندسی برق به عنوان اولین رشته پرمتقاضی کنکور سراسری ریاضی، در تمام دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتقاعی همچنین دانشگاه آزاد ارائه می‌شود و علاقه مندان با توجه به رتبه ای که در کارنامه کنکور کسب کرده اند، می‌توانند وارد این رشته در یکی از دانشگاه های مذکور شوند. در ادامه به بررسی آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی برق کنکور 1400 می‎‌پردازیم تا شما عزیزان از حدود رتبه قبولی این رشته در دانشگاه های مختلف اطلاع یابید و با آگاهی کامل تری انتخاب رشته کنید.

 منبع: رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰

آخرین رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ | روزانه

منظور از دانشگاه های سراسری که رشته مهندسی برق را ارائه می‌دهند شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتقاعی است که در میان این دانشگاه ها، دانشگاه روزانه از نظر پرمتقاضی بودن در رتبه اول و دانشگاه نوبت دوم در رتبه دوم قرار دارد. البته دانشگاه پردیس خودگردان نیز متقاضیان زیادی دارد اما با توجه به هزینه تحصیل نسبتا سنگین در دانشگاه پردیس، بسیاری از داوطلبان از انتخاب رشته این دانشگاه صرف نظر می‌کنند. در ادامه به بررسی آخرین رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ را جمع آوری کرده ایم.

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

منطقه یک

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه صنعتی شریف 99
دانشگاه تهران 341
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران 401
دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران 1438
دانشگاه شیراز 2676
دانشگاه شهرکرد 3182
دانشگاه شاهد 3728
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 2107
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 3474
دانشگاه فردوسی – مشهد 3429
دانشگاه بجنورد 4018
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) – قزوین 4000
دانشگاه فردوسی – مشهد 4157
دانشگاه سیستان و بلوچستان 4922
دانشگاه ایلام 8519
دانشگاه قم 8505
دانشگاه صنعتی شاهرود 15746
دانشگاه صنعتی شیراز  5094
دانشگاه اصفهان  2539

منطقه دو | آخرین رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه تهران 240
دانشگاه صنعتی شریف – تهران 146
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 489
دانشگاه شهید بهشتی 568
دانشگاه صنعتی شیراز  4628
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 925
دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران 718
دانشگاه صنعتی اصفهان 1017
دانشگاه شیراز 2209
دانشگاه فردوسی – مشهد 3824
دانشگاه بناب 2437
دانشگاه اصفهان  2837
دانشگاه بوعلی سینا – همدان 5646
دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل 14734

منطقه سه 

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه تهران 138
دانشگاه صنعتی شریف – تهران 51
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران 126
دانشگاه شیراز 423
دانشگاه فردوسی – مشهد 819
دانشگاه فردوسی – مشهد 931
دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران 182
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 681
دانشگاه شهید چمران اهواز 1753
دانشگاه صنعتی سهند – تبریز 2143
دانشگاه صنعتی شیراز  1924
دانشگاه کاشان 2150
دانشگاه بناب 2261
دانشگاه بوعلی سینا – همدان 2198
دانشگاه سمنان 2825
دانشگاه اصفهان  1168
دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوار 2961

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور

 

آخرین رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ | شبانه

رتبه قبولی مهندسی برق دانشگاه های شبانه با توجه به کنکور 1400 در هر یک از سهمیه های مناطق به صورت زیر بوده است:

منطقه یک

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه فردوسی – مشهد 4157
دانشگاه سیستان و بلوچستان 4944
دانشگاه اصفهان  4326

منطقه دو | رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه اصفهان  6054
دانشگاه مازندران – بابلسر 10311
دانشگاه صنعتی شاهرود 5636
دانشگاه صنعتی سیرجان 21814

منطقه سه | رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه اصفهان  2445
دانشگاه ارومیه 2673
دانشگاه تبریز 6156
دانشگاه صنعتی سیرجان 6833
دانشگاه ایلام 6819
دانشگاه سمنان 6852

 

آخرین رتبه قبولی مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ | دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد برخلاف دانشگاه های سراسری هیچیک از سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیری در افزایش شانس قبولی داوطلب ندارند و ملاک ارزیابی و سنجش داوطلبان، رتبه‌ی کشوری آنهاست. اگر قصد ورود به دانشگاه ازاد را دارید، در ادامه می‌توانید از رتبه قبولی مهندسی برق کنکور داوطلبان سالهای گذشته اطلاع یابید و سپس با رتبه‌ای که خودتان کسب کرده اید مقایسه نمایید تا بدانید که احتمال قبولی‌تان چقدر است.

دانشگاه رتبه در زیرگروه تراز اکتسابی رتبه کشوری
دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات 17124 5973 44785
دانشگاه آزاد واحد تهران غرب 20471 5583 55440
دانشگاه آزاد واحد تهران شمال 18326 5742 48337
دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی 17519 5853 45550
دانشگاه آزاد واحد کرج 19576 5653 52509

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

همانطور که می دانید رشته مهندسی‌برق اولین رشته پر متقاضی کنکور ریاضی است و بیشتر داوطلبان این گروه آزمایشی مخصوصا داوطلبان آقا اولویت های اول فرم انتخاب رشته ریاضی خود را با آن تکمیل می کنند. بنابراین با توجه به رقابت سختی که برای قبولی در رشته مهندسی برق وجود دارد و از طرفی ظرفیت پذیرش محدود دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه های برتر روزانه، پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست ، شما باید برای انتخاب این رشته بسیار هوشمندانه عمل کنید تا شانس پذیرش بیشتری داشته باشید. 

اطلاع از رتبه قبولی مهندسی برق در دانشگاه های مختلف برای انجام انتخاب رشته اصولی بسیار موثر است اما کافی نیست چرا که هر ساله ظرفیت پذیرش دانشگاه ها تغییر می کند و به طبع آنها رتبه های پذیرفته شده هر سال نیز متغیر است. شما باید برای انجام انتخاب رشته ای با شانس پذیرش بالا از موارد زیادی اطلاع یابید و با توجه به اینکه اطلاعات اکثر داوطلبان کنکوری برای انتخاب رشته کردن محدود است، مشاوران در این راه همراه شما هستند. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور ریاضی در سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

شما عزیزان می توانید با خیالی راحت انتخاب رشته کنکور خود را با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل بسپارید، مشاوران دانتل از تمام امور مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور آگاهی دارند و انتخاب رشته شما را با توجه به علایق و شرایطی که دارید ، انجام می دهند.

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس۱۴۰۰

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۹۹

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مهندسی برق کنکور ۱۴۰۰ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته مهندسی برق در کدام دانشگاه ها ارائه می‌شود؟

این رشته در تمام دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتقاعی، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می‌شود.

با حداکثر چه رتبه‌ای امکان قبول شدن در رشته مهندسی برق دانشگاه روزانه وجود دارد؟

آخرین رتبه قبولی در هر یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری متفاوت است که در این مطلب کامل بررسی شد.

با حداکثر چه رتبه‌ای امکان قبولی در این رشته دانشگاه آزاد وجود دارد؟

در دانشگاه آزاد با حداکثر رتبه‌ی 70 هزار کشوری امکان قبول شدن در رشته مهندسی برق وجود دارد.

منبع: رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰ چقدر می باشد؟ داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ گروه ریاضی را انتخاب کرده اند می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. مهندسی معماری یکی از رشته های پرمتقاضی کنکور سراسری محسوب می‌شود. رقابت سنگینی بین علاقه مندان به تحصیل در این رشته در کنکور وجود دارد. در نهایت تنها کسانی برگزیده خواهند شد که برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه داشته اند. برنامه ریزی مطالعاتی منجر به موفقیت می‌شود که با شاخصی مورد سنجش واقع شود. بهترین معیار در دسترس داوطلبان برای محک زدن میزان مطالعات خودشان، رتبه پذیرفته شدگان سالهای گذشته است. آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی معماری کنکور 1400 در ادامه دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

 منبع: رتبه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۰

آخرین رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰

موفقیت در کنکور بدون داشتن برنامه ریزی منسجم غیرممکن است. لذا داوطلبان کنکور سراسری باید با مشورت با کارشناسان خبره، اقدام به تهیه برنامه ای دقیق برای مطالعه و کسب آمادگی نمایند. اقدام مهم بعدی داوطلبان، سنجش میزان موفقیت و اثر گذاری برنامه مطالعاتی است. داوطلبان برای آگاهی از درستی روند مطالعات خود نیازمند یک شاخص معتبر هستند. توصیه متخصصین استفاده از رتبه قبولی پذیرفته شدگان سال قبل به عنوان ملاک عمل است. در ادامه رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور، برای بهره گیری داوطلبان ارائه می‌شود. 

 

رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰ | روزانه

اغلب داوطلبان کنکور، تحصیل در دانشگاه های دولتی را در اولویت اهداف خود قرار می‌دهند. دانشگاه های دولتی محبوبیت بیشتری در بین داوطلبان و مردم جامعه دارند. به همین دلیل اطلاع یافتن از رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان بسیار ارزشمند است. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ در سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

منطقه یک

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه تهران 945
دانشگاه شیراز 2013
دانشگاه ارومیه 1202
دانشگاه هنر اصفهان 3632
دانشگاه هنر 1375
دانشگاه علم وصنعت ایران – تهران 1835
دانشگاه تبریز   

منطقه دو

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه تهران 385
دانشگاه علم و صنعت 1429
دانشگاه تبریز  4055
دانشگاه فردوسی مشهد 1030
دانشگاه هنر اصفهان 2389
دانشگاه خوارزمی – تهران 1635
دانشگاه مازندران – بابلسر 6398
دانشگاه هنر 1453

منطقه سه

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه تهران 342
دانشگاه خوارزمی – تهران 745
دانشگاه فردوسی مشهد 621
دانشگاه تبریز  3157
دانشگاه هنر اصفهان 648
دانشگاه شهید بهشتی 309
دانشگاه کردستان – سنندج 4865

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور ۱۴۰۱

 

 

آخرین رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰ | دانشگاه آزاد

هر چند که پذیرفته شدن در واحدهای برتر دانشگاه دولتی برای داوطلبان از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما قبولی در واحدهای دانشگاه آزاد نیز برای علاقه مندان درخور توجه است. به همین علت رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور ۱۴۰۰ واحدهای دانشگاه آزاد در ادامه ارائه می‌شود.

دانشگاه رتبه در سهمیه رتبه کشوری
دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی 2885 24012
دانشگاه آزاد واحد اصفهان – خوراسگان 30537 127495
دانشگاه آزاد واحد تهران غرب 58430 123219
دانشگاه آزاد واحد پردیس 35712 136537
دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب 1384 83702
دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی 5259 53446

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

استفاده از آخرین رتبه قبولی رشته معماری کنکور سراسری و اطلاعات کارنامه پذیرفته شدگان برای داوطلبان بسیار سودمند است. تحلیل دقیق اطلاعات کارنامه نیاز به دانش کافی داشته و در صورت عدم آگاهی فرد تحلیل گر، نتایج حاصله نه تنها راهگشا نخواهد بود، بلکه ممکن است داوطلب را به بیراهه بکشاند. از این رو توصیه می شود انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ به کارشناسان متخصص سپرده شود. 

بنابراین حتما از مشاوری مجرب در این امر بهره ببرید و اگر دسترسی به مشاور حضوری ندارید یا مشاوران حضوری در اطراف شما وجود دارند ولی به اندازه کافی تبحر ندارند، می‌توانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید. مزیتی که مشاوره تلفنی دارد دسترسی آسان آن است و همچنین هزینه مشاوره تلفنی بسیار کمتر از مشاوره حضوری و تضمین بیشتری نیز دارد. جهت ارتباط با مشاوران برتر مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل و بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ و رتبه قبولی مهندسی معماری کنکور سراسری همین حالا با شماره موجود در این صفحه تماس بگیرید.

برای اطلاع از رتبه قبولی در سال های دیگر و پردیس خودگردان مقالات زیر را مطالعه کنید.

 

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی معماری ۹۹

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی معماری پردیس ۱۴۰۰

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی معماری پردیس ۱۴۰۰

برای دریافت مشاوره در زمینه مهندسی معماری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رتبه‌ی پذیرفته شدگان مهندسی معماری کنکور 1400 در چه بازه ای قرار دارد؟

اطلاعات دقیق در این رابطه در متن مقاله عنوان شده است.

آیا بررسی کارنامه پذیرفته شدگان سنوات گذشته برای داوطلبان مفید است؟

بله، اطلاعات کارنامه پذیرفته شدگان قبل معماری برای سنجش داوطلبان است.

از تحلیل رتبه پذیرفته شدگان سال های قبل چه استفاده ای می‌شود؟

این تحلیل در زمان انجام برنامه ریزی مطالعاتی و برای تخمین رتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: رتبه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۰

  • dun tel